20 946 läst ·
558 svar
21k läst
558 svar
Skatt - allmän diskussion
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 21 924 inlägg
Medlem
· Stockholm
· 4 490 inlägg
Det spelar stor roll, eftersom lägre skatt kräver att man betalar tillräckligt mycket skatt för att kunna utnyttja avdraget.P pmd skrev:
Det här kanske inte spelar någon stor roll om du bara pratar om ett enda bidrag, men tänker du flytta in allt fler bidrag till att istället bli skatteavdrag så kommer du snabbt upp i att låginkomsttagare inte längre kan ta del av avdragen. Den här effekten finns redan för ROT/RUT.
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg
Jo jag har sänkt lönen, men 3:12 är konstruerad så att man inte kan ta ut hur lite lön som helst om man vill kunna ta ut mer än runt 190k (förenklingaregeln) i utdelning. Nu har jag flera miljoner sparat i utrymme dock då jag har en anställd med väldigt hög lön. Men tillslut är det utrymmet förbrukar. Systemet är riggat för att man ska betala höga skatterB b8q skrev:
Redigerat:
Men skriv då att det är en diskussion DU inte är villig att ha. Istället låter det på dig som att du bestämmer vad som är ok och inte ok att diskutera i den här tråden. Jag är uppenbarligen inte ensam om att missförstå dig i så fall.Z Zodde skrev:Are you for real?
Ni får väl diskutera hur mycket ni vill??
Det lägger jag mig självklart inte i.
Här tänkte du nog inte klart….🤔
JAG har inget intresse av den inriktningen diskussionen tog BORT från 80talets marginalskatt. Å får JAG frågor på sådana sidospår låter jag tråden förstå att JAG inte är intresserad.
Att öht mena att en skribent «slår ner diskussioner « bara för man inte själv vill deltaga på helt andra teman än det ursprungliga blir helt absurt.
Sista frågan till mig rör ett helt annat ämne än vad jag ursprungligen kommenterade (80 talets marginalskatt).RoTe skrev:
Den frågan rörde ev missförstånd löneavgift /soc avg”
Så visst är det en helt annan diskussion.
Eftersom jag inte gick i svaromål är det nog för de flesta uppenbart att jag inte var intresserad av det temat.
Men att då tro att jag bestämmer att ingen annan heller ska få diskutera det ämnet är, minst sagt, absurt.
Jag är van vid konstiga beskyllningar här på BH men denna tar nog priset.
Två personer här i tråden tolkar dig på ett annat sätt och du går i brutal försvarsställning istället för att fundera om du inte kunde vara tydligare så att alla förstår?Z Zodde skrev:Sista frågan till mig rör ett helt annat ämne än vad jag ursprungligen kommenterade (80 talets marginalskatt).
Den frågan rörde ev missförstånd löneavgift /soc avg”
Så visst är det en helt annan diskussion.
Eftersom jag inte gick i svaromål är det nog för de flesta uppenbart att jag inte var intresserad av det temat.
Men att då tro att jag bestämmer att ingen annan heller ska få diskutera det ämnet är, minst sagt, absurt.
Jag är van vid konstiga beskyllningar här på BH men denna tar nog priset.
Den tysta läsande majoriteten förstod nog.RoTe skrev:
Om diskussionen leds in på ett sidospår, och jag kommenterar just det, sidospåret, med att det är en annan diskussion UTAN att i övrigt gå i svaromål blir det uppenbart.
Hur nån öht kan tolka mitt svar på EN DIREKT FRÅGA TILL MIG som att ingen annan heller får diskutera ämnet är som sagt, absurt.
”brutal försvarsställning”…? Ja du får då till det….
Jag har nu flera ggr förklarat att du tolkade det fel, så sluta älta detta.
"Den tysta läsande majoriteten" 😂😂😂Z Zodde skrev:Den tysta läsande majoriteten förstod nog.
Om diskussionen leds in på ett sidospår, och jag kommenterar just det, sidospåret, med att det är en annan diskussion UTAN att i övrigt gå i svaromål blir det uppenbart.
Hur nån öht kan tolka mitt svar på EN DIREKT FRÅGA TILL MIG som att ingen annan heller får diskutera ämnet är som sagt, absurt.
”brutal försvarsställning”…? Ja du får då till det….
Jag har nu flera ggr förklarat att du tolkade det fel, så sluta älta detta.
Det är inte direkt bara en gång du satt ner foten i diskussionen om marginalskatt så fort den inte går i din önskade riktning. Det uppfattas både burdust och enkelspårigt.
Renoverare
· Stockholm
· 19 577 inlägg