Lägg ingen energi på detta, lägg ut objektet med en annan mäklare.
 
Åh nej, inte slut redan, det här hade ju potential att bli årets tråd... :crysmile:
 
  • Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 1 till
  • Laddar…
Vänta tills första mäklarens ensamrätt eller vad det kallas går ut. Så slipper ni problemet med att de kan kräva ersättning.

Ser inte vad som skulle vara så konstigt med att de eventuellt kan samarbeta för att få det sålt till ett lägre pris. Är väl helt klart möjligt.
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Stickan56
M Mortsken skrev:
Ser inte vad som skulle vara så konstigt med att de eventuellt kan samarbeta för att få det sålt till ett lägre pris. Är väl helt klart möjligt
Hur menar du då?

Stickan
 
Jag ska testa den här strategin nästa gång jag köper bostad, skicka in en bulvan som lägger ett skambud för att folk ska tro att objektet inte är värt mer. Sen lägger jag bara ett lite högre bud och gör värsta affären och sparar flera miljoner!

Edit: OBS Ironi!
 
  • Gilla
  • Haha
Hammarfall och 4 till
  • Laddar…
Lycka till.
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Hur menar du då?

Stickan
Att det är en möjlighet. Många mäklare som varit i blåsväder för allt möjligt. Så varför detta skulle vara omöjligt förstår jag inte.
Om det är så i detta fallet vet jag klart inte.
 
Rätt mycket tröttsamma svar här. Det är väl klart som fan att man vill att mäklaren ska ta kontakt innan denne publicerar ett bud som är 3 mill under utgångspriset. Komplott eller ej. Ger ju en annan inriktning på hela budgivningen. TS skaffar lyckligtvis en mer kompetent mäklare verkar det som.

5% av cirka 5000 villor på Hemnet nu har utgångspris >9 mill. Så märkvärdigt är det inte att alla dessa behöver använda Residence och Sothebys som mäklare.
 
  • Gilla
AWS46 och 4 till
  • Laddar…
Stickan56
M Mortsken skrev:
Att det är en möjlighet. Många mäklare som varit i blåsväder för allt möjligt. Så varför detta skulle vara omöjligt förstår jag inte.
Om det är så i detta fallet vet jag klart inte.
Då var som jag trodde. Bara snömos.

Stickan
 
Jag tror att de flesta vände sig emot att det skulle vara en komplott och att fastigheten var värd mycket mer än det högsta budet de fått in.

Att olika mäklare är olika skickliga och kommunikativa råder det nog inga tvivel om.
 
  • Gilla
Stickan56
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Då var som jag trodde. Bara snömos.

Stickan
Ingen aning vad det betyder.
 
MultiMan
M Mortsken skrev:
Ingen aning vad det betyder.
https://www.spisa.nu/recept/snomos

  1. Skala och tärna äpple. Lättvispa grädde.

  2. Sjud på svag värme äppletärningar tillsammans med citronjuice, socker och vatten cirka 10 minuter eller tills de är mjuka. Vispa eller mixa till mos.

  3. Vispa äggvitorna styva, tillsätt sockret under fortsatt vispning.

  4. Vänd försiktigt ihop, äppelmos, grädde och marängen. Skeda upp i glas, toppa eventuellt med malen kardemumma eller ingefära.
 
  • Haha
  • Gilla
ToRy och 6 till
  • Laddar…
En fastighet är värd vad någon är villig att betala för den i verkligheten, gäller er och alla andras...
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Stickan56
anthill anthill skrev:
En fastighet är värd vad någon är villig att betala för den i verkligheten, gäller er och alla andras...
Problemet är att det värdet förväntas sättas under någon enskild vecka där man skall ha turen att träffa på rätt spekulant, helst flera spekulanter.

Stickan
 
anthill anthill skrev:
En fastighet är värd vad någon är villig att betala för den i verkligheten, gäller er och alla andras...
Med det resonemanget skulle värdet tillfälligt kunna dippa 20-50% under semestern pga att folk är bortresta.

Nej en fastighet är värd det pris köparen och säljaren kommer överens om.
 
  • Gilla
mikethebik och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.