102 160 läst ·
105 svar
102k läst
105 svar
Sista gången handlat på Bauhaus!
Har också försökt, köpte gångjärn som de ville hävda inte var identiska trots samma utseende och märkning. Köpte sedan en av varje och kunde konstatera att de var identiska även med märkningen i stålet.
Nästa steg hade varit att anlita NFC i Linköping men jag gav upp
Nästa steg hade varit att anlita NFC i Linköping men jag gav upp
(trodde hårdra var särskilt lämplig stavning när det gäller metalltråd. Är det inte från metalltråddragning uttrycket kommer? Dvs en tråd som dragits hårstråstunn, i överförd mening till en extrem ytterlighet? )T tanaris skrev:
Så tolkar jag det också, inte begränsat antal per person, utan att det finns ett begränsat antal av varan som säljs till ett lägre pris. Exempelvis "50% rabatt på *vara*, finns begränsat antal så först till kvarn!". Som oftast ses vid exempelvis utförsäljning av utgående produkter, säsongsskifte osv.T tanaris skrev:
Ett tag så såg man till att sätta många olika artikelnr på varor, jag tror för att det ska vara omöjligt att prismatcha. Jag har för mig att hornbach aldrig jiddrat om sånt medan bauhaus och vissa elektronikkedjor inte accepterar det.
Jag brukar handla på byggmax (i upplands väsby) - tidigare tyckte jag det kändes som de hade sämre kvalitet och inte märkbart lägre pris, men jag tycker lösningen är smidigare än bauhaus upplands väsby där man måste "handla på två ställen" om man ska köpa ett par reglar och lite spik (iom att det är två separata byggnader). Även hornbach i sumpan är krångligare att betala på. Byggmax går helt enkelt snabbast att handla på. Men har dock ett rätt begränsat sortiment.
Jag brukar handla på byggmax (i upplands väsby) - tidigare tyckte jag det kändes som de hade sämre kvalitet och inte märkbart lägre pris, men jag tycker lösningen är smidigare än bauhaus upplands väsby där man måste "handla på två ställen" om man ska köpa ett par reglar och lite spik (iom att det är två separata byggnader). Även hornbach i sumpan är krångligare att betala på. Byggmax går helt enkelt snabbast att handla på. Men har dock ett rätt begränsat sortiment.
👆J JohanLun skrev:
Så har det varit när jag prismatchat i alla fall. Fel artikelnr så är det kört även om det är samma produkt.
på vvs grejor så är det svårare att lyckas med det... då allt har RSK nr. Om man inte paketerar tex en blandare tillsammans med en duschslang eller nåt annat så paketet får ett annat artikelnr...tveksamt skrev:
Det är väl som vanligt när de kommer till större kedjor.
Allt handlar om personalen i den lokala butiken. Jag har tex alltid haft svårt för Elgiganten Norrköping.
Medans samma kedja i andra städer har varit super bra.
Nu var de förvisso 10+ år sedan ja baserar detta på.
Men för att ta Bauhaus nu då som exempel så tycker jag att de fungerar jättebra här i Norrköping iaf.
Handlade en Gardena produkt i somras, en Sprinkler"pistol" till trädgårsslangen.
Som va 80 spänn dyrare hos dem, va inga problem att prismatcha trots
att de inte riktigt hette samma sak hos konkurrenten men Gardena har bara en variant med ståldetaljer
så tjejen på kundtjänst knappade in det utan problem o ja gick därifrån nöjd kund som vanligt.
Allt handlar om personalen i den lokala butiken. Jag har tex alltid haft svårt för Elgiganten Norrköping.
Medans samma kedja i andra städer har varit super bra.
Nu var de förvisso 10+ år sedan ja baserar detta på.
Men för att ta Bauhaus nu då som exempel så tycker jag att de fungerar jättebra här i Norrköping iaf.
Handlade en Gardena produkt i somras, en Sprinkler"pistol" till trädgårsslangen.
Som va 80 spänn dyrare hos dem, va inga problem att prismatcha trots
att de inte riktigt hette samma sak hos konkurrenten men Gardena har bara en variant med ståldetaljer
så tjejen på kundtjänst knappade in det utan problem o ja gick därifrån nöjd kund som vanligt.
Jag har säkert 60-70 prisgarantier under bältet när det kommer till Bauhaus. Ska säga det att det råder stora variationer mellan varuhus dels hur en prisgaranti görs, hur man tolkar villkoren för garantin osv. Bland annat är varuhuset i Länna många gånger riktigt dryga när det kommer till prisgaranti. Man gör allt för att ifrågasätta om garantin är tillämplig eller ej, att anta att kunden har sitt på det torra och sedan i lugn och ro kolla upp det på datorn hör till ovanligheterna.
Utan istället kommer det direkt kommentarer så som "dom har väl inte butik", "dom gör vi inte prisgaranti emot". Har man pondus så är det ofta inga problem men det gör ju processen bara krångligare än vad den är. Det är som att det finns prestige i att neka en prisgaranti även om det inte påverkar en som anställd ändå.
