22 594 läst ·
148 svar
23k läst
148 svar
Ska köpa ny tvättmaskin - men krav på golvbrunn?
Så du menar att jag borde köpt en tjänst, för typ 1000 kr, som sedan inte kommer genomföras. För att sedan behöva köpa ännu en tjänst, som kanske är dyrare hos någon annan?Alfredo skrev:
Att installera själv händer inte. Oavsett hur enkelt det är, så gör jag inte det.
Det är precis det jag har försökt göra. Du får gärna ge mig ett nummer till någon som säljer, installerar och tar med min gamla. Men som även har öppet under alla röda dagar som finns nu.RoTe skrev:
Haha skärp dig, du måste ha seriösa krav. Men visst du kan säkert hitta nån händig invadrare som fixar det svart om du bara är lite socialt fingerfärdig. Jag fick en arab att köra en bil åt mig 20 mil i somras för en mindre summa, mycket smidigt.Bad09 skrev:
Du verkar vara en omständig kille. Vi är många hör som sagt till dig vad du ska göra. Men du verkar inte vilja det.Bad09 skrev:
Jag säger det igen.
Dra ut den gamla maskinen. Koppla loss vattnet. Elkontakt och avloppsslang. Åk och köp en ny. Koppla in ovanstående i omvänd ordning.
Är inget svårt alls.
Jag: Jag kommer inte göra det själv. Oavsett hur enkelt det är.Solhemsgatan skrev:
Du: Gör det själv.
Jag: Jag kommer inte göra det själv.
Du: Gör det själv!!!!
Tack för dina råd. Men jag kommer inte göra det själv.
Men om du skippar kravet på att nån ska göra det åt dig på en röd dag så går det enklare. Men du är ju som ett barn som inte får som det vill och ligger på golvet och skriker. Helt jävla omöjlig.Bad09 skrev:
Med tanke på de bilder du visat så tror inte jag heller att du har en golvbrunn där. Varför ska du leja bort en enkel installation av en tvättmaskin? Fattar inte🤔 Det är ju bara att installera den nya på samma sätt som den gamla. Elgigantens installatörer skulle jag absolut välja bort. Vill du inte göra jobbet själv så välj en seriös vvs firma. Alltså jag är snart 70 år och kvinna o skulle inte banga att göra jobbet själv😉Bad09 skrev:
Jag har nu försökt flytta på dem själv ett tag. Jag har inte kraften att göra det själv. 😬 Jag flyttade tvättmaskinen en bit men sen får jag inte tag i torktumlaren, för den kan ju vara där under med.
Jag var inne på Elon och visade en lite mer kunnig säljare (upplevde jag det som) och han sa att eftersom avloppet gick in i väggen så trodde han inte det fanns en golvbrunn.
Jag plockade även fram boken från byggarna och det står att lägenheterna är utrustade med tvätt. Rummet står det WC/T på.
För er som undrar varför. Dels för jag inte känner mig säker att göra sånt här. Dels för försäkringarna men även dels för att jag hellre betalar 5-1000 kr extra och vet att det är korrekt gjort än oroar mig. Speciellt i en BRF.
Innebär det här i praktiken att jag egentligen inte får ha en tvättmaskin i rummet eller typ Elgiganten inte kommer göra installationen åt mig?
Jag gav ett förslag tidigare och det innebar att inte anlita Elgiganten, så nej det menar jag inte:Bad09 skrev:
Alfredo skrev:
Alltså man kan inte kombinera både "göra inget själv", "smärtfritt" och "billigt".
Om du verkligen vill ha det smärtfritt så ring en Vvs firma och be om hjälp. Dom kommer ut och bedömer förutsättningarna och kan hjälpa dig installera också.
Om du verkligen vill ha det smärtfritt så ring en Vvs firma och be om hjälp. Dom kommer ut och bedömer förutsättningarna och kan hjälpa dig installera också.
Ah, tyvärr har jag inte det. I mina kretsar anlitar vi för sånt här 😂 då förstår jag och inte meningen att vara så dryg i mitt svar till dig.Alfredo skrev:
Men jag får avvakta på HSB. Det kanske blir att de stöttar mig.
I det stora hela blir det ingen skillnad. Ändå röda dagar och inget kommer hända idag / imorgon. Och det är ingen panik med ny tvättmaskin heller.
Vilka kretsar är det där man anlitar för sånt här men inte har några pengar?🤔Bad09 skrev:
Ah, tyvärr har jag inte det. I mina kretsar anlitar vi för sånt här 😂 då förstår jag och inte meningen att vara så dryg i mitt svar till dig.
Men jag får avvakta på HSB. Det kanske blir att de stöttar mig.
I det stora hela blir det ingen skillnad. Ändå röda dagar och inget kommer hända idag / imorgon. Och det är ingen panik med ny tvättmaskin heller.