22 594 läst ·
148 svar
23k läst
148 svar
Ska köpa ny tvättmaskin - men krav på golvbrunn?
Ingen fara! Väldigt många har varit väldigt mycket drygare än du var. Jag tål det men tack ändå.Bad09 skrev:
Hoppas att du hittar en lösning du blir nöjd med!
Gott Nytt År!
En tvättmaskin är ganska tung. Man kan iofs skruva isär den och slå sönder betongklumparna med slägga.returen skrev:
Då kan man bära ut den i mindre lättare bitar, men det får ändå anses vara ett tungt jobb.
Sen ska den nya tvättmaskinen in.
Har man en besvärligt trappa och det är vinter skulle jag absolut överväga att någon annan åtminstone bär in maskinen.
Om det är muskelstyrka eller att tvättmaskinen eller spisen inte får plats i baksätet på bilen spelar väl mindre roll…?
om det är akademikermuskler...blackarrow skrev:
En tvättmaskin är ganska tung. Man kan iofs skruva isär den och slå sönder betongklumparna med slägga.
Då kan man bära ut den i mindre lättare bitar, men det får ändå anses vara ett tungt jobb.
Sen ska den nya tvättmaskinen in.
Har man en besvärligt trappa och det är vinter skulle jag absolut överväga att någon annan åtminstone bär in maskinen.
Om det är muskelstyrka eller att tvättmaskinen eller spisen inte får plats i baksätet på bilen spelar väl mindre roll…?
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 17 922 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 17 922 inlägg
Ja, det ska inte vara några problem. Det ser ut att vara negativ bougueranomali där.returen skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://apps.sgu.se/kartvisare/kartvisare-tyngdkraft.html
Ja, det var tråkigt och det är en tråkig utveckling om man inte kan byta motor. I mitt fall, med en Bosch från övre segmentet var det bara att gå till Bosch reservdelslista och beställa en motor och sen byta den. Det var inte speciellt komplicerat jobb, fast för mig innebar lite extra ansträngning, eftersom jag var tvungen att koppla loss torktumlaren och tvättmaskinen från elen också eftersom maskinerna är ovanpå varandra och fast monterade med för kort sladd, så jag kunde inte bara lyfta av TT och dra ut TM för att byta motor. Men det var definitivt lönt att betala runt en tusenlapp (minns inte riktigt) för motorn och lägga ner några timmar på jobbet. En ny maskin hade kostat en bra bit över 10 kkr i samma klass och storlek.Bad09 skrev: