Fairlane
Intet Intet skrev:
Du har naturligtvis ingen aningen om vad alla poliser runt om i landet kallar sina stökiga områden som de drar sig för att åka in utan regäl förstärkning.
Jag betvivlar inte en sekund att det finns poliser som kallar vissa områden för no-go-zoner. Jag betvivlar inte en sekund att det finns poliser som är rasister heller. Ingendera betyder att Polisen ser det som no-go-zoner eller att tro Polisen är rasistisk.

Jag hoppas skillnaden är klar.
Intet Intet skrev:
Rent krast är det som inte är tillverkat i Sverige, inport.
Man brukar tala om import av varor, inte när människor självmant tar sig till ett annat ställe.

Jag har muslimska vänner och kollegor som har flytt från krig, både i länder där det åka skidor och länder där det inte plats skidor. De har anpassat sig väl till det svenska samhället och jobbar och betalar skatt. De är människor, inte importer.
Intet Intet skrev:
Det säger också en hel del om min vilja att ha ett varierat språkbruk samt även en viss förtjusning över att helt förutsägbart kunna uppröra samma lilla grupp PK-deltagare.
Att hitta på andra betydelser för ord och att medvetet provocera är inget jag ser som en särskilt god egenskap, men du brukar ju gärna tala för Rysslands sak och Putins, så jag förstår varifrån det kommer. Där får ord ny betydelse ofta och provokationer är standard.
Intet Intet skrev:
Det har naturligtvis du ingen aning om, heller. Men att den inbillningen passar dina förutfattade meningar, är uppenbart.
Det är möjligt att de som använder dessa uttryck syftar på en liten andel förstås, men det är inte det troligaste när man ser helheten, men det kanske är deras språk som är så begränsat, eller så tycker de som du och Putin om att provocera.
Intet Intet skrev:
Du menar alltså att de som inte delar din världsbild är "dårar". Dessa dårar skall då inte heller få uttrycka sina åsikter. Till skillnad mot oss?
Jag anser att det är dåraktigt att avsiktligt provocera ja. Varför du anser att de inte ska få uttrycka sina åsikter vet jag inte, det får stå för dig.
Jag anser att de har all rätt att uttrycka sin åsikt, i detta fall att islam är skit, men det kan man göra utan att provocera på det viset.
Intet Intet skrev:
Tycker du inte att ansvaret vilar minst lika tungt på de lättstötta våldsverkare som krossade skyltfönster och bilar? Om så, är mängden "dårar" tusenfaldigad.
Jo det anser jag. De muslimer jag känner ogillade vad Paludan och Momika gjorde, utan att för den skull dras ner i den skiten. Det var nog garanterat den absolut vanligaste reaktionen.

Ställer du dig framför en fotbollsklack och skriker att du hatar deras lag och sen ställer dig och pussar på deras flagga så anser jag att du är en dåre också, inte för att du ogillar det laget utan för att du provocerar på det viset och inte respekterar andra människor.
Intet Intet skrev:
Polisen sade väl till och med efteråt att de av "strategiska" skäl inte ingrep och att det var ett framgångsrik strategi.
Jag det sa de. Om det var rätt eller inte både kan och bör diskuteras, men nu var ju påståendet att de inte ens var på plats för att det är en såkallad no-go-zon.
Intet Intet skrev:
Eftersom de lät dårarna förstöra vår gemesamma egendom utan att lyfta ett finger är det så nära ett förbjudet område man kan tänka sig. Att de efteråt, när de flesta av festdeltagarna gått hem för att äta middag, gick in i området, förändrar ingenting. Eller hur?
Det förändrar rätt mycket. Det är inte och var inte en no-go-zon. Man gjorde en bedömning där och då om vilket som var bästa sättet för att hålla nere skadan så mycket som möjligt. Så är det i många situationer, man måste fatta ett snabbt beslut och så får man efteråt analysera om man kunde och/eller borde gjort annorlunda.

Man kunde exempelvis låtit Paludan och Momika åka själva nästa gång. Det kanske skulle bespara samhället och skattebetalarna både pengar och material.

