Solvskaftet Solvskaftet skrev:
Jepp, måste instämma här! Dock så är det otydligt om vad som är vasst då det är ändarna på den medföljande ståltråden som används som är vassa! Två fingrar senare förstod jag... :(:thumbdown:
Då får vi upplysa om att det är själva plåten i maskin som är rakbladsvass !!

Idag återkom mitt fel igen, felkod E15! Den nya packningen höll väl typ ett år mao. så skiten läcker igen. Tröttnade och åkte ut och köpte en ny diskmaskin då det är mellandagsrea. Det blev en Sharp denna gång som har 5års garanti ! Någon Bosch eller Siemensskit köper jag inte igen ! Där måste de tyska ingenjörerna lära sig att utveckla en packning som håller tätt! Att lägga 12k på en Siemens var det alltså inte värt. Mitt tips är därmed att köpa en maskin med lång garanti. Märkesvaror håller ändå inte måttet.
Mvh

Du är säker på att det var samma packning som läckte? Det finns andra orsaker till E15

Nja vet inte men orkar inte ha kvar en maskin som kan få för sig att börja läcka. Sådant skräp hör hemma på tippen bland alla andra Bosch och Siemens diskmaskiner.

R Rolle85 skrev:
Nja vet inte men orkar inte ha kvar en maskin som kan få för sig att börja läcka. Sådant skräp hör hemma på tippen bland alla andra Bosch och Siemens diskmaskiner.
Så hur länge totalt hade du maskinen?

A
R Rolle85 skrev:
När det gäller diskmaskiner är det inte fråga om den kommer läcka utan när.
Så den egentliga skillnaden mellan BSH disken och Sharp dito är att BSH går att laga för att det finns reservdelar i europa men för den andra...

• Gilla
Solvskaftet
  • Laddar…
Den är från 2013. Reservdelen (packningskittet höll ca 1 år). Om den nya sharpen håller lika länge har jag fortfarande garanti på den om 5 år och 10 års garanti på elmotorn. Maskinen kostade mindre än hälften av de jag pröjsade för Siemensen och har tom fler program.

Hur kan packningen gå sönder?

Ja du, sönder och sönder, den slutar hålla tätt bara. Tysk ingenjörskonst..

Hur monterade du den då?

j.f.s
Bara som en liten motvikt till att den uppdaterade versionen: Min maskin håller tätt alldeles utmärkt så här lite mer än ett år efter att jag monterade den uppdaterade packningen iaf och jag kör den nästan varje dag på varmaste programmet.

Siemens på tippen, skönt med en Sharp med lång garanti

R Rolle85 skrev:
Siemens på tippen, skönt med en Sharp med lång garanti
Vad var det för modell på din Bosch?

De är en siemens. Det här med märkesvaoror vad gäller vitvaror är inget värt.

Sharp up and running!
4990kr, lampa i maskin, massa smarta tvättprogram, tvättar mkt tyst och mycket rent!
5 års garanti, 10 års elmotorgaranti! Integrerad Sharp diskmaskin i kök, digital display visar Express 50 program, modern design.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.