48 893 läst ·
164 svar
49k läst
164 svar
Ska svetsningen se ut så här?
Grannungen hade lyckats bättre med MIGsprutan på Alu herre gudO Oxymoron skrev:
Alltså….
Trådskaparen frågade om huruvida läsarna här tycker svetsjobbet ser okej ut och merparten förutom skribenten Jorel03 tycker det inte ser något vidare ut.
Han / hon har betalt en inte alldeles oansenlig summa pengar för ett grindsystem där svetsfogarna ser ut som ”hej kom och hjälp mig”…
Kan TS få ersättning för bristerna? Kanske, kanske inte - vem vet, men är man inte nöjd med utförandet ska man verkligen ta ett snack med leverantören och lyfta sina frågor.
Trådskaparen frågade om huruvida läsarna här tycker svetsjobbet ser okej ut och merparten förutom skribenten Jorel03 tycker det inte ser något vidare ut.
Han / hon har betalt en inte alldeles oansenlig summa pengar för ett grindsystem där svetsfogarna ser ut som ”hej kom och hjälp mig”…
Kan TS få ersättning för bristerna? Kanske, kanske inte - vem vet, men är man inte nöjd med utförandet ska man verkligen ta ett snack med leverantören och lyfta sina frågor.
Godmorgon, du har rätt, de flesta ser inte ens svetsarna när de ser grindarna, men jag är miljöskadad av att ha jobbat med svetsning både praktiskt och teoretiskt i över 40 år, även som pensionär så granskar jag svetsningar när jag ser dem, vi pensionärer har som sagt olika tidsfördriv.J Jorel03 skrev:
Jag får inte ihop hur 10200 ex moms per styck blir 50379 ink moms för 2st.O Oxymoron skrev:
Hur fick du priset på offert och/eller faktura? Företag ska alltid ge priser ink moms till privatpersoner om jag inte har fel.
Jag fick offert. Resten är för 2 stolpar, fundament för stolparna samt grindsystemet. Allt är i sin ordning där.S Spopas skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 928 inlägg
Medlem
· Västernorrland
· 12 021 inlägg
Det ÄR svetsat med MIG.......Utseendemässigt är det som det är. Allt kan säkert göras snyggare men då hade nog arbetskostnaden skenat iväg. Särskilt om de nu är gjorda i sverige. Att svetsa klena saker med alutråd blir i sig inte jättesnyggt. Går inte att jämföra med grövre grejer där det fungerar riktigt bra att svetsa med mig.
Vill man ha utseendemässigt perfekta svetsa på dylika komponenter så får man nog poängtera det direkt vid beställningen.
Vill man ha utseendemässigt perfekta svetsa på dylika komponenter så får man nog poängtera det direkt vid beställningen.
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 200 inlägg
Men skärp dig... Som redan sagt så har de inte ens träffat vinkeln i bild tre utan lagt svetsen bredvid. Och då slipade de inte bort den lite snabbt, utan försökte igen.S Stefan1972 skrev:Det ÄR svetsat med MIG.......Utseendemässigt är det som det är. Allt kan säkert göras snyggare men då hade nog arbetskostnaden skenat iväg. Särskilt om de nu är gjorda i sverige. Att svetsa klena saker med alutråd blir i sig inte jättesnyggt. Går inte att jämföra med grövre grejer där det fungerar riktigt bra att svetsa med mig.
Vill man ha utseendemässigt perfekta svetsa på dylika komponenter så får man nog poängtera det direkt vid beställningen.
I andra fall så har de två svetsar med gap i mitten.
Det har ingenting med svetsmetod att göra. Det är bara ren inkompetens.
Håller med.Migsvetsat med metolittråd tycker jag det ser ut som.S Stefan1972 skrev:Det ÄR svetsat med MIG.......Utseendemässigt är det som det är. Allt kan säkert göras snyggare men då hade nog arbetskostnaden skenat iväg. Särskilt om de nu är gjorda i sverige. Att svetsa klena saker med alutråd blir i sig inte jättesnyggt. Går inte att jämföra med grövre grejer där det fungerar riktigt bra att svetsa med mig.
Vill man ha utseendemässigt perfekta svetsa på dylika komponenter så får man nog poängtera det direkt vid beställningen.