P Peter787 skrev:
Är det inte betalt har ju TS alla kort på handen.
Joda .. allt är betalat. Hälften innan de började arbetet och resten innan leverans, totalt 50379 + 2800kr för frakt. Skrev tidigare att grindbladen kostade 10200kr styck och det stämmer men det var utan moms, så tillkom 25%. Totalt för grindbladen blev det 25500kr ink moms.
 
  • Ledsen
  • Wow
Dortmunder DAB och 5 till
  • Laddar…
O Oxymoron skrev:
Hej

Idag kom vår nya grind, måste säga att jag blev otroligt besviken på svetsningen. Är det rimligt att det ska se ut så här?
Detta ser förjävligt ut men det är förmodligen inte det största problematiken här för man tittar sällan så speciellt noga på en grind, problemet som jag ser det är att vatten kommer samlas i konstruktionen och rosta.
 
  • Gilla
Festlund
  • Laddar…
Ja, har man saltvattenregn kanske det är ett problem.. annars håller nog aluminiumet utmärkt..
 
  • Gilla
TobbeP och 7 till
  • Laddar…
O Oxymoron skrev:
Hej

Idag kom vår nya grind, måste säga att jag blev otroligt besviken på svetsningen. Är det rimligt att det ska se ut så här?
Herregud…
 
E erikjakan skrev:
Det där är MAG/MIG i alu, det blir typ inte vackrare än sådär i massproduktion skulle jag säga.
Godkväll, helt fel tänkt, i massproduktion så optimerar man svetsningen maximalt, det finns flera exempel på det, jag har varit på studie besök hos ett antal svetsandet företag både i Sverige och utomlands, massproducerade svetsade produkter är ofta mycket välgjorda, de företag som inte klarar det försvinner med tiden
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson och 3 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Ja, har man saltvattenregn kanske det är ett problem.. annars håller nog aluminiumet utmärkt..
Godkväll. Det finns faktiskt saltvatten beständig aluminium, aluminium båtar mm. Tillverkas av det
 
O Oxymoron skrev:
Hej

Idag kom vår nya grind, måste säga att jag blev otroligt besviken på svetsningen. Är det rimligt att det ska se ut så här?
Det ser ut som att det är mig svetsad aluminium tyvärr så
blir så när man svetsar aluminium med migsvets tror inte att det är någon som tigsvetsar sådana räcken det hade varit alldeles för tidskrävande, med tigsvets är den som blir nät och fin mig är lite grövre
 
M Misseltoff skrev:
Sen är det ju öppet in till rören vilket gör att din fina färg på grindarna snart kommer att vara en blandning mellan färgen och rost brunt.
Varifrån ska rosten komma?
 
  • Gilla
TobbeP
  • Laddar…
T teuvo tainio skrev:
Godkväll. Det finns faktiskt saltvatten beständig aluminium, aluminium båtar mm. Tillverkas av det
Jo, jag vet. Det var en kommentar till personen som skrev att rost skulle bli ett problem..
 
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
S Snickesnackaren skrev:
Det ser ut som att det är mig svetsad aluminium tyvärr så
blir så när man svetsar aluminium med migsvets tror inte att det är någon som tigsvetsar sådana räcken det hade varit alldeles för tidskrävande, med tigsvets är den som blir nät och fin mig är lite grövre
Godkväll, en professionell svetsare med en modern puls maskin svetsar nästan lika snyggt som en tig svetsare gör, men mycket snabbare, nu pratar jag inte om killen i ett garage som tror han kan svetsa aluminium, utan en seriös svetsare med en modern puls/dubbel puls maskin (Fronius,Kempi m.fl ) de maskiner jag pratar om kostar ca 80-120 tusen sek/st, optimerade teflon ledare för aluminum svetsning krävs, även gasen optimeras med andelen Helium efter tjockleken på materialet, Garage svetsare har inte optimala maskiner av kostnads skäl.
 
  • Gilla
Detblevskit
  • Laddar…
T teuvo tainio skrev:
Godkväll, helt fel tänkt, i massproduktion så optimerar man svetsningen maximalt, det finns flera exempel på det, jag har varit på studie besök hos ett antal svetsandet företag både i Sverige och utomlands, massproducerade svetsade produkter är ofta mycket välgjorda, de företag som inte klarar det försvinner med tiden
Det här är inte massproduktion i den skalan. Det här är svetsat av nån som gör 2 såna här i månaden.
 
  • Gilla
TobbeP
  • Laddar…
Karrock
Kikade på hemsidan. Hittar inte närbilder. Men zoomar man så ser det här ut att vara svetsat på alla sidor på de grövre profilerna.
 
  • Bild av svart metallräcke med diagonal och vertikal design, omgiven av grönska. Verkar ha svetsade fogar på de grövre delarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Karrock Karrock skrev:
Kikade på hemsidan. Hittar inte närbilder. Men zoomar man så ser det här ut att vara svetsat på alla sidor på de grövre profilerna.
Det är omöjligt att avgöra från denna bild.
 
Karrock
E erikjakan skrev:
Det är omöjligt att avgöra från denna bild.
Nä, det stämmer ju. Det man ser är att det är svetsat på den synliga sidan. I TS grind är det istället svetsat på de andra sidorna. Men det är också tvärtom vilken som är genomgående i korsningarna, så det säger ju inte så mycket om någonting.
 
E erikjakan skrev:
Det här är inte massproduktion i den skalan. Det här är svetsat av nån som gör 2 såna här i månaden.
Hej, levererar man produkter av den kvaliten så behöver han snart inte göra ens typ 2 i månaden, det finns självsanering i nästan alla branscher
 
  • Gilla
Bästerortarn och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.