G Ganescha skrev:
Behöver inte vara vakthundar, räcker gott med en modell större ras, schäferhund, rottweiler, mastiff eller dylikt. Majoritet springer snabbt med en sådan hund bakom sig, även om hunden enbart vill leka så är det inte speciellt bekvämt att ha en större okänd hund hoppandes upp på en.
schäferhund, rottweiler, mastiff är vakthundar problemet är att man inte får ha dom lösa ens

M maria01 skrev:
schäferhund, rottweiler, mastiff är vakthundar problemet är att man inte får ha dom lösa ens
Självklart får man ha dem lösa.

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
B Bitterhetsakademin skrev:
Säga vad man vill om Paludans metoder men han har i alla fall exponerat den muslimska intoleransen och det ska han ha ett stort tack för.
Det han exponerade var väl snarast den svenska/danska intoleransen. Men om du vill tacka honom för det får du det förstås.

• Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Jag har väl inte påstått annat?
Det jag påstår är att vi inte har några no-go-zoner.
Det är ett påhitt från den som pratar om folk från "icke-skidåkarland", importer er,.
Du har naturligtvis ingen aningen om vad alla poliser runt om i landet kallar sina stökiga områden som de drar sig för att åka in utan regäl förstärkning.
Fairlane Fairlane skrev:
Vår import... Säger en hel del om din syn på folk, men jag är inte överraskad.
Rent krast är det som inte är tillverkat i Sverige, inport. Det säger också en hel del om min vilja att ha ett varierat språkbruk samt även en viss förtjusning över att helt förutsägbart kunna uppröra samma lilla grupp PK-deltagare.
Fairlane Fairlane skrev:
Jag, det finns ett stort problem med vissa individer, men för de som pratar om import och 'icke-skidåkarländer" så är det mer eller mindre alla.
Det har naturligtvis du ingen aning om, heller. Men att den inbillningen passar dina förutfattade meningar, är uppenbart.

Fairlane Fairlane skrev:
Men visst var det upplopp på vissa ställen i samband med att dåren Momika och dåren Paludan sprang omkring och brände koraner. Polisen avvaktade och backade i vissa situationer ja.
Du menar alltså att de som inte delar din världsbild är "dårar". Dessa dårar skall då inte heller få uttrycka sina åsikter. Till skillnad mot oss?
Tycker du inte att ansvaret vilar minst lika tungt på de lättstötta våldsverkare som krossade skyltfönster och bilar? Om så, är mängden "dårar" tusenfaldigad.

Polisen sade väl till och med efteråt att de av "strategiska" skäl inte ingrep och att det var ett framgångsrik strategi.
Fairlane Fairlane skrev:
Om det hade varit en no-go-zon hade de inte ens varit där och inte kommit tillbaka och gripit folk senare.
Eftersom de lät dårarna förstöra vår gemesamma egendom utan att lyfta ett finger är det så nära ett förbjudet område man kan tänka sig. Att de efteråt, när de flesta av festdeltagarna gått hem för att äta middag, gick in i området, förändrar ingenting. Eller hur?

• Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det han exponerade var väl snarast den svenska/danska intoleransen. Men om du vill tacka honom för det får du det förstås.
Muslimerna hade ju också kunnat vända honom ryggen och inte låtit sig provoceras, då hade han stått där som ett fån med sin brinnande bok och de hade framstått som civiliserade. Om man eldar en bibel utanför kyrkan betraktas man som en idiot men det blir inga handgripligheter utan de kristna kommer be för dig och beklaga din dårskap. Islam lever inte efter budskapet om att vända andra kinden till vilket bevisades av Paludan.

• Gilla
Dilato och 4 till
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
Självklart får man ha dem lösa.
men om hundarna biter ihjäl nån då blir det jobbigt för ägaren

lösgående vakthund är nästan borta idag kan bli väldigt dyrt om nåt händer samma sak med självförsvar det har ju inte sverige så hunden dödar så bli man som ägare skyldig

M maria01 skrev:
men om hundarna biter ihjäl nån då blir det jobbigt för ägaren

lösgående vakthund är nästan borta idag kan bli väldigt dyrt om nåt händer
Vem har sagt något om att bita ihjäl?

• Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
Vem har sagt något om att bita ihjäl?
har man några lösgående vakthundar då kommer det hända för var det många företag som hade lösgående vakthundar min polare hade som sommar jobb att mata dom han fick aldrig gå in till dom det skulle sluta ila

M maria01 skrev:
har man några lösgående vakthundar då kommer det hända för var det många företag som hade lösgående vakthundar min polare hade som sommar jobb att mata dom han fick aldrig gå in till dom det skulle sluta ila
Nej, det lär inte hända att en lös schäferhund eller för den delen en annan hundras biter ihjäl någon enbart för att den är lös, varken på gården, i hemmet eller bland allmänheten. Vad har du för syn på hundar egentligen?

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
Inte "ras" (eller härkomst), utan kultur (värderingar, fason, uppfostran, sätt att bete sig).
Men ordet kulturist har man aldrig hört?

H hovapettson skrev:
Inte "ras" (eller härkomst), utan kultur (värderingar, fason, uppfostran, sätt att bete sig).
Men ordet kulturist har man aldrig hört?
Och ser du ner på andra arter, vad blir du då? Artist????😆

• Haha
  • Gilla
TommyC och 3 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Och ser du ner på andra arter, vad blir du då? Artist????😆
Japp. hårt kristna som läser Bibeln kan nog tänka just artistiskt. (Mänskan satt att råda över djuren osv.)

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
G Ganescha skrev:
Nej, det lär inte hända att en lös schäferhund eller för den delen en annan hundras biter ihjäl någon enbart för att den är lös, varken på gården, i hemmet eller bland allmänheten. Vad har du för syn på hundar egentligen?
vart skrev jag en? i länder där det fortfarande används lösgående vakthundar har man flera stycken fans ett vakt företag i stockholm för några år sen som köpt in agresiva hundar till just lösgående bevakning

här nere har många företag och gårdar mastiff eller nu på senare år kangal dom går man inte nära

M maria01 skrev:
vart skrev jag en? i länder där det fortfarande används lösgående vakthundar har man flera stycken fans ett vakt företag i stockholm för några år sen som köpt in agresiva hundar till just lösgående bevakning

här nere har många företag och gårdar mastiff eller nu på senare år kangal dom går man inte nära
Jag bor i Sverige och kan med all säkerhet säga att du får leta bra länge för att hitta en uppfödare som avlar på vakt. Majoriteten är sällskapshundar och har avlats som sällskapshundar i århundraden. En del raser är restriktiva fortfarande men bara för det så betyder inte det att dom skulle bita ihjäl någon eller ens bita ö.h.t.

G Ganescha skrev:
Jag bor i Sverige och kan med all säkerhet säga att du får leta bra länge för att hitta en uppfödare som avlar på vakt. Majoriteten är sällskapshundar och har avlats som sällskapshundar i århundraden. En del raser är restriktiva fortfarande men bara för det så betyder inte det att dom skulle bita ihjäl någon eller ens bita ö.h.t.
igen vart skrev jag att en uppfödare avlar på vakt?

företaget köpte in problem hundar eller tog omplaceringar men du hävda ju först ju att skulle ha vakthundar till att jaga bort folk med så hur ska man få tag i såna då om ingen avlar såna?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.