Hej
Idag kom vår nya grind, måste säga att jag blev otroligt besviken på svetsningen. Är det rimligt att det ska se ut så här?
Idag kom vår nya grind, måste säga att jag blev otroligt besviken på svetsningen. Är det rimligt att det ska se ut så här?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 904 inlägg
Vilket material är det, och var är de tillverkade?
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 763 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 763 inlägg
Det är aluminium alltså? Jag har studerat TIG-svetsning av aluminium på nära håll av duktiga svetsare och det går att få precis hur fint som helst. Troligen har de satt någon lärling på detta och då det är lite högre inlärningskurva än vanligt järn så kanske detta är resultatet. Fortfarande inte ok.
Bara att visa dem deras egen text.
Egen produktion i Dalarna
Accessa tillverkar sina grindar, staket och räcken i Dalarna. Genom egen tillverkning kan vi utlova att våra produkter är av högsta kvalitet och anpassade efter det nordiska klimatet! Våra produkter är underhållsfria. Vi varmgalvaniserar och pulverlackar vårt smide för utomhusbruk. Är du ute efter en speciell färg lackar vi efter ditt önskemål. Vi är säker på att du kommer blir nöjd om du väljer att köpa din grind eller staket från Dalarna.Bara att visa dem deras egen text.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 904 inlägg
Tycker inte det där ser ut som en smidesgrind, snarare en;O Oxymoron skrev:
https://www.accessa.se/grindar/tragrindar-i-aluminium/
Eller? Den sidan nämner inget om Dalarna...
Jag har svetsat väldigt lite men det där var katastrof, ser ut som första försöket för nån helt ny.
Du kan kolla på bilder här för referens hur det ser ut med nybörjare
https://www.byggahus.se/forum/threads/hus-tak-till-robotgrasklippare-bilder.196360/post-5734902
Det är ju också målat dessutom så finns inga ursäkter
"The grinder and paint make me the welder I ain't" som man säger..
Du kan kolla på bilder här för referens hur det ser ut med nybörjare
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://www.byggahus.se/forum/threads/hus-tak-till-robotgrasklippare-bilder.196360/post-5734902
Det är ju också målat dessutom så finns inga ursäkter
"The grinder and paint make me the welder I ain't" som man säger..
Allvetare
· Västra götaland
· 10 904 inlägg
Det ser ut som alla "billiga" utemöbler i alu nuförtiden... MIG-svetsat av kinesiska slavbarn utan känsla för varken svetsning eller kvalitet... Kolla nästa gång du är på nån köplada som har sånt....MultiMan skrev:
Det är aluminium alltså? Jag har studerat TIG-svetsning av aluminium på nära håll av duktiga svetsare och det går att få precis hur fint som helst. Troligen har de satt någon lärling på detta och då det är lite högre inlärningskurva än vanligt järn så kanske detta är resultatet. Fortfarande inte ok.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 763 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 763 inlägg
Hej, tyvärr är det inte ett seriöst företag som tillverkat den grinden, är den tillverkad i Sverige ? Jag har över 40 år erfarenhet av svetsning både som svetsare och svets ansvarig. Det är mer jobb med att reparera alla svetsningar än att göra det rätt från början, leverar man något så dåligt utfört arbete så är jag tveksam till att de kan göra om svetsningen. Försök reklamera grinden i första hand.O Oxymoron skrev:
Allvetare
· Västra götaland
· 10 904 inlägg
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 763 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 763 inlägg