P
Foliehatten3 Solhemsgatan skrev:
Den enda oppositionen i Sveriges riksdag heter Elsa Widding.
Hon är i opposition mot alla.

• Gilla
Foliehatten3
  • Laddar…
P pmd skrev:
Det vet jag förstås inte med säkerhet. SKR kanske har regelbundna hemliga satanistiska rituella ceremonier i en slottskällare nånstans.

Vad är det du saknar i SKRs öppna data?

Du glömde att svara på frågan på sista raden i inlägg #193.
Nej, du fick svar om den saken i #194.

P pmd skrev:
Jämförelsen med Arbetsgivarverket ser rimlig ut vid första anblicken, men tänk på att medlemmarna i arbetsgivarverket är statliga organisationer. Alltså statliga myndigheter och andra offentliga organisationer.
Att översätta det till SKR blir inte lätt. Det kanske vore bra för transparensen, men det kräver väldigt mycket utredningsarbete och så småningom lagstiftning. Det blir en omfattande förändring i svensk förvaltning som kanske t.o.m. kräver en grundlagsändring.
LOL, medlemmarna i SKR omfattas själva av OP...
Det gör det självklart att SKR ska vara en organisation som omfattas. Vilken lagstiftning behöver ändras?

• Gilla
Tom Berg
  • Laddar…
P
K karlmb skrev:
Nej, du fick svar om den saken i #194.
Nej, du höll bara med om mitt påstående att SKR behöver ersättas med en myndighet för att din önskan ska gå i uppfyllelse. Du skrev inte hur det skulle gå till.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
K karlmb skrev:
LOL, medlemmarna i SKR omfattas själva av OP...
Det gör det självklart att SKR ska vara en organisation som omfattas. Vilken lagstiftning behöver ändras?
Om SKR redan omfattas av offentlighetsprincipen är väl allt klart?

Men som jag redan har förklarat så är SKR varken en myndighet eller en offentlig organisation.

P
K karlmb skrev:
Jag påstår att den rätten inte finns om mer än försumbar offentlig verksamhet läggs i den "föreningen".
Med hänvisning till syftet och lagstiftarens tanke med offentlighetsprincipen.
Var kan jag hitta lagstiftarens tanke om offentlighetsprincipen?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P pmd skrev:
Nej, du höll bara med om mitt påstående att SKR behöver ersättas med en myndighet för att din önskan ska gå i uppfyllelse. Du skrev inte hur det skulle gå till.
Det är bara att skriva en förordning som förtydligar att en samarbetsorganisation för organisationer och myndigheter också i sig lyder under OP.
Eller så låter man det avgöras att så redan är fallet enligt svensk Grundlag, via Regeringsrätten eller liknande.

P
Bara …?

OK, vad väntar du på? Att tjata om det här på Byggahus leder knappast något vart.

• Gilla
  • Haha
MONTREAL och 2 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Bara …?

OK, vad väntar du på? Att tjata om det här på Byggahus leder knappast något vart.
Säg inte att det är svårt o kräver massa utredningar då.

P pmd skrev:
Var kan jag hitta lagstiftarens tanke om offentlighetsprincipen?
Lagen.nu antar jag.
Misstänker du att lagstiftaren egentligen ville ha en smygorganisation att använda för ljusskygg verksamhet av myndigheter vid behov?

• Gilla
Tom Berg
  • Laddar…
P
K karlmb skrev:
Säg inte att det är svårt o kräver massa utredningar då.
Varför det? Det är ju svårt och kräver en massa utredningar att grundigt ändra på hur Sverige styrs. Tid tar det också.

• Gilla
MONTREAL och 1 till
  • Laddar…
P pmd skrev:
Finns verkligen inlägg 404 …?
🙃
Snart så…. 😂 Utbrutna inlägg.

P pmd skrev:
Vad är det du saknar i SKRs öppna data?
Protokollen från slottskällarcermonierna saknas!

• Haha
YuGi och 2 till
  • Laddar…
P
K karlmb skrev:
Lagen.nu antar jag.
Det är en rätt omfattande webbplats. Var i den hittar jag det du refererade till?
K karlmb skrev:
Misstänker du att lagstiftaren egentligen ville ha en smygorganisation att använda för ljusskygg verksamhet av myndigheter vid behov?
Jag misstänker ingenting. Lagstiftarens tankar om offentlighetsprincipen borde härröra från cirka 1766.
Dokument om tankar som ledde fram till offentlighetsprincipen tvivlar jag på att man kan hitta på lagen.nu.

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
P
Alfredo Alfredo skrev:
Snart så…. 😂 Utbrutna inlägg.
Att inlägg 404 finns bryter mot en princip. :-)

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.