Åker du däremot till deras butik i Sickla så är det betydligt mer hjälpsamt. Om detta beror på lokala chefer eller inte vet jag inte, men stora variationer råder tyvärr.
Sen tycks personalen sakna tydliga riktlinjer för hur villkoren skall tillämpas. Har vid flera gånger blivit nekad prisgaranti av varuhuspersonalen där dom menar att dom inte tillämpar garantin mot varor som konkurrenten bara har i sitt webblager och inte i butiken som konkurrenten har. Så till den grad att jag fick prata med deras kundtjänst för att kunna ha ett trumf-kort att visa varuhuspersonalen.
Kundtjänsten svarade;
Prisgarantin gäller ifall konurrenten har en fysisk butik men endast har varan lagerförd på sin webbshop. Detta står även i våra villkor för prisgaranti: "Jämförelsen gäller mot nationella butiker inkluderat deras e-handel"
Utan istället kommer det direkt kommentarer så som "dom har väl inte butik", "dom gör vi inte prisgaranti emot". Har man pondus så är det ofta inga problem men det gör ju processen bara krångligare än vad den är. Det är som att det finns prestige i att neka en prisgaranti även om det inte påverkar en som anställd ändå.
Åker du däremot till deras butik i Sickla så är det betydligt mer hjälpsamt. Om detta beror på lokala chefer eller inte vet jag inte, men stora variationer råder tyvärr.
Sen tycks personalen sakna tydliga riktlinjer för hur villkoren skall tillämpas. Har vid flera gånger blivit nekad prisgaranti av varuhuspersonalen där dom menar att dom inte tillämpar garantin mot varor som konkurrenten bara har i sitt webblager och inte i butiken som konkurrenten har. Så till den grad att jag fick prata med deras kundtjänst för att kunna ha ett trumf-kort att visa varuhuspersonalen.
Kundtjänsten svarade;
Prisgarantin gäller ifall konurrenten har en fysisk butik men endast har varan lagerförd på sin webbshop. Detta står även i våra villkor för prisgaranti: "Jämförelsen gäller mot nationella butiker inkluderat deras e-handel"
Samtidigt har dom lägst pris garanti. 👍👍K krambriw skrev:Personligen måste jag säga att jag gillar Hornbach mer och mer. För mig går det lika bra att åka till Sundbyberg som Upplands Väsby när bilen väl är igång och rullar. Prismässigt, tycker jag med magkänsla, att priserna är lägre på Hornbach för samma varor. Ta tex elprodukter från Schneider, mycket bättre pris på Hornbach. Även andra saker jag behövt. (tvättställ, rörmokeri, färg mm) har varit billigare när jag kollat
Håller också med här tyvärr. Just typen "max 1 per kund" betyder ju att priset inte står i relation till varans värde utan handlar om att locka in kunder i butiken för att sälja andra varor dyrt. Visserligen är det oftast ett Marabou, ett flak läsk eller liknande som lockas med men...Coolman skrev:
Så även om man kan tycka att en kompressor kanske inte är den bästa lcok-varan för att inspirera till merförsäljning så tolkar jag Bauhaus regel som att det är just den här typen av lock-priser man inte matchar. Alla butiker har ju faktiskt begränsat antal i lager av ALLA varor.
Har aldrig heller haft problem med prismatching hos Bauhaus när det gäller rea-varor. Inte ens när K-rauta skulle sluta sälja ett visst hyllsystem och sålde ut de sista med 90% rabatt. Då matchade Bauhaus och gratulerade mig till ett bra klipp!
Nej. Nu är det förvisso Bauhaus som anger villkoren och har därmed ett visst tolkningsföreträde, exakt hur juridiken fungerar där vågar jag inte killgissa men rent språkligt är det solklart. "Begränsat antal" är en sak, "max 1 per hushåll" är något annat.Tomtom79 skrev:
Håller också med här tyvärr. Just typen "max 1 per kund" betyder ju att priset inte står i relation till varans värde utan handlar om att locka in kunder i butiken för att sälja andra varor dyrt. Visserligen är det oftast ett Marabou, ett flak läsk eller liknande som lockas med men...
Så även om man kan tycka att en kompressor kanske inte är den bästa lcok-varan för att inspirera till merförsäljning så tolkar jag Bauhaus regel som att det är just den här typen av lock-priser man inte matchar. Alla butiker har ju faktiskt begränsat antal i lager av ALLA varor.
Har aldrig heller haft problem med prismatching hos Bauhaus när det gäller rea-varor. Inte ens när K-rauta skulle sluta sälja ett visst hyllsystem och sålde ut de sista med 90% rabatt. Då matchade Bauhaus och gratulerade mig till ett bra klipp!
Det här är inte direkt komplicerad svenska. Det behövs inga krystade förklaringar av typen "butiken har begränsat antal i lager" (ja, men de kan säkerligen beställa fler) eller "alla resurser på jorden är ändliga".
Nyttjade bauhaus prisgaranti och har precis fått ut nära 2000 kr på den så nog funkar den.. i det här fallet var det som själva som plötsligt sänkt priset mot vad jag gett tidigare den här månaden.
hade inge strul alls eller ens argumentering
hade inge strul alls eller ens argumentering