Bauhaus slår sig för bröstet och lovar en lågprisgaranti där man matchar priser hos konkurrerande butiker och drar av 12% från deras pris (gäller även reakampanjer).
Just nu säljer Motonet i Umeå en kompressor Senco AC20224BL för 1999kr.
På andra sidan gatan ligger Bauhaus med exakt samma produkt i lager.
Givetvis bör då Bauhaus matcha deras pris -12% men icke.
Dom hävdar att lågprisgarantin ej gäller när konkurrenterna har rea på sina produkter, trots att deras egen hemsida säger motsatsen. https://www.bauhaus.se/garantier/garantier/lagprisgaranti
Svagt och bedrägligt beteende- aldrig mer Bauhaus!
Just nu säljer Motonet i Umeå en kompressor Senco AC20224BL för 1999kr.
På andra sidan gatan ligger Bauhaus med exakt samma produkt i lager.
Givetvis bör då Bauhaus matcha deras pris -12% men icke.
Dom hävdar att lågprisgarantin ej gäller när konkurrenterna har rea på sina produkter, trots att deras egen hemsida säger motsatsen. https://www.bauhaus.se/garantier/garantier/lagprisgaranti
Svagt och bedrägligt beteende- aldrig mer Bauhaus!
Vad betyder detta som står på deras hemsida? Konkurrentens rea kan man väl säga är en form av utförsäljning?
"- Erbjudanden som marknadsförs som begränsat antal eller utförsäljning"
(Försvarar inte Bauhaus, är mest nyfiken. Jag har själv bojkottat dom de senaste 15 åren vad gäller allt utom julgransinköp. Det klarar dom av hyfsat, och streckkoden har faktiskt existerat när man kommit till kassan och de scannat den vilket är ytterst ovanligt på det stället)
"- Erbjudanden som marknadsförs som begränsat antal eller utförsäljning"
(Försvarar inte Bauhaus, är mest nyfiken. Jag har själv bojkottat dom de senaste 15 åren vad gäller allt utom julgransinköp. Det klarar dom av hyfsat, och streckkoden har faktiskt existerat när man kommit till kassan och de scannat den vilket är ytterst ovanligt på det stället)
Vad är Bauhaus argument då?
I flygbladet står det ju att det är max en per kund och om rea är att likställa som utförsäljning, vilket skulle kunna tolkas som att detta är det som gäller
I flygbladet står det ju att det är max en per kund och om rea är att likställa som utförsäljning, vilket skulle kunna tolkas som att detta är det som gäller
Men Bauhaus själva skriver också
Vilket kan i denna situation verka lite motsägelsefullt givet vad TS frambringat i affekt än så länge.
Bauhaus argument var att deras prisgaranti ej gäller när konkurrenterna har rea på sina produkter.K kniv skrev:Vad är Bauhaus argument då?
Men Bauhaus själva skriver också
Vilket kan i denna situation verka lite motsägelsefullt givet vad TS frambringat i affekt än så länge.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 934 inlägg
Jag har bara försökt prismatcha på Bauhaus en gång, och då var jag tvungen att köpa saken och sen stå i kön till deras kundtjänst för att få mellanskillnaden tillbaka. Det tog mer än en timme bara att komma fram i kön, så sen dess kollar jag inte ens pris när jag handlar där. (Vilket jag enbart gör om det jag behöver inte finns någon annanstans. Senste exemplet; 160mm 90 grader ventilationsböj)
Hornbach löser prismatchningen innan köp, och det är aldrig något gnäll.
Kan bekräfta att Hornbach prismatch funkar kanon!Dan_Johansson skrev:
Jag har bara försökt prismatcha på Bauhaus en gång, och då var jag tvungen att köpa saken och sen stå i kön till deras kundtjänst för att få mellanskillnaden tillbaka. Det tog mer än en timme bara att komma fram i kön, så sen dess kollar jag inte ens pris när jag handlar där. (Vilket jag enbart gör om det jag behöver inte finns någon annanstans. Senste exemplet; 160mm 90 grader ventilationsböj)
Här prismatchat många gånger på Bauhaus. Aldrig några problem. Har kollat var artikeln finns billigare först och visar detta och påkallat garantin.
Har även gjort någon gång på Hornbach också utan problem.
Har även gjort någon gång på Hornbach också utan problem.
Då faller ju detta väldigt platt i praktiken, sällan butiker sänker sina priser, annonserar brett osv. utan att kalla det ”rea”.E Et1975 skrev:
Tror det finns flera tillfällen där man trots det fått prismatcha mot ”rea” hos en konkurrent. Ofta handlar det om personen som står i kundtjänst. Synd med ett så slumpmässigt och inkonsekvent system
Jag har nog bara prismatchat två gånger men definitivt mot rea på annat ställe (efter tips här på Byggahus faktiskt) Minns att det var en del muttrande om huruvida det andra stället hade en riktig butik (inte bara utlämning för sådant man köpt på nätet). Till slut lite mer muttrande om att det nog inte borde gå igenom samtidigt som personalen skrev under ett ” ok/nytt pris” enligt prisgaranti. 
Men jag håller helt med om att det är omständigt, i alla fall vid köp på plats (matcha online har jag aldrig gjort).
Men jag håller helt med om att det är omständigt, i alla fall vid köp på plats (matcha online har jag aldrig gjort).
Hittills har jag aldrig sett en produkt det finns obegränsat av. Jordens resurser är trots allt finita.
Utförsäljning används väl ofta felaktigt men avser väl egentligen konkursutförsäljningar?
Utförsäljning används väl ofta felaktigt men avser väl egentligen konkursutförsäljningar?