100 581 läst ·
105 svar
101k läst
105 svar
Sista gången handlat på Bauhaus!
Jag skulle köpa gipsskivor av lite ovanligt mått. Som vanligt ingen personal i sikte så haffade en kille i truck på byggavdelningen. "Det vet jag inget om, du får fråga i bygginfon". -jamen där är ingen personal svarade jag. Killen mumla nåt om att det kunde inte han göra nåt åt o rullade vidare.H Hunnern skrev:
Efter att ha yrat runt o letat personal i 10 minuter ger jag bygginfon en chans till. Där sitter killen från trucken (!) o kan helt plötsligt hjälpa mig med gipsskivorna. Eller det kunde han inte, lagersaldo visade 20st men dom var putsväck.
Bauhaus Svågertorp i Malmö gör allt för att slippa såga till kunderna. Sågen är oftast "trasig" på helgerna då det är högst tryck o man vill ju inte riskera gå hem 1min efter stängning så sågen är stängd pga "brandrisk" sista timmen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Att benämna Bauhaus som en lågprisfirma "såg jag inte komma" - för att citera en känd politiker. Det Bauhaus som vi här i Västerås, brukar alltid ligga högt i pris. Jag försökte också en gång i "tidernas begynnelse" att utnyttja deras prisgaranti - men blev djupt besviken - very complicated.M mojjen skrev:Tycker faktiskt detta väldigt väl faller inom deras begränsning "Erbjudanden som marknadsförs som "begränsat antal eller utförsäljning". Står det max en per person så är det absolut att betraktas om begränsat antal. Var inte arg på Bauhaus, för att du inte tolkat in reglerna till 100%
Köp av Motonet och var glad för ett fantastiskt bra, men"begränsat antal" pris.
Har aldrig haft problem med Bauhaus lågprisagaranti. Tycker faktiskt de är en av de bättre av lågprisfirmorna. Med både bra utbud och bra priser rent generellt.
Men de har en fördel av att ha ett brett sortiment - så man slipper som regel att springa runt på ett dussin ställe för att få ihop alla grejor för ett jobb - och det har sitt värde.
Men de tappar en hel del affärer på grund av prisnivån - och det gör alla detaljister i Sverige. Vänder man sig till Kina brukar priset bli mellan en femtedel och en tiondel av priset. Men det gäller att se upp - ibland är Kina dyrare. Ingenting kan tas för givet.
Funkade bra för mig härom månaden. Gick också bra att få avdraget direkt i kassan förutsatt att man checkade ut i "kundtjänstkassan". Tog en jäkla tid med pappersarbetet dock. Är också inne lite på det där med utmattningstaktiken... Men det var 1 200 spänn "rabatt" så det var det ändå värt.B Boggi skrev:
Med det sagt är Bauhaus inte direkt min favoritbutik. Denna gång var det mest för att slippa åka till Elgiganten i Eskilstuna. Också en anledning att utnyttja prismatchningen...
Det står ju helt tydligt att Bauhaus inte prismatchar när andra affärer säljer begränsat antal. Som i det här fallet.
Principen är: För att Bauhaus ska prismatcha mot en affär så ska Bauhaus kunna köpa på sig ett lager av varan i den andra affären om den säljer varan billigare än Bauhaus egen leverantör.
Principen är: För att Bauhaus ska prismatcha mot en affär så ska Bauhaus kunna köpa på sig ett lager av varan i den andra affären om den säljer varan billigare än Bauhaus egen leverantör.
Tror du verkligen att Bauhaus har dyrare inköpspris än vad Motonet har till konsument?A adron skrev:Det står ju helt tydligt att Bauhaus inte prismatchar när andra affärer säljer begränsat antal. Som i det här fallet.
Det vet jag inte om jag tror på. Har du något belägg för det?A adron skrev:Det står ju helt tydligt att Bauhaus inte prismatchar när andra affärer säljer begränsat antal. Som i det här fallet.
Det skulle ju skapa ganska mycket extrakostnader att gå utanför rutinen på det sättet.
Och det skulle ju dessutom inte fungera över huvud taget de gånger konkurrentens pris ligger bara lite lägre än Bauhaus.
Kolla Bauhaus på trustpilot, ett av sveriges sämsta företag ser man ju snabbt
Inga belägg i Bauhaus fall annat än rim och reson i att kunna prismatcha. Om konkurrentens pris är lite lägre så kan man sänka marginalen och matcha. Om konkurrentens pris är katastrofalt mycket lägre så kan man handla av konkurrenten.tveksamt skrev:
Däremot finns det berättelser från andra branscher om att handla hos konkurrent när ens grossist överpriset.
Det är ju inte så svårt eller konstigt egentligen..
När man gör som tex lidl och kör jättebilligt pris men man har bara några få varor till antalet så är det en lockvara som säljs troligen med förlust för att locka in kunder.
utan det gäller ett pris om man kunnat handla till i praktiken hos en annan butik och där det inte är 1-2-3 varor som säljs till ett lockpris och man måste vara först in i butiken för att få tag i den lockvaran för det priset
prismatchningen är inte tänkt att användas mot sånt utan mot en konkurrent som säljer samma vara en tid till ett lägre pris utan en tydlig att det gäller ett fåtal varor
När man gör som tex lidl och kör jättebilligt pris men man har bara några få varor till antalet så är det en lockvara som säljs troligen med förlust för att locka in kunder.
utan det gäller ett pris om man kunnat handla till i praktiken hos en annan butik och där det inte är 1-2-3 varor som säljs till ett lockpris och man måste vara först in i butiken för att få tag i den lockvaran för det priset
prismatchningen är inte tänkt att användas mot sånt utan mot en konkurrent som säljer samma vara en tid till ett lägre pris utan en tydlig att det gäller ett fåtal varor
Självbyggare
· Göteborg
· 134 inlägg
Självbyggare
· Göteborg
· 134 inlägg
Det är ju löjligt när det gäller standardvaror tillverkade i samma land och precis samma spec.C cpalm skrev:
Hur kan alla andra prismatcha pellets tex?
Eller tex trallvirke?
Tillämpar man EAN på sånt blir det inte mkt kvar.
Må Bauhaus brinna i helvetet.