13 199 läst ·
801 svar
13k läst
801 svar
SKR och offentlighetsprincipen
Du läser ju inte vad man skriver. Pröva igen. Jag anser inte det behövs. Jag är inte ensam om det. Punkt.BirgitS skrev:
Elnät är reglerade. De får inte ta ut oskäliga priser och är övervakade av Energimarknadsinspektionen.blackarrow skrev:
Fibernäten är också naturliga monopol, men jag vet inte hur reglerade de är. När det gäller nätavgiften tror jag att det är vanligast att den är gömd i abonnemangsavgiften som man betalar till sin ISP.blackarrow skrev:
Redigerat:
Det ska nog vara "i början av förrförra seklet".blackarrow skrev:
Det låter ju lite B, men här är det väl regeringen som bör få mest kritik?blackarrow skrev:
Ny politik behövs där, ja. Det framgår tyvärr inte hur staten motiverar att ge bidrag till SKR, men jag misstänker att det är något luddigt, som med rätt många bidrag som staten delar ut till höger och vänster (och mittemellan).blackarrow skrev:
Redigerat:
"På t.ex. Örebro sjukhus", skrev BirgitS.K karlmb skrev:
Man måste skilja på att ha en uppfattning och på hur det är i verkligheten. Ibland sammanfaller de båda, men inte alltid.K karlmb skrev:
Jag skrev det där som svar till ditt inlägg #550, i vilket du tycktes jämställa SKR med en myndighet.K karlmb skrev: