G Greger_08 skrev:
Undra vem som begår brottet.

Personen som äger den aktuella uppkopplingen mot det globala nätverket internet
Personen som köpt abonnemanget.
Personen som tittar på illegal ip-tv.
Det är som att titta på You.Tube och det är inte olagligt. Däremot den som äger den olagliga uppkopplingen är den som begår brottet, men att fälla dem när de inte ens finns i Europa blir svårt. Blir intressant hur de försöker att lösa det hela.

G
J JanneB54 skrev:
Det är som att titta på You.Tube och det är inte olagligt. Däremot den som äger den olagliga uppkopplingen är den som begår brottet, men att fälla dem när de inte ens finns i Europa blir svårt. Blir intressant hur de försöker att lösa det hela.
tanken med skärpta lagar är ju att det ska bli olagligt att titta på illegal ip-tv och det gör man ju i sitt hem.

Är det inte dom som levererar som man vill "sätta åt", så har jag i alla fall uppfattat det.

• Gilla
MONTREAL
  • Laddar…
E elmont skrev:
Är det inte dom som levererar som man vill "sätta åt", så har jag i alla fall uppfattat det.
Dom hr man redan sattit åt då det varit möjligt.
Bla ett nätverk med koppling till italienska maffian.
Så ja, dom som köper dessa tjänster ska inte klaga på "samhällets förfall", dom är en del i det.

• Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
E elmont skrev:
Mjo, men det har ju visat sig vara lättare sagt än gjort. Jag antar att man hoppas att slutanvändaren inte ska våga köpa tjänsten.

Mats-S
Mycket märkligt att inte en enda journalist har ställt motfrågan till politiker som man intervjuat;
HUR ska man hindra folka från att använda en VPN-tjänst i samband med att man strömmar "olaglig" IP-TV? För VPN-tjänster är i dagsläget totalt omöjliga att förbjuda, och har man det så inte en chans att man åker dit när man streamar IP-TV "illegalt".

Inte en enda intervju hitintills har ställt frågan, men dom kanske är rädda för att personen som dom frågar inte ens har koll på vad VPN-tjänst är för något ... snacka om att lagförslaget är ett enda stort spel för galleriet.

OM man verkligen vill göra något åt "problemet", då får man gå på leverantörerna av sportpaket och deras totala brist på realistiska kostnader för att se livesport.

"Dessutom vill man att sökmotorer ska ta bort träffar kopplade till illegala tjänster och att man ser över möjligheten till så kallad liveblockering under pågående evenemang."
OMFG, vilken värld lever dessa utredare i, rekomenderar ett besök i verkliga världen, och där ta reda på VARFÖR så många nu streamar "illegal" IP-TV ...

Redigerat:
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Mats-S
E elmont skrev:
Det klarar man inte, så nu ska man kriminalisera 1 miljon svenskar, bra prio eller hur 😀😆

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Mats-S
H HeadQuaker skrev:
Om man nu ska klaga på något så är det priset våra leverantörer sätter på sina paket. De borde lära sig att människan söker alltid billigare alternativ till vardagen, oavsett om det handlar om mat, el, värme eller tv-abonnemang. Alla tänjer på gränsen vad som är tillåtet eller inte, bara man får det lite billigare.
Instämmer helt i din kommentar, men det enda som kan få leverantörerna att ändra sina sjuka priser är minskad kundstock av betalande kunder. Deras orimliga programpaket är ENBART skapade för att MAXIMERA intäkterna från kunder som betalar ärligt. Den ökande användningen av "illegal" IP-TV kommer till slut tvinga leverantörerna att tänka om.

Att diskutera med dom hjälper inte ett dyft, det ENDA argument som dom begriper handlar om Pengar och deras Intäkter.

• Gilla
HeadQuaker
  • Laddar…
Farstatjej90
S Snikholt skrev:
Rätt kass jämförelse, helt ärligt.
Vad har du själv bidragit med i tråden då?🤔

• Gilla
TRJBerg och 1 till
  • Laddar…
asdf123
Mats-S Mats-S skrev:
Mycket märkligt att inte en enda journalist har ställt motfrågan till politiker som man intervjuat;
HUR ska man hindra folka från att använda en VPN-tjänst i samband med att man strömmar "olaglig" IP-TV? För VPN-tjänster är i dagsläget totalt omöjliga att förbjuda, och har man det så inte en chans att man åker dit när man streamar IP-TV "illegalt".

Inte en enda intervju hitintills har ställt frågan, men dom kanske är rädda för att personen som dom frågar inte ens har koll på vad VPN-tjänst är för något ... snacka om att lagförslaget är ett enda stort spel för galleriet.

OM man verkligen vill göra något åt "problemet", då får man gå på leverantörerna av sportpaket och deras totala brist på realistiska kostnader för att se livesport.

OMFG, vilken värld lever dessa utredare i, rekomenderar ett besök i verkliga världen, och där ta reda på VARFÖR så många nu streamar "illegal" IP-TV ...
Som jag har förstått det så ska de införa enklare sociala tester. Polisen kommer att börja prata om förbud mot IPTV och om den misstänkta blir illröd och börjar slita av sig håret så åker hen rakt i finkan.

• Haha
Dilato och 2 till
  • Laddar…
TRJBerg
Mer och mer totalitära ideér.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
R
Jag tror mycket är vunnet bara av att göra det tydligt att det är olagligt. Idag verkar ju många tycka att det är ok att använda tjänsterna. Det är otydligt om det är olagligt eller bara omoraliskt. Lite som när man fick skärpa/förtydliga lagen för att vissa trodde att det var ok att köra bil och pilla med mobilen på samma gång.

Många av de som hittills trott att dessa pirat-stream-tjänster är ok att bruka, men som besitter moral kommer förstås att tänka till lite och sluta självmant. Andra kommer sluta för att de känner en risk att åka dit oavsett om den risken finns i praktiken eller inte.

Så jag är övertygad om att en skärpt lagstiftning kommer ha effekt oavsett om polisen lägger en enda minut på det eller inte.

• Gilla
  • Haha
maria01 och 2 till
  • Laddar…
S
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Vad har du själv bidragit med i tråden då?🤔
Fair..
Fulstreama på alla som vill, mig bekommer det inte.

Att tycka att något är dyrt och ha det som bevekelsegrund för att stjäla det är dock patetiskt. Särskilt när det gäller nöjen, som man dessutom kan vara utan.

• Gilla
Slarvpellen och 2 till
  • Laddar…
C
H HeadQuaker skrev:
Kan jämföras när de säljer knark. Vad är skillnaden egentligen?
Menar du på allvar att du inte ser skillnaden mellan narkotikaberoende och att titta på pirat-TV?

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Båda kommer att vara ett brott, den som säljer IPTV abb får garanterat högre böter än om man säljer knark och kanske även längre fängelsetid (det får man tycka vad man vill om). Sedan får du ta det där lite med ro, vad jag menar är att ett brott är ett brott, oavsett vad det handlar om.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.