• Gilla
Lilak och 6 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
igen vart skrev jag att en uppfödare avlar på vakt?

företaget köpte in problem hundar eller tog omplaceringar men du hävda ju först ju att skulle ha vakthundar till att jaga bort folk med så hur ska man få tag i såna då om ingen avlar såna?
nej, jag skrev en ras av större modell. Exempel någon av de hundraser jag nämnde. Nämnde inget om en vakthund, det är du som gör det hela tiden. Även om en hund förr avlandes för just det ändamålet så har man sedan under århundraden avlat bort den delen och majoriteten är sällskapshundar. Även om en viss del vakt finns kvar, som att skälla vid okända ljud osv. Så är en stor del bort avlat idag. Att en hund skulle bita en inkräktare/ en okänd person är mycket ovanligt, lyckligtvis. Att det sen finns personer osv. Som tränar sina hundar för det ändamålet är något helt annorlunda, du kan träna i princip vilken ras du vill att göra just det men vissa biter hårdare än andra av naturliga orsaker. Jag skrev inte något om att bitas eller dylikt, jag skrev leka. Att släppa sin större hund efter några ligister som springer iväg kan hunden se som lek/jaga, även om hunden inte skulle bita utan enbart jaga för att få slicka personen i öronen skrämmer nog de flesta om en Grand Danois ägd av en okänd person springer/lufsar mot en.
Hunden vill inget illa, enbart skoja, men kan lova dig att majoriteten blir nog rätt rädda.

• Haha
maria01
  • Laddar…
BirgitS
Intet Intet skrev:
Det säger också en hel del om min vilja att ha ett varierat språkbruk samt även en viss förtjusning över att helt förutsägbart kunna uppröra samma lilla grupp PK-deltagare.
Jag blev inte upprörd. Det verkar däremot som att samma lilla klick invandringsfientliga har blivit upprörda av att de får mothugg.

• Gilla
13th Marine och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
B Bitterhetsakademin skrev:
Muslimerna hade ju också kunnat vända honom ryggen och inte låtit sig provoceras, då hade han stått där som ett fån med sin brinnande bok och de hade framstått som civiliserade. Om man eldar en bibel utanför kyrkan betraktas man som en idiot men det blir inga handgripligheter utan de kristna kommer be för dig och beklaga din dårskap. Islam lever inte efter budskapet om att vända andra kinden till vilket bevisades av Paludan.
Det var ju bara de första gångerna som det blev stora reaktioner, alla andra gånger (som är fler) blev det inga upplopp eller liknande. Alltså har muslimerna framstått som civiliserade.

Jojo, försök du skända bibeln framför någon av väldigt konservativa kyrkorna i USA får du nog se att även kristna kan bli provocerade och gå till handgripligheter. Där levs det inte efter att vända andra kinden till när det gäller folk som inte delar deras tro helt och hållet.

Även i Sverige är det ju uppenbarligen många med svenska förfäder som blir synnerligen provocerade och en del av dem blir handgripliga när det gäller muslimer. Igår var det 4 i Aktivklubb Sverige som åtalades för 3 våldsbrott för 2 månader sen i Stockholm. Samtliga offer har utländsk bakgrund. Det är svensk intolerans.

• Haha
  • Gilla
jonmo och 1 till
  • Laddar…
J
Jag tycker absolut att man ska få kommentera problem kopplade till vissa grupper. Anledningen till att SD blev så stora tror jag är att de andra partierna inte ens vågade prata om saken.

Om det är problem med MC gäng så måste man väl få prata om det. Om det är problem med hulliganer så måste man väl få säga det? Men min granne kör HD och han är inte ett dugg kriminell (vad jag vet), jag vet många hängivna fotbollsfans som ändå inte slåss och slår sönder bilar. Likadant är det väl med många från utlandet komna. Men man måste väl ändå få vara ärlig och säga att klan / gäng eller terrorgrupper ofta har en gemensam nämnare i härkomsten. Det betyder ju inte att alla som har en viss religion eller kommer från ett visst land är skurkar. Om nån bor bredvid friends och får sin bil sönderslagen, ska man då hymla med att det var huliganer som slog sönder?

Det lär väl finnas några svenska gäng också, men de lever väl en tynande tillvaro? Förutom MC gängen då. I min gamla hemstad Uppsala fanns ju Tjock-Steffe, men jag vet inte, köra en Ferrari man inte inte betalat leasingen på och starta IT/Gaming bolag som man snor kassan från är väl inte så eländigt, även om jag tror han var rätt elak för jämnåriga på krogen eller som hade skulder... Jag har en känsla för att dagens gäng har betydligt mindre respekt för andras liv. Och då var han en riktig värsting på den tiden...

• Gilla
Dortmunder DAB och 4 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det var ju bara de första gångerna som det blev stora reaktioner, alla andra gånger (som är fler) blev det inga upplopp eller liknande. Alltså har muslimerna framstått som civiliserade.

