21 692 läst ·
233 svar
22k läst
233 svar
Ser golvbrunnen OK ut?
Samt att det är 20mm plattor. Jag skulle gärna skriva ihop något till entreprenören inför omläggningen, tips på formulering?C cpalm skrev:
Det slutade med att marmorn revs upp, tätskiktet lades om, och ny golvbrunn sattes i.
Men nu har kladdnisse snabbt varit framme och strukit skarvlim intill golvbrunnen.
Vafalls? Är det OK eller bör man anmärka? Jag har lärt mig att duken intill brunn ska vara synlig.
Men nu har kladdnisse snabbt varit framme och strukit skarvlim intill golvbrunnen.
Vafalls? Är det OK eller bör man anmärka? Jag har lärt mig att duken intill brunn ska vara synlig.
Det gör jag också, hängslen och livrem. Det skadar inte och det blir starkare.9 94jerdaw skrev:
Och kul med stockholmsdusch! Gillar att göra såna. Man kan få till riktigt trevliga kuvertfall i dom.
Moderator
· Stockholm
· 57 777 inlägg
Men hur är tätskiktst skarvat vid kanten man ser på de två sista bilderna?
ullet
Hobbyelektriker
· Västerbotten
· 588 inlägg
ullet
Hobbyelektriker
- Västerbotten
- 588 inlägg
Jag är ingen expert på skarvning av tätskikt, men jag tycker det ser konstigt ut att dom dragit upp det nya tätskiktet (eller i alla fall kladdat fullt med lim) mot kanten på plattan (vid skarven ut mot rummet). Blir inte det ett stopp för vatten som kommer rinnande utifrån rummet ner mot brunnen?
Bra hittat. De ska nu skrapa bort det som ligger uppåt marmorkanten av det resterande golvet.ullet skrev: