Thomas Andersson6290 Thomas Andersson6290 skrev:
Att EU skulle införa ett regelverk som begränsar fri rörlighet av tjänster ser iaf jag som väldigt osannolikt som det är i praktiken vi pratar om man ifall man skulle förbjuda EU medborgare att prenumera på lagliga IPTV tjänster från andra länder.
det gör dom redan idag med fri roaming begränsat till 6 månader

M maria01 skrev:
det gör dom redan idag med fri roaming begränsat till 6 månader
Vad menar du med begränsad fri roaming till 6 månader?
och vad har det med saken att göra.

T TheGame skrev:
Vad menar du med begränsad fri roaming till 6 månader?
och vad har det med saken att göra.
fri rörlighet av tjänster

asdf123
M maria01 skrev:
Nu får du väl ändå börja anstränga dig lite. Eller har EU begränsat antal ord du får använda?

Vi förstår inte kopplingen mellan fri roaming och fri rörlighet för tjänster. Menar du att EU har begränsat rörligheten för tjänster genom fri roaming? Om ja, förklara gärna varför.

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
M maria01 skrev:
Du får nog förklara lite bättre. Jag tror inte du vet vad du själv menar

asdf123 asdf123 skrev:
Nu får du väl ändå börja anstränga dig lite. Eller har EU begränsat antal ord du får använda?

Vi förstår inte kopplingen mellan fri roaming och fri rörlighet för tjänster. Menar du att EU har begränsat rörligheten för tjänster genom fri roaming? Om ja, förklara gärna varför.
jag svara ju med att EU redan idag begränsar fri rörlighet av tjänster och produkter

Så varför ska copyrights poliserna fokusera på IPTV framöver exempelvis de som lägger upp copyright skyddad bil
Så varför ska copyrights poliserna fokusera på IPTV framöver exempelvis de som lägger upp copyright skyddad bilder?
Poliserna ska självklart fokusera på alla brott. Har inte påstått något annat.

• Haha
maria01
  • Laddar…
Unikt namn
M maria01 skrev:
jag svara ju med att EU redan idag begränsar fri rörlighet av tjänster och produkter
Vet du öht hur telefoni roaming funkar?

Unikt namn Unikt namn skrev:
Vet du öht hur telefoni roaming funkar?
förklara då

• Wow
RoAd
  • Laddar…
Unikt namn
M maria01 skrev:
förklara då
När du roamar använder du en annan operatörs nät. När du ringer och surfar utomlands landar kostnaderna för drift på denna operatör.

Du betalar inte roamingavgifter inom EU/ESS tack vare EU och främjandet av den fria rörligheten. (Jämför gärna med länder utanför ESS där operatörerna själva förhandlar om avgifterna).

https://pts.se/internet-och-telefoni/roaming/

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Du försvarar ju en utredning som ordagrant säger,

”Myndigheter som Skatteverket och Polisen bör, enligt utredningen, prioritera ärenden som avser dessa olagliga tjänster.”

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
Du försvarar ju en utredning som ordagrant säger,

”Myndigheter som Skatteverket och Polisen bör, enligt utredningen, prioritera ärenden som avser dessa olagliga tjänster.”
Finns ju olika prioriteringsnivåer och den kan ju hamna i lägsta nivå precis över de brott som man ska lägga minimalt med resurser på, dvs de som i princip avskrivs utan vidare åtgärd, men nu ska man åtminstone göra någon form av utredning.

• Gilla
TRJBerg
  • Laddar…
När du roamar använder du en annan operatörs nät. När du ringer och surfar utomlands landar kostnaderna för drift på denna operatör.

Du betalar inte roamingavgifter inom EU/ESS tack vare EU och främjandet av den fria rörligheten. (Jämför gärna med länder utanför ESS där operatörerna själva förhandlar om avgifterna).

[länk]
du glömde bort att det inte är fritt i över 4 månader fick jag märka när jag satt fast i frankrike under covid med telia fick höga räkningar

Unikt namn
M maria01 skrev:
du glömde bort att det inte är fritt i över 4 månader fick jag märka när jag satt fast i frankrike under covid med telia fick höga räkningar
Hade Telia fått bestämma själva hade din första kilobyte data kostat extra, precis som det var innan EU förordningen och fortarande är utanför EU.

Hade Telia fått bestämma själva hade din första kilobyte data kostat extra, precis som det var innan EU förordningen och fortarande är utanför EU.
750 euro per månad

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.