6 687 läst ·
53 svar
7k läst
53 svar
Sjuk brist på kisel verkar det som
Renoverare
· Stockholm
· 20 263 inlägg
Behåller min 3950X och RTX 2080 Super ett tag till och satsar på nästa iteration istället - skall man lyssna på rykten så blir det spännande kvartal.
OT: Anders, jag trodde du var klar med Virtual Warfighter och att MDA skulle lyfta men verkar fortfarande omsätta som klassisk enmanna-konsultfirma?
OT: Anders, jag trodde du var klar med Virtual Warfighter och att MDA skulle lyfta men verkar fortfarande omsätta som klassisk enmanna-konsultfirma?
Renoverare
· Stockholm
· 20 263 inlägg
Jo precis jag lade till en edit, du kanske missade denAnders243 skrev:
Skrev, hmm man kanske inte ser så bra, Made in china. jag gissar på waffern är gjord på annat ort men monteringen sker i Kina
Renoverare
· Stockholm
· 20 263 inlägg
Det går trögt med spelet.MrJay skrev:
edit: Jag tänkte lika. Men glad jag körde på 5950x så sjukt mycket bättre. Men klart om de inte kommer på lager inom snart är det ju bättre vänta till 2022
Renoverare
· Stockholm
· 20 263 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 263 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 693 inlägg
Jobbar som elektronikutvecklare, våra leverantörer har börjat flagga för att just kisel börjar bli brist och ledtiderna börjar bli långa, då är det främst där vi köper färdiga PC-kort.
Läste även att bilindustrin inte kan producera bilar på grund av att de avbeställde sina chip i början av pandemin och nu kan tillverkaren inte möta efterfrågan.
Sen ska vi inte glömma, nu börjar kinesiska nyåret, och det brukar ju vara total nedläggning av industrin i 2v. Nu finns det stor risk att det kommer vara svårt att få igång den igen efteråt med alla restriktioner.
Läste även att bilindustrin inte kan producera bilar på grund av att de avbeställde sina chip i början av pandemin och nu kan tillverkaren inte möta efterfrågan.
Sen ska vi inte glömma, nu börjar kinesiska nyåret, och det brukar ju vara total nedläggning av industrin i 2v. Nu finns det stor risk att det kommer vara svårt att få igång den igen efteråt med alla restriktioner.
Renoverare
· Stockholm
· 20 263 inlägg
Blir mer och mer glad jag lyckades få ihop min dator13th Marine skrev:
Jobbar som elektronikutvecklare, våra leverantörer har börjat flagga för att just kisel börjar bli brist och ledtiderna börjar bli långa, då är det främst där vi köper färdiga PC-kort.
Läste även att bilindustrin inte kan producera bilar på grund av att de avbeställde sina chip i början av pandemin och nu kan tillverkaren inte möta efterfrågan.
Sen ska vi inte glömma, nu börjar kinesiska nyåret, och det brukar ju vara total nedläggning av industrin i 2v. Nu finns det stor risk att det kommer vara svårt att få igång den igen efteråt med alla restriktioner.
Renoverare
· Stockholm
· 20 263 inlägg
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 693 inlägg
Det ska bli väldigt spännande att se vad detta landar i. Minnesbristen för ett tag sedan gick ju över.AndersMalmgren skrev:
Men det finns nog stor risk för rejäl påverkan av industrin, speciellt om de får problem med coronaspridning efter nyåret i Kina.
Renoverare
· Stockholm
· 20 263 inlägg
PSU är också bristvara. Fan lite läskigt tänk om PSU eller GPU eller whatever pajar. då sitter man med skägget i brevlådan13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 693 inlägg
