Bauhaus slår sig för bröstet och lovar en lågprisgaranti där man matchar priser hos konkurrerande butiker och drar av 12% från deras pris (gäller även reakampanjer).

Just nu säljer Motonet i Umeå en kompressor Senco AC20224BL för 1999kr.

På andra sidan gatan ligger Bauhaus med exakt samma produkt i lager.

Givetvis bör då Bauhaus matcha deras pris -12% men icke.

Dom hävdar att lågprisgarantin ej gäller när konkurrenterna har rea på sina produkter, trots att deras egen hemsida säger motsatsen. https://www.bauhaus.se/garantier/garantier/lagprisgaranti

Svagt och bedrägligt beteende- aldrig mer Bauhaus!

• Reklamblad med Senco AC20224BL tryckluftskompressor, säljs hos Motonet för 1999 kr. Kompressorn är röd med tekniska specifikationer synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Arg
  • Wow
TokOve och 15 till
  • Laddar…
Vad betyder detta som står på deras hemsida? Konkurrentens rea kan man väl säga är en form av utförsäljning?

"- Erbjudanden som marknadsförs som begränsat antal eller utförsäljning"

(Försvarar inte Bauhaus, är mest nyfiken. Jag har själv bojkottat dom de senaste 15 åren vad gäller allt utom julgransinköp. Det klarar dom av hyfsat, och streckkoden har faktiskt existerat när man kommit till kassan och de scannat den vilket är ytterst ovanligt på det stället)

• Gilla
  • Haha
mg765 och 4 till
  • Laddar…
Åh nej, 240 kr åt pipan....
Hittar inte kompressorn förresten på Motonets hemsida.

• Gilla
  • Haha
  • Arg
InsidersUnited och 7 till
  • Laddar…
Bedrägligt och oseriöst av en butik att utge garantier och sedan inte stå bakom dom.

Direkt citat från Bauhaus hemsida: ”Garantin gäller även för prissänkta produkter i annonser, flygblad etc. dvs lägre priser än ordinarie priser.”

• Gilla
jenny-d och 2 till
  • Laddar…
E Et1975 skrev:
Bedrägligt att utge garantier och sedan inte stå bakom dom.

”Garantin gäller även för prissänkta produkter i annonser, flygblad etc. dvs lägre priser än ordinarie priser.”
Fanns det några kvar hos Motonet då?

• Älska
Revhiet1
  • Laddar…
H
K Kane skrev:
Fanns det några kvar hos Motonet då?
Ett tjugotal låg på hyllan. En ligger i mitt bagage nu. Motonet drog av ytterligare 10% när jag berättade historien om Bauhaus.

• Gilla
  • Älska
redep och 49 till
  • Laddar…
K
Vad är Bauhaus argument då?

I flygbladet står det ju att det är max en per kund och om rea är att likställa som utförsäljning, vilket skulle kunna tolkas som att detta är det som gäller
Prisgarantin gäller inte mot:
- Erbjudanden som marknadsförs som begränsat antal eller utförsäljning
Men Bauhaus själva skriver också
Garantin gäller även för prissänkta produkter i annonser, flygblad etc. dvs lägre priser än ordinarie priser.
Vilket kan i denna situation verka lite motsägelsefullt givet vad TS frambringat i affekt än så länge.

• Gilla
karlmb och 7 till
  • Laddar…
K kniv skrev:
Vad är Bauhaus argument då?

I flygbladet står det ju att det är max en per kund och om rea är att likställa som utförsäljning, vilket skulle kunna tolkas som att detta är det som gäller

Men Bauhaus själva skriver också

Vilket kan i denna situation verka lite motsägelsefullt givet vad TS frambringat i affekt än så länge.
Bauhaus argument var att deras prisgaranti ej gäller när konkurrenterna har rea på sina produkter.

Jag har bara försökt prismatcha på Bauhaus en gång, och då var jag tvungen att köpa saken och sen stå i kön till deras kundtjänst för att få mellanskillnaden tillbaka. Det tog mer än en timme bara att komma fram i kön, så sen dess kollar jag inte ens pris när jag handlar där. (Vilket jag enbart gör om det jag behöver inte finns någon annanstans. Senste exemplet; 160mm 90 grader ventilationsböj)

Hornbach löser prismatchningen innan köp, och det är aldrig något gnäll.

• Gilla
AndersPS och 19 till
  • Laddar…
Farstatjej90
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag har bara försökt prismatcha på Bauhaus en gång, och då var jag tvungen att köpa saken och sen stå i kön till deras kundtjänst för att få mellanskillnaden tillbaka. Det tog mer än en timme bara att komma fram i kön, så sen dess kollar jag inte ens pris när jag handlar där. (Vilket jag enbart gör om det jag behöver inte finns någon annanstans. Senste exemplet; 160mm 90 grader ventilationsböj)

Hornbach löser prismatchningen innan köp, och det är aldrig något gnäll.
Kan bekräfta att Hornbach prismatch funkar kanon!

• Gilla
Donn och 15 till
  • Laddar…
G
Köpte ett vattenpass och prismatchade mot jem & fix som hade det ute på REA med bra pris..

Inga problem dom ringde ett samtal bara..

• Gilla
Bossebogserbåt
  • Laddar…
Här prismatchat många gånger på Bauhaus. Aldrig några problem. Har kollat var artikeln finns billigare först och visar detta och påkallat garantin.

Har även gjort någon gång på Hornbach också utan problem.

• Gilla
Babababa och 4 till
  • Laddar…
K
E Et1975 skrev:
Bauhaus argument var att deras prisgaranti ej gäller när konkurrenterna har rea på sina produkter.
Då faller ju detta väldigt platt i praktiken, sällan butiker sänker sina priser, annonserar brett osv. utan att kalla det ”rea”.
Garantin gäller även för prissänkta produkter i annonser, flygblad etc. dvs lägre priser än ordinarie priser.
Tror det finns flera tillfällen där man trots det fått prismatcha mot ”rea” hos en konkurrent. Ofta handlar det om personen som står i kundtjänst. Synd med ett så slumpmässigt och inkonsekvent system

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
E
Jag har nog bara prismatchat två gånger men definitivt mot rea på annat ställe (efter tips här på Byggahus faktiskt) Minns att det var en del muttrande om huruvida det andra stället hade en riktig butik (inte bara utlämning för sådant man köpt på nätet). Till slut lite mer muttrande om att det nog inte borde gå igenom samtidigt som personalen skrev under ett ” ok/nytt pris” enligt prisgaranti. :)

Men jag håller helt med om att det är omständigt, i alla fall vid köp på plats (matcha online har jag aldrig gjort).

Hittills har jag aldrig sett en produkt det finns obegränsat av. Jordens resurser är trots allt finita.

Utförsäljning används väl ofta felaktigt men avser väl egentligen konkursutförsäljningar?

• Gilla
Currywurst och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.