16 142 läst ·
144 svar
16k läst
144 svar
Skatteåterbäringen
Jag har fått betala fastighetsskatt på den tomt jag köpte och färdigställde huset på 2015. Borde det inte vara gratis skatt på den?
Det där hände mig förra året. Bara att ringa skatteverket så får man skriva ihop ett papper och skicka in. Du får då tillbaka pengarna i årets skatteåterbäring. Men du får nog sätta fart direkt!snowballtwo skrev:
Medlem
· Stockholm
· 1 397 inlägg
"Normalt sett kan du göra en självrättelse för upp till sex år bakåt i tiden. Under 2017 kan du alltså rätta uppgifter från och med inkomstår 2011."
Saxat från https://www.skatteverket.se/privat/skatter/betalaochfatillbaka/sjalvrattelseavdeklaration.4.3684199413c956649b5786f.html
Saxat från https://www.skatteverket.se/privat/skatter/betalaochfatillbaka/sjalvrattelseavdeklaration.4.3684199413c956649b5786f.html
