R Robert-san01 skrev:
Det gäller alltså även dem som inte la bud utan bara varit i kontakt med mäklaren om ert objekt.
de kan man undvika när man får listan från den första mäklaren
 
Låter ju jättekonstigt om sämre hus säljs för 18 Mkr. Om ert är så bra skulle ni få minst samma då. :cool:
 
  • Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 2 till
  • Laddar…
S
Herman Vera Herman Vera skrev:
Det gör de inte eftersom vi kommer att vägra sälja till dem
du låter som en sympatisk människa....
jag tror och hoppas inte att ni får en spänn över tidigare bud med den attityden.

Du måste vara öppen för fler åsikter än din egen på ett forum.
 
  • Gilla
saiter och 4 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Låter ju jättekonstigt om sämre hus säljs för 18 Mkr. Om ert är så bra skulle ni få minst samma då. :cool:
Inte sämre hus, men sämre område utan havsutsikt mm. Därför luktar det komplott från långt håll
 
Herman Vera Herman Vera skrev:
de kan man undvika när man får listan från den första mäklaren
Intressant tanke!

Jag skulle tro att det är en viss grupp som letar hus i er prisklass. Skall ni blocka alla som står på spekulantlistan inför den nye mäklarens försöka till att hitta en köpare?

Det skulle innebära att den nya mäklaren måste hitta helt nya intressenter på samma marknad.

Är det realistiskt?
 
  • Gilla
  • Haha
Staffans2000 och 3 till
  • Laddar…
Nu finns en på hemnet i vår närhet för 12.5 milj. Något mindre yta, mycket sämre skick mm
 
S
Herman Vera Herman Vera skrev:
Inte sämre hus, men sämre område utan havsutsikt mm. Därför luktar det komplott från långt håll
du gillar ordet komplott ser jag :) men i det här fallet är det givetvis inte frågan om något sånt :)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Fantastisk komplott då som lyckas hålla ner värdet på en helt öppen marknad. Tror knappt George Soros skulle lyckas med det.:D
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Fantastisk komplott då som lyckas hålla ner värdet på en helt öppen marknad. Tror knappt George Soros skulle lyckas med det.:D
Jag kommer att lämna er eftersom de flesta är bara snackar utan mening.
Innan dess vill jag bara berätta om att den mäklaren som la ett skambud tillhör ett mäklarföretag där hela hennes familj arbetar. pappan och brodern är också mäklare och de övriga familjemedlemmar assistenter, mm. Hennes bror var den ena bland dem som värderade vårt hus för 10-12 milj. Hon lägger dock ett bud på 7.5. Vad kallas det för något?
Ha det så skön sommar!
 
  • Gilla
tobbbias
  • Laddar…
Herman Vera Herman Vera skrev:
…. Hennes bror var den ena bland dem som värderade vårt hus för 10-12 milj. Hon lägger dock ett bud på 7.5. Vad kallas det för något?
Bättre verklighetsförankring?
 
  • Haha
  • Gilla
SirMayo och 5 till
  • Laddar…
Herman Vera Herman Vera skrev:
Jag kommer att lämna er eftersom de flesta är bara snackar utan mening.
Innan dess vill jag bara berätta om att den mäklaren som la ett skambud tillhör ett mäklarföretag där hela hennes familj arbetar. pappan och brodern är också mäklare och de övriga familjemedlemmar assistenter, mm. Hennes bror var den ena bland dem som värderade vårt hus för 10-12 milj. Hon lägger dock ett bud på 7.5. Vad kallas det för något?
Ha det så skön sommar!
Startbud.

Tydligen var hon inte så fel ute då det inte blev värsta budkriget.
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
Herman Vera Herman Vera skrev:
varför talar ni 12 milj. Utgångspriset varju 10.5 milj. Vi var berädda acceptera något under. Huset är 230 kvm + 140 biarea, 3 vånngar med hiss, stora ytor med stora fönster mot havet högt, fritt läge, 2 öppna spisar , stor garage mm. Insynskyddat trädgård, Vårt område kallas i staden "gräddhyllan". Husen säljs här för 18 milj inom sämre områden. Det luktar för mig komplott. Tyvärr går det aldrig att bevisa. Vid nästa annons blir vi försiktiga och inte ta emot bud under en viss nivå.
Men vad är komplotten???

Det brukar sägas att låga ingångsbud lockar in köpare som tillsammans trissar upp priset.

10' ni accepterar lägre, får 7' bjudet .. är det ens skambud i dagens läge?
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Så glöm inte att begära ut spekulantlistan! Alla på den har mäklaren rätt till provision för.
logo.svg
https://fmi.se/vad-galler-vid-formedling/intaget/provision/
"Om bostaden överlåts efter uppdragstiden?
Om överlåtelsen beror på mäklarens förmedling har mäklaren rätt till ersättning."


Riktigt så enkelt som du menar är det alltså inte.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
L larka742 skrev:
[bild]
[länk]
"Om bostaden överlåts efter uppdragstiden?
Om överlåtelsen beror på mäklarens förmedling har mäklaren rätt till ersättning."


Riktigt så enkelt som du menar är det alltså inte.
Så är det. Men jag gissar att de är rätt sugna på att få del av provision om det är en 10M affär.
 
  • Gilla
  • Wow
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Synd att det tog slut redan, mina popcorn var ju inte ens klara.... :crysmile:;)
 
  • Gilla
crillux och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.