28 595 läst ·
143 svar
29k läst
143 svar
Skambud - mäklarens ansvar
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 647 inlägg
Åh nej, inte slut redan, det här hade ju potential att bli årets tråd... 
Vänta tills första mäklarens ensamrätt eller vad det kallas går ut. Så slipper ni problemet med att de kan kräva ersättning.
Ser inte vad som skulle vara så konstigt med att de eventuellt kan samarbeta för att få det sålt till ett lägre pris. Är väl helt klart möjligt.
Ser inte vad som skulle vara så konstigt med att de eventuellt kan samarbeta för att få det sålt till ett lägre pris. Är väl helt klart möjligt.
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 647 inlägg
Jag ska testa den här strategin nästa gång jag köper bostad, skicka in en bulvan som lägger ett skambud för att folk ska tro att objektet inte är värt mer. Sen lägger jag bara ett lite högre bud och gör värsta affären och sparar flera miljoner!
Edit: OBS Ironi!
Edit: OBS Ironi!
Lycka till.
Rätt mycket tröttsamma svar här. Det är väl klart som fan att man vill att mäklaren ska ta kontakt innan denne publicerar ett bud som är 3 mill under utgångspriset. Komplott eller ej. Ger ju en annan inriktning på hela budgivningen. TS skaffar lyckligtvis en mer kompetent mäklare verkar det som.
5% av cirka 5000 villor på Hemnet nu har utgångspris >9 mill. Så märkvärdigt är det inte att alla dessa behöver använda Residence och Sothebys som mäklare.
5% av cirka 5000 villor på Hemnet nu har utgångspris >9 mill. Så märkvärdigt är det inte att alla dessa behöver använda Residence och Sothebys som mäklare.
Renoveringsnovis
· Stockholm
· 647 inlägg
Jag tror att de flesta vände sig emot att det skulle vara en komplott och att fastigheten var värd mycket mer än det högsta budet de fått in.
Att olika mäklare är olika skickliga och kommunikativa råder det nog inga tvivel om.
Att olika mäklare är olika skickliga och kommunikativa råder det nog inga tvivel om.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 836 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 836 inlägg
https://www.spisa.nu/recept/snomosM Mortsken skrev:
- Skala och tärna äpple. Lättvispa grädde.
- Sjud på svag värme äppletärningar tillsammans med citronjuice, socker och vatten cirka 10 minuter eller tills de är mjuka. Vispa eller mixa till mos.
- Vispa äggvitorna styva, tillsätt sockret under fortsatt vispning.
- Vänd försiktigt ihop, äppelmos, grädde och marängen. Skeda upp i glas, toppa eventuellt med malen kardemumma eller ingefära.
Med det resonemanget skulle värdet tillfälligt kunna dippa 20-50% under semestern pga att folk är bortresta.anthill skrev:
Nej en fastighet är värd det pris köparen och säljaren kommer överens om.