Hej,
Har nyligen slipat 3st betong golv i vårt 50-tals hus källare. Vi har inte ännu utfört någon dränering kring huset. Rummen är också kalla, och bara ett av de tre rummen har ett äldre värmeelement i sej. Där av funderar jag på behandling och golv som låter fukten komma igenom och inte använda epoxi eller nått som sluter till fukten? Ett av rummen hade limm i betongen som innehöll en aning asbest så där av frågar jag också vad man kunde sluta till det med eller om man alls måste det?
Vi planerar att bygga om ett av rummen till ett arbetsrum, där av slipandet. På samma gång installera vi värmeelement i det nya arbetsrummet.
Jag fick bort det mesta av det översta lagret av gammal målning och ett av rummens gammal limm som lagts dit då linoleum mattor använts.
Nu undrar jag vad som vore nästa steg efter jag damsugat och torkat av rummen och golven med vårt?
Borde jag börja med att täppa till hål och ojämnheter med spackel och ny betong/cement? Sen köra på med någon form av "bindande" ämne som gör golvet mera tåligt, typ silikat eller akryl baserat? Sen antingen måla golvet med betong färg eller