257 143 läst ·
202 svar
257k läst
202 svar
Siemens diskmaskin felkod E15
Idag återkom mitt fel igen, felkod E15! Den nya packningen höll väl typ ett år mao. så skiten läcker igen. Tröttnade och åkte ut och köpte en ny diskmaskin då det är mellandagsrea. Det blev en Sharp denna gång som har 5års garanti ! Någon Bosch eller Siemensskit köper jag inte igen ! Där måste de tyska ingenjörerna lära sig att utveckla en packning som håller tätt! Att lägga 12k på en Siemens var det alltså inte värt. Mitt tips är därmed att köpa en maskin med lång garanti. Märkesvaror håller ändå inte måttet.
Mvh
Mvh
När det gäller diskmaskiner är det inte fråga om den kommer läcka utan när.R Rolle85 skrev:
Så den egentliga skillnaden mellan BSH disken och Sharp dito är att BSH går att laga för att det finns reservdelar i europa men för den andra...
Den är från 2013. Reservdelen (packningskittet höll ca 1 år). Om den nya sharpen håller lika länge har jag fortfarande garanti på den om 5 år och 10 års garanti på elmotorn. Maskinen kostade mindre än hälften av de jag pröjsade för Siemensen och har tom fler program.
Hur kan packningen gå sönder?
Hur monterade du den då?
Bara som en liten motvikt till att den uppdaterade versionen: Min maskin håller tätt alldeles utmärkt så här lite mer än ett år efter att jag monterade den uppdaterade packningen iaf och jag kör den nästan varje dag på varmaste programmet.