Jojo, försök du skända bibeln framför någon av väldigt konservativa kyrkorna i USA får du nog se att även kristna kan bli provocerade och gå till handgripligheter. Där levs det inte efter att vända andra kinden till när det gäller folk som inte delar deras tro helt och hållet.

Även i Sverige är det ju uppenbarligen många med svenska förfäder som blir synnerligen provocerade och en del av dem blir handgripliga när det gäller muslimer. Igår var det 4 i Aktivklubb Sverige som åtalades för 3 våldsbrott för 2 månader sen i Stockholm. Samtliga offer har utländsk bakgrund. Det är svensk intolerans.
I några fall har mer moderata imamer talat sina församlingsmedlemmar tillrätta då de insett att det skadar bilden av islam att bete sig som vid de första koranbränningarna. Vad gäller Aktivklubbarna kan de i viss mån anses som ett berättigat svar på de förnedringsrån som svenska ungdomar utsatts för av invandrargäng. Blir svenskar utsatta för importerat våld som inte stävjas av rättsvårdande myndigheter kommer svaret blir att medborgargarden organiseras.
Vad gäller den kristna kyrkans våldsanvändning talade jag om den mjäkiga genus och Hbtqi+ certifierade svenska kyrkan och inte extrema kyrkor i Amerikas bibelbälte.

• Gilla
jonmo och 1 till
  • Laddar…
M MrDizzy skrev:
Skulle nog vilja se en länk på det
Har letat men inte hittat någon som helst artikel om det....

om du tänkte på denna så sparkade karln en liggandes 10åring så det är INTE jämförbart enl mitt tycke iaf
[länk]
Betalartikel skriv det.

I några fall har mer moderata imamer talat sina församlingsmedlemmar tillrätta då de insett att det skadar bilden av islam att bete sig som vid de första koranbränningarna. Vad gäller Aktivklubbarna kan de i viss mån anses som ett berättigat svar på de förnedringsrån som svenska ungdomar utsatts för av invandrargäng. Blir svenskar utsatta för importerat våld som inte stävjas av rättsvårdande myndigheter kommer svaret blir att medborgargarden organiseras.
Vad gäller den kristna kyrkans våldsanvändning talade jag om den mjäkiga genus och Hbtqi+ certifierade svenska kyrkan och inte extrema kyrkor i Amerikas bibelbälte.
De milda, leende imamerna brukar berätta hur man ska slå sin fru. Det är en sådan fin berikning. F ö tror jag också att man inte kan pissa ens en svensk i ansiktet hur länge som helst. Det kan smälla. Prosit!

• Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
BirgitS
I några fall har mer moderata imamer talat sina församlingsmedlemmar tillrätta då de insett att det skadar bilden av islam att bete sig som vid de första koranbränningarna.
Bra att vi är överens om att muslimer är civiliserade och Paludan ett fån.
Vad gäller Aktivklubbarna kan de i viss mån anses som ett berättigat svar på de förnedringsrån som svenska ungdomar utsatts för av invandrargäng.
Nej, det är verkligen inte berättigat våld att råna och misshandla människor med utländsk bakgrund bara för att andra med utländsk bakgrund har betett sig illa. Anser man det så leder det ju då också till att de med utländsk bakgrund har rätt att råna och misshandla tillbaks. Man får en våldsspiral.

Som redan har tagits upp i tråden så är det inte enligt svensk lag och kultur att göra så. Men bryr man sig inte om svensk kultur, lag och ordning utan är anarkist eller liknande så kan jag förstå att man resonerar på det sättet. Enligt svensk lag så är det bara vissa som får bruka våld, t.ex. polisen.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Bra att vi är överens om att muslimer är civiliserade och Paludan ett fån.

Nej, det är verkligen inte berättigat våld att råna och misshandla människor med utländsk bakgrund bara för att andra med utländsk bakgrund har betett sig illa. Anser man det så leder det ju då också till att de med utländsk bakgrund har rätt att råna och misshandla tillbaks. Man får en våldsspiral.

Som redan har tagits upp i tråden så är det inte enligt svensk lag och kultur att göra så. Men bryr man sig inte om svensk kultur, lag och ordning utan är anarkist eller liknande så kan jag förstå att man resonerar på det sättet. Enligt svensk lag så är det bara vissa som får bruka våld, t.ex. polisen.
Om inte polisen skyddar medborgarna kommer andra strukturer att utvecklas oavsett vad de lagar den rådande makten skrivit säger. Om lagen inte skyddar det svenska folket är den irrelevant.

