Fairlane
B Bitterhetsakademin skrev:
Redan 2014 hade polisen en lista med 55 utanförskapsområden där det var oklokt att lämna polisbilen utan tillsyn då den då inte var i körbart skick utan fick bärgas från platsen och blåljuspersonal möttes av stenkastning. Inofficiellt benämndes dessa områden no go zoner. De var de vanliga, Tensta, Rinkeby, Rosengård och Skäggetorp men även en lång rad andra områden. Några områden har fallit bort från listan och nya tillkommit men situationen lär inte vara bättre idag.
Att bilen riskerar att förstöras är illa, men inte alls samma sak som att polisen drar sig för att ingripa, vilket var ditt påstående.

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Att du gått på myten om att de drar sig för att ingripa är sorgligt.
Poliser är inte mer än människor och ställda inför en klan med betydlig våldsmakt bakom är det lätt att titta åt ett annat håll.

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Hundar! Skaffa gärna 2 hundar så dom kan trigga varandra. Låt dom jaga ungarna en stund, tycker hundar är roligt.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
Hundar! Skaffa gärna 2 hundar så dom kan trigga varandra. Låt dom jaga ungarna en stund, tycker hundar är roligt.
problemet är att i sverige får man inte ha riktiga vakthundar inte ens som företag

A Abies koreana skrev:
I Sverige är det staten som äger våldsmonopolet, det har staten delegerat till ett fåtal myndigheter som har rätt att använda våld i sin myndighetsutövning.

Försvarsmakten, Polismyndigheten samt Kriminalvården kan, under noga beskrivna situationer använda våld i sitt arbete.
Samt psykvården. Finns säkert några till.
A Abies koreana skrev:
Det har du nog missuppfattat, den som använde våldet mot ett barn ägde inte den rätten och följaktligen dömdes personen till straffpåföljd.
Inte den minsta missuppfattning föreligger. Att "fösa bort" de små skitungarna kan eller rättare sagt, borde knappast klassas som våld utan som nödvärn.
A Abies koreana skrev:
Vill man ändra på tingens ordning så får man engagera sig politiskt, det är så man gör i en demokrati.
Har man inget bättre för sig.

Faktum kvarstår. I Sverige skyddas brottslingar. Straffrabatten är ett bra exempel på att vi belönar kriminalitet samt att maxstraff "aldrig" utdelas.

Att det skulle dyka upp samma lilla kvartett av statsförsvarare var mer än väntat. 😀

• Gilla
Rooney och 2 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Att bilen riskerar att förstöras är illa, men inte alls samma sak som att polisen drar sig för att ingripa, vilket var ditt påstående.
Självklart har även poliser självbevarelsedrift. Det har vi fått uppleva massor av gånger.
Har du blundat så hårt att du missat allehanda kravaller där polisen stått bredvid och tittat på medans, vanligtvis vår import, slått isönder allt de kommit åt. Inte sällan har hela familjen deltagit i det muntra spektaklet.

• Gilla
Festlund och 1 till
  • Laddar…
S Shaft1 skrev:
Läste idag om en 25 åring som jagade ikapp o klappade till en unge.
Fick 6m fängelse för det! Ungen hade kastat saker på dennes bostad.
Skulle nog vilja se en länk på det
Har letat men inte hittat någon som helst artikel om det....

om du tänkte på denna så sparkade karln en liggandes 10åring så det är INTE jämförbart enl mitt tycke iaf
https://www.gp.se/krim/man-sparkade...-filmade.f02cb3fd-55d1-4a4b-9ca7-63e39148d925

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Har man inget bättre för sig.
Kanske att sprida sin visdom via "arga lappen" kan vara ett alternativ? 😏

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Fairlane
Intet Intet skrev:
Självklart har även poliser självbevarelsedrift.
Jag har väl inte påstått annat?
Det jag påstår är att vi inte har några no-go-zoner.
Det är ett påhitt från den som pratar om folk från "icke-skidåkarland", importer er,.
Intet Intet skrev:
Det har vi fått uppleva massor av gånger.
Har du blundat så hårt att du missat allehanda kravaller där polisen stått bredvid och tittat på medans, vanligtvis vår import, slått isönder allt de kommit åt.
Vår import... Säger en hel del om din syn på folk, men jag är inte överraskad. Jag, det finns ett stort problem med vissa individer, men för de som pratar om import och 'icke-skidåkarländer" så är det mer eller mindre alla.

Men visst var det upplopp på vissa ställen i samband med att dåren Momika och dåren Paludan sprang omkring och brände koraner. Polisen avvaktade och backade i vissa situationer ja. Om det hade varit en no-go-zon hade de inte ens varit där och inte kommit tillbaka och gripit folk senare.
Intet Intet skrev:
Inte sällan har hela familjen deltagit i det muntra spektaklet.
Ganska sällan skulle jag säga, men visst har det hänt.

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
RoTe
Fairlane Fairlane skrev:
Det är ett påhitt från den som pratar om folk från "icke-skidåkarland", importer er,.

Vår import... Säger en hel del om din syn på folk, men jag är inte överraskad. Jag, det finns ett stort problem med vissa individer, men för de som pratar om import och 'icke-skidåkarländer" så är det mer eller mindre alla.

Men visst var det upplopp på vissa ställen i samband med att dåren Momika och dåren Paludan sprang omkring och brände koraner. Polisen avvaktade och backade i vissa situationer ja. Om det hade varit en no-go-zon hade de inte ens varit där och inte kommit tillbaka och gripit folk senare.

Ditt inlägg är lite 2015... Vi har slutat diskutera semantik i den allmänna debatten om du inte missat det. Det är sådant dravel som fått SD att bli näst största parti.

• Haha
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
problemet är att i sverige får man inte ha riktiga vakthundar inte ens som företag
Behöver inte vara vakthundar, räcker gott med en modell större ras, schäferhund, rottweiler, mastiff eller dylikt. Majoritet springer snabbt med en sådan hund bakom sig, även om hunden enbart vill leka så är det inte speciellt bekvämt att ha en större okänd hund hoppandes upp på en.

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Fairlane
RoTe RoTe skrev:
Ditt inlägg är lite 2015... Vi har slutat diskutera semantik i den allmänna debatten om du inte missat det. Det är sådant dravel som fått SD att bli näst största parti.
Ok, så rena felaktigheter ska man inte låtsas om?

Jag reagerar precis likadant om SD, M, KD, L, C, MP, S eller V kommer med falska påståenden. Falska påståenden förstör, för många tror att de är sanna.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:

Säga vad man vill om Paludans metoder men han har i alla fall exponerat den muslimska intoleransen och det ska han ha ett stort tack för. Visst var det en del ståhej kring Ecce Homo men en västanfläkt mot hur muslimer reagerar då de blir kränka. Hade varit roligt att se Elisabeth Ohlson göra ett liknande konstverk med muslimskt tema.

Fairlane
B Bitterhetsakademin skrev:
Säga vad man vill om Paludans metoder men han har i alla fall exponerat den muslimska intoleransen och det ska han ha ett stort tack för. Visst var det en del ståhej kring Ecce Homo men en västanfläkt mot hur muslimer reagerar då de blir kränka. Hade varit roligt att se Elisabeth Ohlson göra ett liknande konstverk med muslimskt tema.
Nåja, återigen, delar av den muslimska världen. Väldigt många kallar honom bara en idiot och går vidare.

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.