17 913 läst ·
220 svar
18k läst
220 svar
Skärpta lagar mot ip-tv kan bli verklighet
det gör dom redan idag med fri roaming begränsat till 6 månaderThomas Andersson6290 skrev:
Nu får du väl ändå börja anstränga dig lite. Eller har EU begränsat antal ord du får använda?M maria01 skrev:
Vi förstår inte kopplingen mellan fri roaming och fri rörlighet för tjänster. Menar du att EU har begränsat rörligheten för tjänster genom fri roaming? Om ja, förklara gärna varför.
jag svara ju med att EU redan idag begränsar fri rörlighet av tjänster och produkterasdf123 skrev:
Thomas Andersson6290 skrev:
Så varför ska copyrights poliserna fokusera på IPTV framöver exempelvis de som lägger upp copyright skyddad bil
Poliserna ska självklart fokusera på alla brott. Har inte påstått något annat.Thomas Andersson6290 skrev:
När du roamar använder du en annan operatörs nät. När du ringer och surfar utomlands landar kostnaderna för drift på denna operatör.M maria01 skrev:
Du betalar inte roamingavgifter inom EU/ESS tack vare EU och främjandet av den fria rörligheten. (Jämför gärna med länder utanför ESS där operatörerna själva förhandlar om avgifterna).
https://pts.se/internet-och-telefoni/roaming/
Du försvarar ju en utredning som ordagrant säger,
”Myndigheter som Skatteverket och Polisen bör, enligt utredningen, prioritera ärenden som avser dessa olagliga tjänster.”
”Myndigheter som Skatteverket och Polisen bör, enligt utredningen, prioritera ärenden som avser dessa olagliga tjänster.”
Finns ju olika prioriteringsnivåer och den kan ju hamna i lägsta nivå precis över de brott som man ska lägga minimalt med resurser på, dvs de som i princip avskrivs utan vidare åtgärd, men nu ska man åtminstone göra någon form av utredning.Thomas Andersson6290 skrev:
du glömde bort att det inte är fritt i över 4 månader fick jag märka när jag satt fast i frankrike under covid med telia fick höga räkningarUnikt namn skrev:
När du roamar använder du en annan operatörs nät. När du ringer och surfar utomlands landar kostnaderna för drift på denna operatör.
Du betalar inte roamingavgifter inom EU/ESS tack vare EU och främjandet av den fria rörligheten. (Jämför gärna med länder utanför ESS där operatörerna själva förhandlar om avgifterna).
[länk]
Hade Telia fått bestämma själva hade din första kilobyte data kostat extra, precis som det var innan EU förordningen och fortarande är utanför EU.M maria01 skrev: