C cpalm skrev:
Samtidigt är det nog inte så mycket fix under själva plattorna som det ser ut, eftersom brunnen sitter en bra bit under golvnivån (vilket den då förvisso inte ska göra om man följer monteringsanvisningarna).

Försökte mig på en liten bild, med fixet i rött, ramen i lila:
[bild]
Samt att det är 20mm plattor. Jag skulle gärna skriva ihop något till entreprenören inför omläggningen, tips på formulering?

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
9 94jerdaw skrev:
Samt att det är 20mm plattor. Jag skulle gärna skriva ihop något till entreprenören inför omläggningen, tips på formulering?
Be dom ta dit en knegare som faktiskt bemästrar sitt yrke. Det borde räcka :)

Det slutade med att marmorn revs upp, tätskiktet lades om, och ny golvbrunn sattes i.

Men nu har kladdnisse snabbt varit framme och strukit skarvlim intill golvbrunnen.

Vafalls? Är det OK eller bör man anmärka? Jag har lärt mig att duken intill brunn ska vara synlig.

• Golvbrunn med skarvlim applicerat intill, tätskikt delvis täckt, potentiell installationsfråga om synlighet av duken intill brunnen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Golv med omgjort tätskikt och ny golvbrunn, där skarvlim syns intill brunnen. frågeställning om duken ska vara synlig.
    Skapa konto
  • Golv i badrum med nylagt tätskikt och lim vid golvbrunn, del av kaklad vägg synlig.
    Skapa konto
  • Golvbrunn omgiven av ny tätskiktsduk och limrester på golvet i en dusch, med synliga tätningsmaterial runt brunnens kanter.
    Skapa konto
9 94jerdaw skrev:
Det slutade med att marmorn revs upp, tätskiktet lades om, och ny golvbrunn sattes i.

Men nu har kladdnisse snabbt varit framme och strukit skarvlim intill golvbrunnen.

Vafalls? Är det OK eller bör man anmärka? Jag har lärt mig att duken intill brunn ska vara synlig.
Det gör jag också, hängslen och livrem. Det skadar inte och det blir starkare.
Och kul med stockholmsdusch! Gillar att göra såna. Man kan få till riktigt trevliga kuvertfall i dom.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Jag är bara orolig att en besiktningsman åt potentiell köpare ska tro att man har lappat och lagat. Obefogat?

F Fjonken skrev:
Det gör jag också, hängslen och livrem. Det skadar inte och det blir starkare.
Och kul med stockholmsdusch! Gillar att göra såna. Man kan få till riktigt trevliga kuvertfall i dom.
Hur menar du med stockholmsdusch?

9 94jerdaw skrev:
Hur menar du med stockholmsdusch?
Världens minsta dusch, helst i en garderobsstomme

• Haha
  • Gilla
Dublin och 3 till
  • Laddar…
F Fjonken skrev:
Världens minsta dusch, helst i en garderobsstomme
Äsch den är ca 100x80. Ville egentligen ha mindre 😂

Men hur är tätskiktst skarvat vid kanten man ser på de två sista bilderna?

H hempularen skrev:
Ny folie i överlapp med gammal samt limmat med 2k.

H hempularen skrev:
Ser ut som det är en våd på hela utan skarv,

F Fjonken skrev:
Ser ut som det är en våd på hela utan skarv,
De har bilat bort marmorn som var i duschen och lagt ett nytt tätskikt. Det är en skarv mot resten av golvet utanför duschen.

ullet
Jag är ingen expert på skarvning av tätskikt, men jag tycker det ser konstigt ut att dom dragit upp det nya tätskiktet (eller i alla fall kladdat fullt med lim) mot kanten på plattan (vid skarven ut mot rummet). Blir inte det ett stopp för vatten som kommer rinnande utifrån rummet ner mot brunnen?

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Ser faktisk jäkligt kladdigt ut, ingen stolhet från den montören.

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
ullet ullet skrev:
Jag är ingen expert på skarvning av tätskikt, men jag tycker det ser konstigt ut att dom dragit upp det nya tätskiktet (eller i alla fall kladdat fullt med lim) mot kanten på plattan (vid skarven ut mot rummet). Blir inte det ett stopp för vatten som kommer rinnande utifrån rummet ner mot brunnen?
Bra hittat. De ska nu skrapa bort det som ligger uppåt marmorkanten av det resterande golvet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.