E El-Löken66 skrev:
Blev nyfiken vad du jobbar med? :rofl:
Enterprise system architect by day, Game developer by night :p
 
Redigerat:
  • Haha
El-Löken66
  • Laddar…
MrJay
Behåller min 3950X och RTX 2080 Super ett tag till och satsar på nästa iteration istället - skall man lyssna på rykten så blir det spännande kvartal.

OT: Anders, jag trodde du var klar med Virtual Warfighter och att MDA skulle lyfta men verkar fortfarande omsätta som klassisk enmanna-konsultfirma?
 
Anders243 Anders243 skrev:
Diffused in USA
Diffused in Taiwan

Den på bilden är en 7nm FF från TSMC (men det var kanske det du sa :) )
Jo precis jag lade till en edit, du kanske missade den :p

Skrev, hmm man kanske inte ser så bra, Made in china. jag gissar på waffern är gjord på annat ort men monteringen sker i Kina
 
MrJay MrJay skrev:
Behåller min 3950X och RTX 2080 Super ett tag till och satsar på nästa iteration istället - skall man lyssna på rykten så blir det spännande kvartal.

OT: Anders, jag trodde du var klar med Virtual Warfighter och att MDA skulle lyfta men verkar fortfarande omsätta som klassisk enmanna-konsultfirma?
Det går trögt med spelet. :D Men dubblerat omsättningen för 2020 iaf. :D

edit: Jag tänkte lika. Men glad jag körde på 5950x så sjukt mycket bättre. Men klart om de inte kommer på lager inom snart är det ju bättre vänta till 2022
 
  • Gilla
MrJay
  • Laddar…
MrJay
Jag har koll på dig sedan Feber-trolltiden :cool:
 
MrJay MrJay skrev:
Jag har koll på dig sedan Feber-trolltiden :cool:
Ja febertrollen saknar man inte, värst var Roger :D
 
MrJay MrJay skrev:
Jag har koll på dig sedan Feber-trolltiden :cool:
jag går in där ibland av misstag, sitter i ryggmärgen, fyfan ångrar det direkt. Bara spaceost och felle som skriver sin dynga :p

Lite lätt off topic bara :P
 
MrJay
Japp, det är inte som förr!
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Jobbar som elektronikutvecklare, våra leverantörer har börjat flagga för att just kisel börjar bli brist och ledtiderna börjar bli långa, då är det främst där vi köper färdiga PC-kort.

Läste även att bilindustrin inte kan producera bilar på grund av att de avbeställde sina chip i början av pandemin och nu kan tillverkaren inte möta efterfrågan.

Sen ska vi inte glömma, nu börjar kinesiska nyåret, och det brukar ju vara total nedläggning av industrin i 2v. Nu finns det stor risk att det kommer vara svårt att få igång den igen efteråt med alla restriktioner.
 
  • Gilla
guggen och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Jobbar som elektronikutvecklare, våra leverantörer har börjat flagga för att just kisel börjar bli brist och ledtiderna börjar bli långa, då är det främst där vi köper färdiga PC-kort.

Läste även att bilindustrin inte kan producera bilar på grund av att de avbeställde sina chip i början av pandemin och nu kan tillverkaren inte möta efterfrågan.

Sen ska vi inte glömma, nu börjar kinesiska nyåret, och det brukar ju vara total nedläggning av industrin i 2v. Nu finns det stor risk att det kommer vara svårt att få igång den igen efteråt med alla restriktioner.
Blir mer och mer glad jag lyckades få ihop min dator :P
 
Störst brist 65nm, där går många stödkomponenter till de mer avancerade komponenterna men ingen har investerat i denna noden på länge.
 
A anis16 skrev:
Störst brist 65nm, där går många stödkomponenter till de mer avancerade komponenterna men ingen har investerat i denna noden på länge.
Moderkort verkar inte vara lika stor bristvara dock. Dock kör x570 chippet på 14nm globa foundries
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Blir mer och mer glad jag lyckades få ihop min dator :p
Det ska bli väldigt spännande att se vad detta landar i. Minnesbristen för ett tag sedan gick ju över.

Men det finns nog stor risk för rejäl påverkan av industrin, speciellt om de får problem med coronaspridning efter nyåret i Kina.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Det ska bli väldigt spännande att se vad detta landar i. Minnesbristen för ett tag sedan gick ju över.

Men det finns nog stor risk för rejäl påverkan av industrin, speciellt om de får problem med coronaspridning efter nyåret i Kina.
PSU är också bristvara. Fan lite läskigt tänk om PSU eller GPU eller whatever pajar. då sitter man med skägget i brevlådan
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
PSU är också bristvara. Fan lite läskigt tänk om PSU eller GPU eller whatever pajar. då sitter man med skägget i brevlådan
Det låter mer udda, PSU kör ju inget speciellt högteknologiskt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.