102 158 läst ·
105 svar
102k läst
105 svar
Sista gången handlat på Bauhaus!
Jag har kört prisgaranti på virke (c24), armeringsjärn, armeringsnät, gips med mera. I många fall ska det gnetas om att EAN-koden inte finns med på konkurrentens sida även om villkoren inte säger att det är ett krav. Handlar mest i Länna och där verkar man göra sport i att försöka vara så krånglig som möjligt.
Sen finns det hjälpsamma även där, samt vissa man verkligen undviker om dom bemannar en specifik kassa.
Sen finns det hjälpsamma även där, samt vissa man verkligen undviker om dom bemannar en specifik kassa.
Fast jag tyckte de ändrat villkoren och nu står där EAN?L lemurenswe skrev:Jag har kört prisgaranti på virke (c24), armeringsjärn, armeringsnät, gips med mera. I många fall ska det gnetas om att EAN-koden inte finns med på konkurrentens sida även om villkoren inte säger att det är ett krav. Handlar mest i Länna och där verkar man göra sport i att försöka vara så krånglig som möjligt.
Jepp:
Prisgarantin gäller när:
- Priset är giltigt för alla
- Mot identitiska varor, samma varumärke, modell & förpackning där EAN-koden matchar.
- Produkter som är tillgängliga i lager hos konkurrenten
- Jämförelsen gäller mot nationella butiker inkluderat deras e-handel
- Vid lokala sänkningar inom bolaget gäller alltid BAUHAUS lägsta pris, exkl. vid medlemserbjudanden
Lär väl bli som med vitvaror. Samma vitvara har olika namn (Ett gäng bokstäver och siffror) beroende på vilken affärskedja som säljer den. Då kan de lova bästa pris och annat. Det måste ju vara ännu enklare för tillverkaren att ha olika ean-koder för samma modell. Sen kan Bauhaus säga att det inte är samma sak. Fifflarbransch.L lemurenswe skrev:
Nej, men det blir ju klart krångligare, då ska man istället få tag på någon hos konkurrenten som kan tala om att det är rätt EAN, så det är ju bara störigt.L lemurenswe skrev:
Konkurrenter använder hjärnan o efterfrågar inte EAN när det är en uppenbart likvärdig produkt. Folk tror Bauhaus har samma rimliga inställning men det stämmer alltså inte.L lemurenswe skrev:
Fast för Bauhaus är det bara bra ifall det blir så krångligt som möjligt. Då orkar inte folk utan knyter näven i fickan och Bauhaus tjänar några kronor extra. Ingen slump att man läser om folk som får vänta jättelänge i köer för att prisgarantin ska hanteras. Massor med folk tröttnar och det vet bolaget. Ungefär som att säga upp olika typer av abonnemang, gör man det så krångligt/tidskrävande som möjligt så tjänar man på det. Alla bolag som sysslar med sådant borde komma på någon varningslista hos t.ex. konsumentverket.tveksamt skrev:
Var det inte bara Motonet som hanterade det smart utan att berätta alla detaljer? Dom ger ju 10% på ett köp om man registrerar medlemskap. Uppfattade att du gjorde det.E Et1975 skrev:
Generellt så stämmer det inte nej, sen finns det vissa som är mer medgörliga att ha att göra med. Som här om dagen fick jag hjälp av en Martin, snabbt och smidigt kollade han upp att det jag hävdade stämde och fixade prisgarantin.K karlmb skrev:
Ja, självklart!L lbgu skrev:Fast för Bauhaus är det bara bra ifall det blir så krångligt som möjligt. Då orkar inte folk utan knyter näven i fickan och Bauhaus tjänar några kronor extra. Ingen slump att man läser om folk som får vänta jättelänge i köer för att prisgarantin ska hanteras. Massor med folk tröttnar och det vet bolaget. Ungefär som att säga upp olika typer av abonnemang, gör man det så krångligt/tidskrävande som möjligt så tjänar man på det. Alla bolag som sysslar med sådant borde komma på någon varningslista hos t.ex. konsumentverket.
Menade förstås att det är mycket sämre/krångligare för en själv. Först måste man själv ta reda på att det är rätt EAN och sedan måste personalen på Bauhaus övertygas också.
Jag kanske har fattat fel - men jag har fått uppfattningen att olika kedjor kör med olika nummer på samma grejor - så att det inte skall gå att prismatcha.C cpalm skrev: