Hej

Idag kom vår nya grind, måste säga att jag blev otroligt besviken på svetsningen. Är det rimligt att det ska se ut så här?

• Svetsad fog på vit grind med ojämn finish och synliga defekter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ny vit grind med ramband, uppmärksamhet på svetsningens finish.
    Skapa konto
  • Vit grind med synliga svetsskarvar.
    Skapa konto
  • Beige metallstruktur utomhus med plastfolie runt, vid ett träd i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Närbild av vitmålade hörn på ett metallräcke med synliga svetsfogar där två vertikala och två diagonala stänger möts.
    Skapa konto
  • Wow
  • Ledsen
  • Haha
  • Gilla
Allman och 27 till
  • Laddar…
Vilket material är det, och var är de tillverkade?

• Gilla
Gyllta
  • Laddar…
Ser ut som en mås skitit.

• Gilla
lage3 och 10 till
  • Laddar…
MultiMan
Ren amatörsvetsare som gjort det där. Man man förvänta sig mycket bättre av en utbildad och erfaren svetsare. Ser hemskt ut.

Jag hade inte nöjt mig med det.

• Gilla
lage3 och 27 till
  • Laddar…
MultiMan
Det är aluminium alltså? Jag har studerat TIG-svetsning av aluminium på nära håll av duktiga svetsare och det går att få precis hur fint som helst. Troligen har de satt någon lärling på detta och då det är lite högre inlärningskurva än vanligt järn så kanske detta är resultatet. Fortfarande inte ok.

Egen produktion i Dalarna

Accessa tillverkar sina grindar, staket och räcken i Dalarna. Genom egen tillverkning kan vi utlova att våra produkter är av högsta kvalitet och anpassade efter det nordiska klimatet! Våra produkter är underhållsfria. Vi varmgalvaniserar och pulverlackar vårt smide för utomhusbruk. Är du ute efter en speciell färg lackar vi efter ditt önskemål. Vi är säker på att du kommer blir nöjd om du väljer att köpa din grind eller staket från Dalarna.

Bara att visa dem deras egen text.

• Gilla
  • Haha
swagmeikster21 och 14 till
  • Laddar…
MultiMan
Det är en "Ulfshyttan" i aluminium.

• Gilla
Opus
  • Laddar…
Farstatjej90
Jag har svetsat väldigt lite men det där var katastrof, ser ut som första försöket för nån helt ny.
Du kan kolla på bilder här för referens hur det ser ut med nybörjare
Svetsad och målad hörnram, visar en grov finish med färgburk och verktyg i bakgrunden, antyder nybörjarnivå i svetsning.
Skapa konto

https://www.byggahus.se/forum/threads/hus-tak-till-robotgrasklippare-bilder.196360/post-5734902

Det är ju också målat dessutom så finns inga ursäkter
"The grinder and paint make me the welder I ain't" som man säger..

• Gilla
  • Haha
  • Älska
CüberDüne och 11 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Det är aluminium alltså? Jag har studerat TIG-svetsning av aluminium på nära håll av duktiga svetsare och det går att få precis hur fint som helst. Troligen har de satt någon lärling på detta och då det är lite högre inlärningskurva än vanligt järn så kanske detta är resultatet. Fortfarande inte ok.
Det ser ut som alla "billiga" utemöbler i alu nuförtiden... MIG-svetsat av kinesiska slavbarn utan känsla för varken svetsning eller kvalitet... Kolla nästa gång du är på nån köplada som har sånt....

• Gilla
  • Haha
  • Wow
linneac och 16 till
  • Laddar…
O Oxymoron skrev:
Hej

Idag kom vår nya grind, måste säga att jag blev otroligt besviken på svetsningen. Är det rimligt att det ska se ut så här?
Jävla puggemurare

• Haha
  • Gilla
RolfoHelena och 2 till
  • Laddar…
MultiMan
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det ser ut som alla "billiga" utemöbler i alu nuförtiden... MIG-svetsat av kinesiska slavbarn utan känsla för varken svetsning eller kvalitet... Kolla nästa gång du är på nån köplada som har sånt....
Läs ovan. Tillverkat i Dalarna med högsta kvalitet enligt företaget.

O Oxymoron skrev:
Hej

Hej, tyvärr är det inte ett seriöst företag som tillverkat den grinden, är den tillverkad i Sverige ? Jag har över 40 år erfarenhet av svetsning både som svetsare och svets ansvarig. Det är mer jobb med att reparera alla svetsningar än att göra det rätt från början, leverar man något så dåligt utfört arbete så är jag tveksam till att de kan göra om svetsningen. Försök reklamera grinden i första hand.

• Gilla
linneac och 28 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Läs ovan. Tillverkat i Dalarna med högsta kvalitet enligt företaget.
Tja, jag är den första att erkänna om jag har fel, men jag tror inte det går att tillverka de där grindarna för ett rimligt pris i Sverige...

• Gilla
linneac och 7 till
  • Laddar…
MultiMan
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.