20 946 läst ·
558 svar
21k läst
558 svar
Skatt - allmän diskussion
Ja, kanske, men det lär väl mest handla om folk som är ansvarstagande i så fall?J jawen skrev:
Invandring kan vara ett lämpligt sätt att se till att befolkningen inte minskar för mycket.J jawen skrev:
Med tanke på det allmänna läget förespråkar jag höjd inkomstskatt på alla former av inkomster för alla för att finansiera den militära upprustningen.
Eftersom de rikas inkomster har dragit ifrån resten av befolkningen rejält de senaste åren har de råd att betala en progressiv skatt på alla sina inkomster. Vill de inte betala kan de ta sitt pick och pack och söka asyl i Ryssland.
Eftersom de rikas inkomster har dragit ifrån resten av befolkningen rejält de senaste åren har de råd att betala en progressiv skatt på alla sina inkomster. Vill de inte betala kan de ta sitt pick och pack och söka asyl i Ryssland.
Den enda anledning till att jag är emot skatt är att jag inte vill betala en massa rika husägare bidrag för bidrag som rut, rot och solceller mm.
Bättre skatten används på det sättet den är menad: att hjälpa folk som verkligen behöver den.
Bättre skatten används på det sättet den är menad: att hjälpa folk som verkligen behöver den.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 923 inlägg
Jag tvivlar på att högre beskattning av "de rika" gör stor skillnad för hur snabbt vi kan bygga upp försvaret, men jag har inte räknat på det. Har du?H heimlaga skrev:Med tanke på det allmänna läget förespråkar jag höjd inkomstskatt på alla former av inkomster för alla för att finansiera den militära upprustningen.
Vi behöver alla hjälpa till att stärka Sveriges motståndskraft på olika sätt. Det militära försvaret är bara ett av dem.
Finland har ett sen länge starkt försvar så ni är inte lika illa ute som vi.
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 923 inlägg
Exakt.F fribygg skrev:
Sverige borde kunna mobilisera och utrusta en värnpliktsarme på minst 500000 man då ryssen kommer. Finland borde klara 300000. Ingen av oss är riktigt där.
Dessutom ser vi ju hur det blev i USA. De superrika har blivit en nationell säkerhetsrisk så den nationella säkerheten förbättras om vi beskattar progressivt..
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Tyvärr dödar det tillväxt så det fungerar inteH heimlaga skrev:Exakt.
Sverige borde kunna mobilisera och utrusta en värnpliktsarme på minst 500000 man då ryssen kommer. Finland borde klara 300000. Ingen av oss är riktigt där.
Dessutom ser vi ju hur det blev i USA. De superrika har blivit en nationell säkerhetsrisk så den nationella säkerheten förbättras om vi beskattar progressivt..
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Din skatt finansierar inte RUT och ROT då det är ett avdrag. Pengarna måste finnas för att ett avdrag ska få göras. Dock är det en missad intäkt för staten.Discoman skrev:
Jag tycker dock man borde ta bort alla avdrag och istället sänka skatten. Ta bort progressiv skatt etc.
Att förse en arme med allt vad det innebär är väl perfekt för att bygga tillväxt, massor av prylar som ska tillverkas och distribueras, transporteras & lagras.AndersMalmgren skrev:
Dessutom personal som ska hantera det, dom ska ha kläder, mat, husrum och allt annat..ja du vet...då som alla samhällen fungerar.
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Man får effektivisera och omdistribuera. Vi betalar redan galna mängder skatt.D Dilato skrev:
Men det slösas å bara fan inom det offentliga
Det slösas nog faktiskt ännu mer i det privata. Där åker man på kick-off utomlands, bjuds på middagar och mycket annat som inte längre förekommer i det offentliga. Finns ju flera kommuner som inte ens erbjuder gratis kaffe till de anställda.AndersMalmgren skrev: