Hemmakatten
Mikael_L skrev:
Men visst, Eljo trend, Eljo Renova, Elko RS, Elko plus täcker iofs många av våra hem ... Men det räcker ju inte på långa vägar för att täcka ens 70%, skulle jag tro.
Och för oss fanns det inte ens några att köpa som passade till vår 18 m långa valnötsvägg, så vår elektriker har haft det tufft.... Våra arkitekter ritade helt enkelt nya strömbrytare, eluttag mm. De finns numera i produktion hos Keroi.se och serien heter Lux. Så om ni köper sådana så vet ni att det är tack vare Hemmakatten de finns. :cool:

Måste dock tillägga att elektrikern vi anlitat nu i över 3 års tid (det har tagit tid för oss att bygga) är kanon, jätteduktig, supertrevlig. Vi gillar varandra. Vi har en mycket bra kommunikation och förstår varandra utmärkt. Dvs. han har förstått att jag kan absolut ingenting om el och då menar jag absolut ingenting, vilket förenklar tillvaron för både honom och mig. Jag talar om vad jag vill ha och hur jag vill att det skall fungera, han fixar till det om det går (och det gör det för det mesta). Han brukar alltid fråga ett par gånger innan, eftersom det händer att jag ändrar mig.

Duktig på det mesta är han, inga problem vare sig med avloppspumpar, larminstallationer eller finlir. Han svarar t.o.m. i telefon om jag skulle ringa en kväll. Vi har mycket (och dyr) belysning,downlights, utebelysning, andra armaturer. Dessa har han inte lagt på något på priset på. Sist jag var på Elektroskandia med släpkärran för att hämta stora tunga plintar och lyktstolpar såg jag den brödrost jag letat efter ett tag (en av Philips dyraste). Satte upp den på elektrikern och tog med brödrosten hem. Sedan visade det sig att han inte ens ville ha betalt för den utan jag fick den eftersom han sa att han uppskattade att jag alltid bjuder på lunch och fika när han kommer (det är 11 km till närmaste lunchställe).

Nu blev detta väldigt mycket OT....

Ja du Hemmakatten, om ändå vi alla hade en likadan relation med hantverkare.

It takes two to tango

elmont skrev:
It takes two to tango

håller bara med...

man passar inte med alla sorters människor, men med lite respekt för varandra, så kommer man långt...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.