48 901 läst ·
164 svar
49k läst
164 svar
Ska svetsningen se ut så här?
Nä för i början körde jag inte au men svetsa rostfritt eller aluminium kälfog oavsett tjocklek så är det en barnlek om man kör wps och fronius frånsvetsF fsn skrev:
Även om man har en för ändamålet vettig WPS gäller det att följa ”receptet” för att få gott resultat. Lite som om man bakar.
Dock kan ingen WPS eller för den delen överliggande WPQR rädda ett svetsjobb där operatören är utan talang och yrkesstolthet🫤
Dock kan ingen WPS eller för den delen överliggande WPQR rädda ett svetsjobb där operatören är utan talang och yrkesstolthet🫤
Absolut är det så, men kör du i synergi på en fronius och någorlunda talang så kan man gör 100 ggr bättre jobb men det där är en svets för 500 kr aliexpress och en intelektuell funktionsnedsatt människaS Stefan.o skrev:
Hej! Jag jobbar som svetsare. Personen har definitivt varit stressad alternativt nonchalant. Ser ut som att grinden är från Temu.. var den dyr? Jag hade kontaktat företaget. Måste ändå ge credd för att dom slipat bort svetslopporna.O Oxymoron skrev:
Finns gott om diagnos allvetare här som inte har någon hobby i livet, sitta här och kommentera på alla trådarJ Jorel03 skrev:
Vilket fantastiskt evig...hets...projekt....
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 202 inlägg
Det generella är ju att man svetsar alu med en push/pull pistol när det kommer till proffesionell användning. Det är mer utmaningar i alu än i rostfritt.J jimpan93 skrev:
En WPS ger inte ett processfönster som skulle kunna ge det resultatet och bemödar man sig med WPS så finns det helt säkert en kvalitetsuppföljning på det med.S Stefan.o skrev:
Du läser in något, som jag inte har sagt. En inte alltför bra nivå på argumentation...S Stefan.o skrev:Alltså….
Trådskaparen frågade om huruvida läsarna här tycker svetsjobbet ser okej ut och merparten förutom skribenten Jorel03 tycker det inte ser något vidare ut.
Han / hon har betalt en inte alldeles oansenlig summa pengar för ett grindsystem där svetsfogarna ser ut som ”hej kom och hjälp mig”…
Kan TS få ersättning för bristerna? Kanske, kanske inte - vem vet, men är man inte nöjd med utförandet ska man verkligen ta ett snack med leverantören och lyfta sina frågor.
Nej svetsfogarna är inte snyggt utfört, men det är en jäkla grind. Inte en bröllopsklänning 🤦
Möjligt, dock är det lätt att missförstå dina inlägg som att kunden ska acceptera dylikt utförande även om det ser mindre bra ut.J Jorel03 skrev:
Skulle nog själv vara missnöjd, totalkostnaden för grindsystemet med tillbehör var väl kring 50k?
Hade jag köpt vad jag förmodar är en svensktillverkad premiumprodukt skulle jag önska att den även estetiskt motsvarar investeringen!
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 202 inlägg
Ja, om det är ett utseende man skall acceptera så får de vara djävligt tydliga med det vid beställningen.
Skulle du acceptera att snickaren sågade lister på det viset med motiveringen att det är ju runt ytterdörren, där syns det ju knappt. Det är ju ingen som står och tittar på den...
Skulle du acceptera att snickaren sågade lister på det viset med motiveringen att det är ju runt ytterdörren, där syns det ju knappt. Det är ju ingen som står och tittar på den...