R Rolle85 skrev:
Vem lägger solpaneler 2025 när elen är svinbillig?
Och har man ett nytt fint tak vill man väl inte förstöra det med fula paneler som leder till vatteninträngning? Gah…paneler är så 2019…
Det är de som kör el-bil som lägger det 2025 med energilager, för då kan de köra helt på gratis-el och ingen nätöverföringskostnad samt de slipper tanka el på station, större delen av året.

Solpaner på taket impar även på grannen och vid parmiddagar. Man blir stolt av att äga dem.

Jättebra diskussionsämne på jobbet också. Man ligger oftast i topp.

Även impar det på husköpare för de betalar mer i tillägg till husets värde än vad installationskostnaden var.

Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Vet inte hur många säljare som kontaktat mig och sagt ”du sparar pengar från dag ett…”
”Men de ligger ju en investering på 150k som ska betalas av innan man börjar spara pengar…?”
Då får man inga svar..

R Rolle85 skrev:
Vet inte hur många säljare som kontaktat mig och sagt ”du sparar pengar från dag ett…”
”Men de ligger ju en investering på 150k som ska betalas av innan man börjar spara pengar…?”
Då får man inga svar..
Amatör till säljare. En slipad säljare hade givetvis hittat på något.
Det tragiska är att det finns folk som tror säljare är några sanningssäljare. Skolan borde lära ut från 1:a klass att man inte kan lita på säljare. Det skulle spara folk en massa bekymmer.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Har inte läst igenom hela tråden

Men för att svara trådstartaren utifrån min erfarenhet...

Vi använde alltid ställning... pannor går ibland sönder (så är det bara), det är oundviktligt, men dom tak gubbarna jag jobbat med har klarat ganska stora tak utan att ha sönder något

använd värmekamera för att kolla om någon av dina paneler är sönder

MVH

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.