RoTe
Farstatjej90 Farstatjej90 skrev:
Vilka kretsar är det där man anlitar för sånt här men inte har några pengar?🤔
Skulle gissa Egypten eller liknande, där anlitar man t.ex. hantverkare för att byta glödlampa.

• Gilla
returen och 1 till
  • Laddar…
Bad09 Bad09 skrev:
Ah, tyvärr har jag inte det. I mina kretsar anlitar vi för sånt här 😂 då förstår jag och inte meningen att vara så dryg i mitt svar till dig.
Ingen fara! Väldigt många har varit väldigt mycket drygare än du var. Jag tål det men tack ändå.

Hoppas att du hittar en lösning du blir nöjd med!

Gott Nytt År!

• Älska
  • Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Hur drar du den slutsatsen? Om HSB rekommenderar en VVS så är det en VVS jag anlitar.

• Gilla
  • Wow
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Bad09 Bad09 skrev:
Hur drar du den slutsatsen? Om HSB rekommenderar en VVS så är det en VVS jag anlitar.
Perfekt då är ju problemet löst.

• Gilla
returen och 1 till
  • Laddar…
arbetslösa akademiker på södermalm

• Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
returen returen skrev:
arbetslösa akademiker på södermalm
En tvättmaskin är ganska tung. Man kan iofs skruva isär den och slå sönder betongklumparna med slägga.
Då kan man bära ut den i mindre lättare bitar, men det får ändå anses vara ett tungt jobb.

Sen ska den nya tvättmaskinen in.
Har man en besvärligt trappa och det är vinter skulle jag absolut överväga att någon annan åtminstone bär in maskinen.

Om det är muskelstyrka eller att tvättmaskinen eller spisen inte får plats i baksätet på bilen spelar väl mindre roll…?

blackarrow blackarrow skrev:
En tvättmaskin är ganska tung. Man kan iofs skruva isär den och slå sönder betongklumparna med slägga.
Då kan man bära ut den i mindre lättare bitar, men det får ändå anses vara ett tungt jobb.

Sen ska den nya tvättmaskinen in.
Har man en besvärligt trappa och det är vinter skulle jag absolut överväga att någon annan åtminstone bär in maskinen.

Om det är muskelstyrka eller att tvättmaskinen eller spisen inte får plats i baksätet på bilen spelar väl mindre roll…?
om det är akademikermuskler...

• Haha
Dilato
  • Laddar…
returen returen skrev:
om det är akademikermuskler...
Jag är akademiker men har inga problem att lyfta upp och bära iväg en normal tvättmaskin.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
J
En säckkärra är annars smidigt så slipper man ryggont på köpet..

• Gul säckkärra med röda handtag och svarta hjul, används för att underlätta transport och förebygga ryggont vid lyftning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
tergo och 7 till
  • Laddar…
Fairlane
useless useless skrev:
Jag är akademiker men har inga problem att lyfta upp och bära iväg en normal tvättmaskin.
Det är inte så illa, 65 kg och uppåt är väl vanligt och dessutom otymplig.

Jag föredrar också en pirra.

• Gilla
returen
  • Laddar…
useless useless skrev:
på södermalm..

• Haha
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Bad09 Bad09 skrev:
Visade filmer i olika grupper som alla var överens om att det är lagerfel och att den sitter ihop med trumman. Inte värt kostnaden på att dra dit någon.
Ja, det var tråkigt och det är en tråkig utveckling om man inte kan byta motor. I mitt fall, med en Bosch från övre segmentet var det bara att gå till Bosch reservdelslista och beställa en motor och sen byta den. Det var inte speciellt komplicerat jobb, fast för mig innebar lite extra ansträngning, eftersom jag var tvungen att koppla loss torktumlaren och tvättmaskinen från elen också eftersom maskinerna är ovanpå varandra och fast monterade med för kort sladd, så jag kunde inte bara lyfta av TT och dra ut TM för att byta motor. Men det var definitivt lönt att betala runt en tusenlapp (minns inte riktigt) för motorn och lägga ner några timmar på jobbet. En ny maskin hade kostat en bra bit över 10 kkr i samma klass och storlek.

ingen motor det är frågan om

Suvi5700
Har skrollat igenom tråden, men inte sett något svar på om det fanns golvbrunn. Och om trådskaparen drog ut tvättmaskin som många sade till honom.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.