• Gilla
nissebrun och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
Om inte polisen skyddar medborgarna kommer andra strukturer att utvecklas oavsett vad de lagar den rådande makten skrivit säger. Om lagen inte skyddar det svenska folket är den irrelevant.
Det är möjligt, men då är det inte en demokrati längre och lag & ordning finns inte mer. Så om man tycker att det är bra och eftersträvansvärt med anarki eller liknande så beter man sig så. Men om man i stället tycker att svensk kultur, demokrati, lag och ordning är bra saker så uppmuntrar eller ursäktar man inte sånt beteende utan vänder sig mot det i stället.

Lite lustigt att dessa som är invandrarfientliga för att invandrarna förstör den svenska kulturen, själva inte har några som helst problem med att förstöra den svenska kulturen. Eller kanske inte lustigt för det är ju sorgligt, men oväntat i alla fall.

Lagen och polisen ska skydda alla människor i Sverige och ska inte särbehandla folk när det gäller rån, misshandel etc. beroende på var deras förfäder levde någonstans.

• Gilla
g.kraft och 2 till
  • Laddar…
P
Tröttsamt att halva tråden ska ägna fokuset åt att fundera om det är tillräckligt pk att skriva ut att det är importerade stenkastare som är problemet för ts..

Ja det finns kulturella skillnader som kan göra att dessa problem ofta eskalerar hårdare om man har med vissa grupper av folk att göra så är det bara

Det finns svenska idioter och det finns importerade

i just den här tråden är det tydligt att det handlar om importerade..

En yxa är en yxa och en båt är en båt, det är enklare om vi kallar saker för vad dom är och slutar med pk tramset och försöker lösa problemet istället för att fundera vilka som är "rassister" och inte vilket är en rätt tröttsam tråkig debatt..

Nån var inne på att peppra skitungarna med paintboll markör vilket är en dålig ide då det i lagstiftningen blir ett vapen som om det används på det här viset kan sluta i tråkiga jurdiska påföljder som är klart kännbara.
Att några andra främmande personer skulle ha pepprat skitungarna med paintbollmarkör låter inte så sannolikt och polisen brukar se allvarligt på allt som hamnar bland vapen som en paintbollmarkör gör i lagens mening. även om den är en effektbegränsad variant så är det i lagens mening i många lägen ett vapen.

En hund som "smitit" är inte ett vapen och lagstiftningen är även om strikt hundägaransvar så måste man såklart veta vems hund det är om det ska leda nånstans.. dessutom brukar dessa grupperingar som vi har i tråden vara livrädda för hundar i 99 fall av 100 och självklart har inte ts en aning om vems hund det var 😂

• Gilla
Festlund och 3 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Man kunde exempelvis låtit Paludan och Momika åka själva nästa gång. Det kanske skulle bespara samhället och skattebetalarna både pengar och material.
Menar du att människor som gör saker som i sig är lagliga inte skulle få samhällets skydd mot dem som överreagerar på deras beteende?

Salwan Momika mördades av en islamist för sitt handlande och hånande av islam. Mördades. Klart det är billigare för oss utan honom, men är det värdigt ett fritt samhälle att inte skydda sina invånare från den typen av extremism?

Vilka mer ska vi i så fall offra på intoleransens altare? Bögarna? Kvinnorna? Ateisterna?

Redigerat:
  • Gilla
tommib och 8 till
  • Laddar…
Fairlane
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Menar du att människor som gör saker som i sig är lagliga inte skulle få samhällets skydd mot dem som överreagerar på deras beteende?

Salwan Momika mördades av en islamist för sitt handlande och hånande av islam. Mördades. Klart det är billigare för oss utan honom, men är det värdigt ett fritt samhälle att inte skydda sina invånare från den typen av extremism?

Vilka mer ska vi i så fall offra på intoleransens altare? Bögarna? Kvinnorna? Ateisterna?
Nej, jag tänker egentligen att han liksom andra har rätt till skydd, men jag kallar dem ändå dårar. Det är min lagliga rätt att håna och hata ett konkurrerande fotbollslag framför deras mest fanatiska supportar, men jag gör det inte och ärligt talat förväntar jag mig inte att polisen ska vara på plats och skydda mig om jag väljer att göra det. Jag förväntar mig däremot att de ska utreda broťtet om jag misshandlas.
Man måste inte alltid provocera andra bara för att det är tillåtet.

Sen finns väl bara en misstänkt och ska vi dra in juridiken så är det inte klarlagt vem som mördade honom, ellerhur? 😉

• Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.