Sådana här tider brukar vara paradis för komponentbedragare.

För en del år sedan när det också var kapacitetsbrist, hade vi på jobbet ett skumt problem med en avancerad krets. Det tog två månader att upptäcka att felet inte berodde på en bug vår (min) programvara. Prototypen var tillverkad i en skum verkstad i Asien, de fixade fram •omöjliga• kretsar. Vi tappade bort en klockpuls typ var 14e dag. I ett läge frågade chiptillverkaren vilken maskrevision vi hade. Visade sig att den versionen på chippet aldrig hade lämnat fabriken (lagligt). Det var ett känt fel, hela tillverkningsbatchen hade kasserats. Och på något sätt hamnat i vår produkt...
 
  • Gilla
hus520 och 2 till
  • Laddar…
H hempularen skrev:
Sådana här tider brukar vara paradis för komponentbedragare.

För en del år sedan när det också var kapacitetsbrist, hade vi på jobbet ett skumt problem med en avancerad krets. Det tog två månader att upptäcka att felet inte berodde på en bug vår (min) programvara. Prototypen var tillverkad i en skum verkstad i Asien, de fixade fram •omöjliga• kretsar. Vi tappade bort en klockpuls typ var 14e dag. I ett läge frågade chiptillverkaren vilken maskrevision vi hade. Visade sig att den versionen på chippet aldrig hade lämnat fabriken (lagligt). Det var ett känt fel, hela tillverkningsbatchen hade kasserats. Och på något sätt hamnat i vår produkt...
Känt att testhusen inte kör rejects i kvarnen som de ska göra... Mycket dumpster-diving utanför high-tech bolagen i Malaysia...
 
  • Gilla
segv
  • Laddar…
Borde inte den här tråden vara coronataggad så att vi vet vilka verkliga offren är. Jag menar ok att du varit smittad @AndersMalmgren, men försenade datorkomponenter på det!? Var ska det här sluta!? :cry:
 
  • Haha
Dan_Johansson
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Borde inte den här tråden vara coronataggad så att vi vet vilka verkliga offren är. Jag menar ok att du varit smittad @AndersMalmgren, men försenade datorkomponenter på det!? Var ska det här sluta!? :cry:
Datorer är mitt levebröd så om min PSU havererar står jag här utan workstation.

edit: I princip alla jag känner har nu haft corona. Sjukt vad senaste vågen smittade många här i innerstan
 
Ja, jag förstår att du behöver bra grejer, men om leveranstider fluktuerar när många dragit hårt i bromsen det senaste året så är det ju inte jättekonstigt. Och så vågar jag gissa på att du har någon form av backup om din föredragna burk kraschar.
 
Var ett av de stora problem i början av pandemin att det saknades lager, är det fortfarande, och industrin anpassat sig efter "just in time".
Så intressant att se om man tar lärdom av det. Som privatperson har jag säkrat upp whiskyförrådet.
 
Produktsida för Gainward GeForce RTX 2060 SUPER Ghost grafikkort med pris och kundbetyg synligt.

2060 super är ett mid tier kort men kostar som ett high end kort. Det börjar bli lite galet.
 
  • Gilla
HSP och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.