4 713 läst ·
74 svar
5k läst
74 svar
SBAB slopar topplånen
Finns en sak som varit gemensam vid alla tidigare "bubblor", och det är att väldigt få lyckades förutspå dem. Så med tanke på hur många som nu varnar för höga huspriser, låga räntor o.s.v. så torde chansen vara ganska liten att det är en bubbla det är frågan om.Mulan skrev:
Läste en artikel för något år sedan där man jämförde ekonomier där man försökt bromsa och gasa konjunkturer för att få en jämn tillväxt med ekonomier som mer eller mindre skötte sig själva med överhettning och snabba avkylningar som följd. Om jag kommer ihåg rätt så fanns det ingenting som påvisade att de "styrda" ekonomierna fick en bättre tillväxt.
mvh
David (Jag vet att det är dålig källkritik att inte ange källan. ;D )
mvh
David (Jag vet att det är dålig källkritik att inte ange källan. ;D )
Hörde ganska nyss:
Va bra att de slopar topplånen, synd att jag bara har bottenlån.... ;D ;D ;D
Va bra att de slopar topplånen, synd att jag bara har bottenlån.... ;D ;D ;D
David!!! Tyvärr var de ju redan slopade, eller hur

På tal om bottenlån o topplån, vår bank, fsb (än så länge), dillade ngt om borgenärer då vi sa att det kanske blir ngt högre summa att låna. Då vi ifrågasatte detta så kollade hon med sina chefer o fick grönt utan borgenär. För att i nästa andetag fråga: -Hur mycket är er husvagn värd?
Det är så man slår av.
//Benny
Det är så man slår av.
//Benny
f_n så kul att läsa att fler använder sbab som "hot"...
äntligen har vår svenska sjuka bankverksamhet blivit ifrågasatt... de måste jobba för att behålla kunderna...
jobbar själv inom it, så förbannat kul att se att de lixom alla andra normala branscher måste dra ner på sina marginaler...
nu ska samma sak bara hända med alla f-benade myndigheter... bilfirmor... ELBOLAG!!!... etc etc...
äntligen har vår svenska sjuka bankverksamhet blivit ifrågasatt... de måste jobba för att behålla kunderna...
jobbar själv inom it, så förbannat kul att se att de lixom alla andra normala branscher måste dra ner på sina marginaler...
nu ska samma sak bara hända med alla f-benade myndigheter... bilfirmor... ELBOLAG!!!... etc etc...
Ja som mäklarna idag då. När hamnar de i samma sits?com skrev:
Läser om USA marknaden...man skulle tro att bankerna och mäklarna här kopierar alla argument till varför pris på hus gått upp så mycket. Undrar om de kopierar även när det går ner. Kul med konkurrans i alla fall
inte det minsta bitter, var inte en av de pizzabagare eller rockmusiker som fick sitt microsoft/sun/novell certifikat via ams ;Dcom skrev:
jag ansåg att det var bra, men att det inte bara är den branschen som är sjuk...
Klicka här för att svara