Krilleman
Fast några spenderar-byxor blir det inte tal om...

Redan inne på sparkontot! :thumbup:

Här med!
Kommer gå till utbyggnaden (när den kommer igång)

Känns bättre med kvarskatt. Lånar hellre utan ränta av staten än jag lånar ut utan ränta.

• Gilla
Henri
  • Laddar…
Fick den också idag, kl 14 för att vara exakt

Japp, ett litet stim laxar simmade in på lönekontot idag. Egentligen borde man bli glad, men det var ju mina laxar från början, de har bara varit på ofrivilligt besök hos skatteverket.

NOpe min fru fick in sin återbäring idag.

Fick även jag i dag

Håller helt med dig (sunqan) förstår inte hur man frivilligt kan låna ut till någon utan ränta. Egentligen är det ungefär som att låna ut ett antal tusenlappar till en jobbarkompis räntefritt i ett år:).

Inte fått den än, men längtar!

Allt annat än i december är en positiv överraskning:|

• Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Krilleman
Locos skrev:
Håller helt med dig (sunqan) förstår inte hur man frivilligt kan låna ut till någon utan ränta. Egentligen är det ungefär som att låna ut ett antal tusenlappar till en jobbarkompis räntefritt i ett år:).
Jag vet inte hur du har det på ditt jobb, men på mitt jobb är vi ett glatt och sammansvetsat gäng som håller ihop i vått och torrt (yrkesskämt? :screwy:) Skulle någon fråga mig om dom är i behov av slantar så skulle jag lätt låna ut till dom! Kan det hjälpa någon så är det väl värt det. Men det kanske bara är jag som har det så?

Sen om man ser det till knegarens rätt i skattefrågor kan man ju då fråga sig varför man betalar mer skatt på "skott" (överskott på ackord) än vanlig lön. Det i sig kan jag tycka är skönt, för jag har aldrig betalat kvarskatt i mitt liv. Och jag kommer med största sannolikhet inte göra det så länge jag är på byggena! :thumbup:

Se det inte skatteåterbäringen som ett lån till skattemyndigheten, se det som du slapp betala mer av dina intjänade pengar som du redan har förbrukat på andra saker... Med andra ord så är det ju då inte dina pengar du har redan handlat upp på semester och annat...!

:beer:

Man betalar nog inte mer skatt på "skott", däremot kan det beskattas som engångsbelopp som alla andra bonusar. Men det är bara vid preliminärbeskattningen. När man gör deklarationen är det ingen skillnad på lön och lön.

Krilleman
sunqan skrev:
Man betalar nog inte mer skatt på "skott", däremot kan det beskattas som engångsbelopp som alla andra bonusar. Men det är bara vid preliminärbeskattningen. När man gör deklarationen är det ingen skillnad på lön och lön.
Jo, det blir automatiskt så. Därav stående skatteåterbäring... Får vi ut mindre än 10 simmande fiskar är det fel. Det gäller alla sen många år i mina ackords-lag!

Då betalar du ju inte mer skatt :-)

Bara i preliminär skatt. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.