37 834 läst ·
267 svar
38k läst
267 svar
Skadegörelse till trakasserier - Vad vill du ha på taket idag?
schäferhund, rottweiler, mastiff är vakthundar problemet är att man inte får ha dom lösa ensG Ganescha skrev:
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 239 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 239 inlägg
Du har naturligtvis ingen aningen om vad alla poliser runt om i landet kallar sina stökiga områden som de drar sig för att åka in utan regäl förstärkning.Fairlane skrev:
Rent krast är det som inte är tillverkat i Sverige, inport. Det säger också en hel del om min vilja att ha ett varierat språkbruk samt även en viss förtjusning över att helt förutsägbart kunna uppröra samma lilla grupp PK-deltagare.Fairlane skrev:
Det har naturligtvis du ingen aning om, heller. Men att den inbillningen passar dina förutfattade meningar, är uppenbart.Fairlane skrev:
Du menar alltså att de som inte delar din världsbild är "dårar". Dessa dårar skall då inte heller få uttrycka sina åsikter. Till skillnad mot oss?Fairlane skrev:
Tycker du inte att ansvaret vilar minst lika tungt på de lättstötta våldsverkare som krossade skyltfönster och bilar? Om så, är mängden "dårar" tusenfaldigad.
Polisen sade väl till och med efteråt att de av "strategiska" skäl inte ingrep och att det var ett framgångsrik strategi.
Eftersom de lät dårarna förstöra vår gemesamma egendom utan att lyfta ett finger är det så nära ett förbjudet område man kan tänka sig. Att de efteråt, när de flesta av festdeltagarna gått hem för att äta middag, gick in i området, förändrar ingenting. Eller hur?Fairlane skrev:
Muslimerna hade ju också kunnat vända honom ryggen och inte låtit sig provoceras, då hade han stått där som ett fån med sin brinnande bok och de hade framstått som civiliserade. Om man eldar en bibel utanför kyrkan betraktas man som en idiot men det blir inga handgripligheter utan de kristna kommer be för dig och beklaga din dårskap. Islam lever inte efter budskapet om att vända andra kinden till vilket bevisades av Paludan.BirgitS skrev:
Nej, det lär inte hända att en lös schäferhund eller för den delen en annan hundras biter ihjäl någon enbart för att den är lös, varken på gården, i hemmet eller bland allmänheten. Vad har du för syn på hundar egentligen?M maria01 skrev:
Inte "ras" (eller härkomst), utan kultur (värderingar, fason, uppfostran, sätt att bete sig).
Men ordet kulturist har man aldrig hört?
Men ordet kulturist har man aldrig hört?
vart skrev jag en? i länder där det fortfarande används lösgående vakthundar har man flera stycken fans ett vakt företag i stockholm för några år sen som köpt in agresiva hundar till just lösgående bevakningG Ganescha skrev:
här nere har många företag och gårdar mastiff eller nu på senare år kangal dom går man inte nära
Jag bor i Sverige och kan med all säkerhet säga att du får leta bra länge för att hitta en uppfödare som avlar på vakt. Majoriteten är sällskapshundar och har avlats som sällskapshundar i århundraden. En del raser är restriktiva fortfarande men bara för det så betyder inte det att dom skulle bita ihjäl någon eller ens bita ö.h.t.M maria01 skrev:vart skrev jag en? i länder där det fortfarande används lösgående vakthundar har man flera stycken fans ett vakt företag i stockholm för några år sen som köpt in agresiva hundar till just lösgående bevakning
här nere har många företag och gårdar mastiff eller nu på senare år kangal dom går man inte nära
igen vart skrev jag att en uppfödare avlar på vakt?G Ganescha skrev:Jag bor i Sverige och kan med all säkerhet säga att du får leta bra länge för att hitta en uppfödare som avlar på vakt. Majoriteten är sällskapshundar och har avlats som sällskapshundar i århundraden. En del raser är restriktiva fortfarande men bara för det så betyder inte det att dom skulle bita ihjäl någon eller ens bita ö.h.t.
företaget köpte in problem hundar eller tog omplaceringar men du hävda ju först ju att skulle ha vakthundar till att jaga bort folk med så hur ska man få tag i såna då om ingen avlar såna?