24 016 läst ·
93 svar
24k läst
93 svar
Slarviga solcellsmontörer?
Det är de som kör el-bil som lägger det 2025 med energilager, för då kan de köra helt på gratis-el och ingen nätöverföringskostnad samt de slipper tanka el på station, större delen av året.R Rolle85 skrev:
Solpaner på taket impar även på grannen och vid parmiddagar. Man blir stolt av att äga dem.
Jättebra diskussionsämne på jobbet också. Man ligger oftast i topp.
Även impar det på husköpare för de betalar mer i tillägg till husets värde än vad installationskostnaden var.
Redigerat:
Amatör till säljare. En slipad säljare hade givetvis hittat på något.R Rolle85 skrev:
Det tragiska är att det finns folk som tror säljare är några sanningssäljare. Skolan borde lära ut från 1:a klass att man inte kan lita på säljare. Det skulle spara folk en massa bekymmer.
Har inte läst igenom hela tråden
Men för att svara trådstartaren utifrån min erfarenhet...
Vi använde alltid ställning... pannor går ibland sönder (så är det bara), det är oundviktligt, men dom tak gubbarna jag jobbat med har klarat ganska stora tak utan att ha sönder något
använd värmekamera för att kolla om någon av dina paneler är sönder
MVH
Men för att svara trådstartaren utifrån min erfarenhet...
Vi använde alltid ställning... pannor går ibland sönder (så är det bara), det är oundviktligt, men dom tak gubbarna jag jobbat med har klarat ganska stora tak utan att ha sönder något
använd värmekamera för att kolla om någon av dina paneler är sönder
MVH
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden