257 143 läst ·
202 svar
257k läst
202 svar
Siemens diskmaskin felkod E15
Står det tillverkningsland?
Jag köpte en Bosch diskmaskin 2015 den är Made i Germany.
Medans tvättmaskinen jag köpte nu i december är tillverkad i Turkiet, dock stod det endast på förpackningen, man får 10års motorgaranti om man registrerar produkten på Bosch hemsida.
Jag köpte en Bosch diskmaskin 2015 den är Made i Germany.
Medans tvättmaskinen jag köpte nu i december är tillverkad i Turkiet, dock stod det endast på förpackningen, man får 10års motorgaranti om man registrerar produkten på Bosch hemsida.
M
mao så täcker inte din garanti packningar som läckerA Andy78 skrev:
Nu förstår jag inte riktigt vad du menar, om maskinen är under garanti så täcker det väl läckande packningar förutsatt att jag själv inte har orsakat skadan.R Rolle85 skrev:
Diskmaskinen kunde jag få förlängd garanti på om jag reggat den efter köpet.
På vilket sätt bidrar dina svar? Jag skulle aldrig spendera pengar på en vitvara igen utan 5 års garanti. De är alla av samma skrot och korn. Enda skillnaden är att Electrolux, cylinda, bosch, siemens med flera gjorde kvalitetsmaskiner för 15 år sedan och lever än idag på ryktet om deras ”goda kvalite”. Istället använder sig idag både ”billiga” och ”dyra” märken samma komponenter och är ibland till och med ihopsatta i samma fabriker och på samma produktionslinor med samma personal!electroluxaren skrev:
Detta för att kunna minimera inköpspriserna pga höga volymer, att kunna minimera kostnaden för utveckling osv.
Kvalitetstidens dagar är förbi i vitvarubranchen, det tar bara olika lång tid för folk att inse detta.
Redigerat:
Mina svar bidrar minst lika mycket som dina inte minst för ballansera dina onyanserade upplevelser.
Det kanske kan finnas en anledning till att sharp måste ha 5 års garanti när typ miele nöjjer sig med 1 år, och av någon konstig anledning så säljs det miele ändå?
Att sen lämna 10 år på tre koppartrådar som många gör idag är väl inte så belastande ens för mig.
Det kanske kan finnas en anledning till att sharp måste ha 5 års garanti när typ miele nöjjer sig med 1 år, och av någon konstig anledning så säljs det miele ändå?
Att sen lämna 10 år på tre koppartrådar som många gör idag är väl inte så belastande ens för mig.
Jag fann en Cylinda tvättmaskin för 2990kr. Tror du på allvar inte att de ingående delarna är detsamma som i tex en Gram?
Jag klandrar inte tillverkarna på något sätt, det är vi konsumenter som tvingat miele, cylinda osv in i lågpristräsket. Det jag ville belysa är att man inte ska betala för ett visst varumärke när allt under skalet är detsamma mellan dem slla.
Jag klandrar inte tillverkarna på något sätt, det är vi konsumenter som tvingat miele, cylinda osv in i lågpristräsket. Det jag ville belysa är att man inte ska betala för ett visst varumärke när allt under skalet är detsamma mellan dem slla.