BirgitS
K karlmb skrev:
SKR igen.
Helt OK att de inte går under offentlighetsprincipen?

48 miljarder i oförklarade kostnader
Problemet är att SKR tonar ned regionernas utrymme att effektivisera. Kostnaderna har ökat långt mer än vad som kan förklaras av priser, löner, demografi eller medicinteknik. För perioden 2014–2023 handlar det om 48 miljarder kronor i oförklarade kostnadsökningar, samtidigt som både skatter och statsbidrag höjts kraftigt under lång tid. Det är svårt att tala om underfinansiering när utgifterna stiger snabbare än både befolkning och behov.

[länk] SE&utm_medium=e-mail&utm_source=nyhedsbrev
Det var ett mycket konstigt svar på mitt inlägg.

BirgitS BirgitS skrev:
Det var ett mycket konstigt svar på mitt inlägg.
Nej. Du slingrar dig som en politiker.

• Gilla
Tom Berg
  • Laddar…
BirgitS
K karlmb skrev:
Nej. Du slingrar dig som en politiker.
Jag har väl tagit efter dig som fortfarande inte har kunnat peka ut vilken grundlag, kapitel och paragraf som du anser stödjer det du vill. Så vitt jag minns skrev du bara "grundlagen" fast vi har flera.

BirgitS BirgitS skrev:
Jag har väl tagit efter dig som fortfarande inte har kunnat peka ut vilken grundlag, kapitel och paragraf som du anser stödjer det du vill. Så vitt jag minns skrev du bara "grundlagen" fast vi har flera.
Pinsamt att du inte känner till vilken status OP har i vårt land.
Pinsamt.

K karlmb skrev:
Pinsamt.
Vad menar du med OP?

BirgitS
K karlmb skrev:
Pinsamt.
Det som är pinsamt är att du inte kan redogöra för exakt vilken lagtext som du anser betyder att SKR ska vara en myndighet. Lag, kapitel och paragraf. Jag ska inte behöva gissa mig fram utan det är du som ska ge argument för din åsikt.

Alfredo Alfredo skrev:
Vad menar du med OP?
Offentlighetsprincipen.

K karlmb skrev:
Offentlighetsprincipen.
Jaha, det var så enkelt. 😳 Trodde du syftade på någon av våra grundlagar eller någon annan lag.

BirgitS BirgitS skrev:
Det som är pinsamt är att du inte kan redogöra för exakt vilken lagtext som du anser betyder att SKR ska vara en myndighet. Lag, kapitel och paragraf. Jag ska inte behöva gissa mig fram utan det är du som ska ge argument för din åsikt.
Jadu, inte för att vänstervridna Journalistförbundet brukar briljera i mina ögon, men här är kanske något som kan få dig att fatta det du inte vill.
Nu förväntar jag mig att du pulvriserar deras remissvar.
https://www.sjf.se/aktuellt/202412/valkommet-forslag-att-offentlighetsprincipen-ska-galla-skr

Alfredo Alfredo skrev:
Jaha, det var så enkelt. 😳 Trodde du syftade på någon av våra grundlagar eller någon annan lag.
OP ingår i Tryckfrihetsförordningen, som är en av våra grundlagar.

K karlmb skrev:
OP ingår i Tryckfrihetsförordningen, som är en av våra grundlagar.
Ha, ha. Förvisso. Men det betyder inte att jag är bekant med förkortningen OP som någon vedertagen förkortning. Hade nog fattat lättare om du skrivit TF.

Men strunt samma. Nu förstår jag vad du syftar på.

Alfredo Alfredo skrev:
Ha, ha. Förvisso. Men det betyder inte att jag är bekant med förkortningen OP som någon vedertagen förkortning. Hade nog fattat lättare om du skrivit TF.

Men strunt samma. Nu förstår jag vad du syftar på.
Tja, sett många som går över till den typen av förkortningar när diskussionen pågått en tid.
Men skit samma..

BirgitS
K karlmb skrev:
Jadu, inte för att vänstervridna Journalistförbundet brukar briljera i mina ögon, men här är kanske något som kan få dig att fatta det du inte vill.
Nu förväntar jag mig att du pulvriserar deras remissvar.
[länk]
Så du kunde inte svara på exakt vilken lagtext som du anser betyder att SKR ska vara en myndighet. Eftersom du börjar prata om något annat.

BirgitS BirgitS skrev:
Så du kunde inte svara på exakt vilken lagtext som du anser betyder att SKR ska vara en myndighet. Eftersom du börjar prata om något annat.
Hur pratar jag om annat? Tror ngn skrivit en lag redan om att SKR ska vara en myndighet? 🤣🤣🤣🤣
Det vi har är X argument för att det ska vara det, eller iaf en organisation som omfattas av OP.
Hade du några argument emot?

BirgitS
K karlmb skrev:
Hur pratar jag om annat?
Mitt inlägg löd så här:
BirgitS BirgitS skrev:
Du svarar i inlägg 404 med något helt annat.
K karlmb skrev:
Tror ngn skrivit en lag redan om att SKR ska vara en myndighet?
Nej, naturligtvis inte, men du har ju skrivit att det finns en lag som stödjer din åsikt. Men du kan uppenbarligen inte svara på vilken lagparagraf det gäller.

• Haha
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.