28 601 läst ·
143 svar
29k läst
143 svar
Skambud - mäklarens ansvar
Originalmäklaren = Mäklare C alltså.Staffan2000 skrev:
Nej, det finns ingen logik i de tankebanorna. Vad skulle mäklare A vinna på det? Då är det väl snarare mer sannolikt att mäklare B tackar ja till uppdraget och i hemlig konspiration med mäklare A försöker styra affären så att mäklare A får köpa fastigheten till ett bra pris. Precis som TS misstänker att nuvarande mäklare försökt göra.
Nej, om man vill undvika den lokala mäklarklubbens konspirationer får nog TS anlita en utomsocknes mäklare. Torde inte vara något problem med ett sådant högprofil-objekt.
Aldrig sett att ett objekt jag varit intresserad av har redovisat ett så uppenbart skambud.
Hur skulle en eventuell budgivning se ut? Fyra A4-sidor senare....
Jag tror det var ett försök av mäklaren att köpa/tjäna pengar via en bulvan.
Senast jag köpte ett hus så la inte mäklaren upp mitt första bud. Det budet var 15% under utgångspriset.
Hur skulle en eventuell budgivning se ut? Fyra A4-sidor senare....
Jag tror det var ett försök av mäklaren att köpa/tjäna pengar via en bulvan.
Senast jag köpte ett hus så la inte mäklaren upp mitt första bud. Det budet var 15% under utgångspriset.
Om man anser att ett pris 15% under annonserat pris är ett skambud så har man uppenbarligen satt ut ett rent lockpris.
Absolut, men jag vet att de köper objekt, renoverar med billig arbetskraft, (man ser ju hur de jobbar och röker dygnet runt där) säljer och bor självklart aldrig där.Pasjostrom skrev:
Klart det är bra för det är en laglig födkrok.
F fsn skrev:
Klicka här för att svara
