E Et1975 skrev:
(Motonet hade ingen utförsäljning och det marknadsfördes inte på något sätt som att det fanns ett begränsat antal.)
Du har fel.
Det framgår tydligt av ditt första inlägg att Motonet-erbjudandet är begränsat till max 1 köp/hushåll.
Bauhaus skriver tydligt att garantin inte gäller "Erbjudanden som marknadsförs som begränsat antal"
E Et1975 skrev:
Är inte arg på Bauhaus, kan bara konstatera att vi inte kommer att göra några affärer med varandra i framtiden. En billigt lärd läxa! 🙂
Du har fel, inte Bauhaus.
Så du har ingen anledning att vara arg. Utom möjligen på dig själv som inte läste ordentligt.

Begriper faktiskt inte varför du inte skall handla på Bauhaus i framtiden. Speciellt inte nu när du lärt dig hur deras prisgaranti fungerar. Det lär bara vara du själv som förlorar på det.

• Gilla
  • Ledsen
Dilato och 1 till
  • Laddar…
C
B Boggi skrev:
Jag kanske har fattat fel - men jag har fått uppfattningen att olika kedjor kör med olika nummer på samma grejor - så att det inte skall gå att prismatcha.
I sammanhanget handlar det nog primärt om andra orsaker än att undvika prismatchning - typ "direktimport", butikens "egna" varumärken, specialpaket typ "Bauhaus edition", osv.
Inte som med TV-apparater.

• Gilla
Boggi
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Bauhaus Svågertorp i Malmö gör allt för att slippa såga till kunderna. Sågen är oftast "trasig" på helgerna då det är högst tryck o man vill ju inte riskera gå hem 1min efter stängning så sågen är stängd pga "brandrisk" sista timmen.
[bild]
Det är väl rutin på alla sågar av den typen? En till två timmar för att se om någon gnista tagit fyr. Precis samma som när man sågar metall utan kylning eller för den delen sågar med bandsågen hemma.

Ossian K Olsson
Ola C Ola C skrev:
Bauhaus Svågertorp i Malmö gör allt för att slippa såga till kunderna. Sågen är oftast "trasig" på helgerna då det är högst tryck o man vill ju inte riskera gå hem 1min efter stängning så sågen är stängd pga "brandrisk" sista timmen.
[bild]
Förutom ett fåtal individer (som är toppen) så gör väl de flesta på Svågertorp allt för att slippa jobba öht..

• Gilla
1234bjorn och 1 till
  • Laddar…
Z z_bumbi skrev:
eller för den delen sågar med bandsågen hemma.
Nu blir jag nyfiken. Pratar du om att såga i trä med bandsåg? Bör man oroa sig för gnistor/eld då? Har aldrig tänkt tanken...

• Gilla
1234bjorn
  • Laddar…
Z z_bumbi skrev:
Det är väl rutin på alla sågar av den typen? En till två timmar för att se om någon gnista tagit fyr. Precis samma som när man sågar metall utan kylning eller för den delen sågar med bandsågen hemma.
Så på alla snickerier är det förbjudet att såga en till två timmar innan man går hem för dagen? Tvivlar rätt starkt på det.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Ola C Ola C skrev:
Så på alla snickerier är det förbjudet att såga en till två timmar innan man går hem för dagen? Tvivlar rätt starkt på det.
Och kanske för säkerhets skull även ett par timmar före lunch. Tvivlar jag med...

J
Ola C Ola C skrev:
Äsch ägaren får väl sitta på brandpass😉

Redigerat:
Z z_bumbi skrev:
Tvärtom låter annars som en bra tumregel; Om det börjar brinna när du sågar med bandsågen så borde du bytt blad för en timme sedan 😊

• Haha
Alfredo
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Nu blir jag nyfiken. Pratar du om att såga i trä med bandsåg? Bör man oroa sig för gnistor/eld då? Har aldrig tänkt tanken...
Ja, det är metall mot metall i de flesta bandsågarna. Sen är risken antagligen liten men bränder i sågar har förekommit som har börjat i själva sågen. Sågar man mycket ökar risken och mycket sju dagar i veckan ökar risken ännu mer. Det är möjligt att det är felaktigt men jag har hört det från så olika håll att det i så fall är en seglivad felaktighet.

Eftersom man ändå städar
och vanligen byter om innan man går hem för dagen så är det en marginal i sig så på ett vanligt snickeri. Att sätta en anställd kvällstid eller helg för några få sågning är däremot dyrt.

Hemma kollar jag till verkstan om jag slipat metall eller bandsågat.

• Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Låter som ett lokalt fenomen tyvärr. Har prismatchat i Östergötland +10 gånger genom åren och alltid fått igenom det utan knorr.

P
E Et1975 skrev:
Bauhaus slår sig för bröstet och lovar en lågprisgaranti där man matchar priser hos konkurrerande butiker och drar av 12% från deras pris (gäller även reakampanjer).
Jag förstår att Bauhaus försöker vara lite restriktiva med sin prismatchning om de sätter sätter eget pris till 12 % under konkurrentens pris.
Lite väl vågat, tycker jag, men det är klart att man ska kräva att de håller vad de lovar.

P
J JohanLun skrev:
Ett tag så såg man till att sätta många olika artikelnr på varor, jag tror för att det ska vara omöjligt att prismatcha.
Vitvarubranschen har satt det i system. Olika detaljister får olika artikelnummer från tillverkarna för att det ska vara svårare att jämföra mellan butiker.

P
B Boggi skrev:
Vänder man sig till Kina brukar priset bli mellan en femtedel och en tiondel av priset.
Man bör inte köpa kinesiska produkter.

P pmd skrev:
Vitvarubranschen har satt det i system. Olika detaljister får olika artikelnummer från tillverkarna för att det ska vara svårare att jämföra mellan butiker.
Och det räcker med att endast en siffra eller bokstav är anorlunda på modellbeteckningen, så är det inte samma produkt ( men är klart samma sorts produkt ) Har själv sett d et mellan Elgiganten och ONOFF på en TV som skulle köpas till mamma, och priset skillde en del. Det var extra lågt pris enlig reklamblad. Bara det att det fanns inga i lager ( slut efter en dag ) hos Elgiganten sades det och tar några veckor för att få hem nya. Och fick då förslag om en som var ca 1000 kr dyrare och skulle vara bättre, tackade nej och började gå ut, då kommer en springade och säger, hittade en på lagret. Köpte den till reklampris, ca 500 kr billigare, än ordinarie pris. Vad ger man för detta lager som helt plötsligt ska innehålla en viss vara, men är slut efter 1 dag, rackarns försäljningstrix för att sälja en dyrare vara.

• Haha
  • Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.