Var får man tag i kittet?
Hur lossar man sumpen? Lossar bara de 4 skruvarna?
Nu har jag öppnat o torkar ur igen. Kan bara inte se vad vattnet kommit ifrån..
Låter de stå öppet ett par dar nu när jag dragit åt skruvarna för o se vad som händer ☺️

• Gilla
millhill
  • Laddar…
Här är en länk till rep satsen:
http://www.bosch-home.se/eshop-produktlista/12005744

Följer med en beskrivning. Man tar bort skruvarna och släpper ner brunnen, sen monterar packning och nya skruv. Har sett att det finns video på youtube t o m.

Det är väldigt vanligt att det läcker från packningen vid lite högre temperaturer så oftast i slutsköljningen. Brukar underlätta om man tar bort luckfronten samt plåten under vid sockeln så ser man en större del av packningen.

Ok, fronten och luckan är nu borta, hittar du videon får du gärna länka

• Gilla
Nettzy
  • Laddar…
j.f.s
Vi hade samma fel på våran. Monterade repsatsen och har varit lugnt sedan dess. Video på ingreppet:

• Gilla
Christina Lundström och 3 till
  • Laddar…
Tack !

• Gilla
strand_maria
  • Laddar…
Rätt häftigt sätt att montera packningen på.

Håller med. Men filmen visar väldigt kort placeringen av packningen??

j.f.s
Instruktionen som följer med i paketet beskriver samma procedur som i filmen och man får med ståltråd. Själva packningen petar man in runt brunnen. Finns en liten kant i plasten som den blir att vila mot.

• Gilla
Solar53
  • Laddar…
okej, jag drog åt skruvarna som nämndes ovan utan att lägga in packningen och har inte sett något nytt vatten. Kör några maskiner till, sen stänger jag om de inte kommer nytt vatten,
tack alla :)

Inget nytt vatten så åtdragningen som ni skrev verkar ha gjort susen!
Tack

• Gilla
Dracula och 1 till
  • Laddar…
Trevlig tråd!

Ni som efterdragit, några fler läckage? Någa andra åtgärder?

mvh
Patrik

A
Aldrig funkat för mig
Alltid fått montera orings kittet

För mig har det funkat så länge jag håller mig till standard eco-läge. Aktiverar jag varmare program eller speedperfect så får jag läcka på nytt.

Ska investera i oringskitet men är än så länge för lat för att ta tag i själva bytet.

jahapp, åtdragningen höll nån månad men idag fick jag samma felkod och en skvätt vatten som varningsflottören flöt runt i. La nu en beställning på kittet ovan så får vi se.
Vi kör uteslutande 70 graders programmet så de kanske frestar på packningen..
mvh

Fick hem packningen från Bosch och gav mig på att montera denna. Lite halvknepigt att få den på plats och när jag trodde den var på rätt plats körde jag ett program och det ran massa vatten!
Plockade ner allt igen och fiskade fram packningen som verkar ha åkt för långt in och på så sätt inte tätat ett hörne runt brunnen. I med packningen igen, denna gang säkerställde jag att jag ser packningen hela vägen runt. Skruva précis så som manualen sager om dragordning!
Därefter är de nu helt tätt =)
Hett tips till alla med E15 problemet, problemet kommer tillbaka om man inte lägger till silikonpackningen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.