15 396 läst ·
220 svar
15k läst
220 svar
Skärpta lagar mot ip-tv kan bli verklighet
Utredaren skriver i utredningen att det redan idag är förbjudet att använda sig av IP TV via upphovsrättslagen, sen att journalister inte läser utredningen innan de skriver sina artiklar är ett annat problem.K Kane skrev:
“När det gäller illegal ip-tv innebär detta att det i många fall, redan i dag, är otillåtet för enskilda att framställa tillfälliga exemplar genom strömning av ip-tv om innehållet består av verk och prestationer som omfattas av upphovsrättslagen och användaren har insett eller borde ha insett att rättighetshavarens tillstånd saknas.”
Utredningens förslag tydliggör att det är straffbart för enskilda att nyttja illegala ip-tv-tjänster, och syftar till att främja insatser för att beivra distribution och försäljning av sådana tjänster, samt att stärka informationsverksamheten om skadeverkningar. Detta sammantaget bör kunna bidra till att förebygga brottslighet. Förslagen bedöms ha god effekt när det gäller brottsligheten och det brottsförebyggande arbetet.
det handlar i dom flest fal inte om priset det är utbudetasdf123 skrev:
Har väl inte så mycket att göra med det jag skrev men som jag har förstått det så finns det flera alternativ:
1. Betala en kriminell verksamhet för IPTV.
2. Titta på något annat som du har laglig tillgång till.
3. Lansera en streamingtjänst som erbjuder allt innehåll till ett fantastiskt pris.
4. Gör något annat.
Min kommentar var snarare om hur man motiverar sitt val och hur jag ofta upplever det som att man ljuger för sig själv för att rättfärdiga det man gör.
Lär nog ha viss skrämmande effekt när man riskerar att få sin digitala utrustning förverkad om man kollar på IPTV.T TheGame skrev:
För att du ska kunna ta del av någonting alls i din webbläsare så måste du ladda ned det. Det är först när du laddat ned det som du kan se det. För det mesta har du ingen som helst möjlighet att bedöma om den som lagt upp materialet har rätt att göra det.Alfredo skrev:
Vad är illegal ip-tv i detta samhang - jo film, tv och sport som publiceras av någon än den som har rättigheter till det. Man använder samma teknik som svt, tv4 och YouTube.Alfredo skrev:
På Youtube finns ofta filmer som ligger där utan rättighetshavarnas godkännande.
Vad är skillnaden?