Det är ok. En annan typ av frihet!!! ;D

Mulan skrev:
Jag är övertygad att detta kommer braka ihop.
Finns en sak som varit gemensam vid alla tidigare "bubblor", och det är att väldigt få lyckades förutspå dem. Så med tanke på hur många som nu varnar för höga huspriser, låga räntor o.s.v. så torde chansen vara ganska liten att det är en bubbla det är frågan om. ;)

Läste en artikel för något år sedan där man jämförde ekonomier där man försökt bromsa och gasa konjunkturer för att få en jämn tillväxt med ekonomier som mer eller mindre skötte sig själva med överhettning och snabba avkylningar som följd. Om jag kommer ihåg rätt så fanns det ingenting som påvisade att de "styrda" ekonomierna fick en bättre tillväxt.

mvh
David (Jag vet att det är dålig källkritik att inte ange källan. ;D )

Hörde ganska nyss:

Va bra att de slopar topplånen, synd att jag bara har bottenlån....  ;D ;D ;D

Familjen_Bygg skrev:
Hörde ganska nyss:

Va bra att de slopar topplånen, synd att jag bara har bottenlån....  ;D ;D ;D
Kanske läge att låna lite till så man får nytta av erbjudandet. ;D

mvh
David

David!!! Tyvärr var de ju redan slopade, eller hur  ;) ;)

Hej

Jag kan meddela att min bank FSB möter SBAB och ger mig exakt likadana villkor som SBAB ;D. Var hos min bankman i dag och fjäsk fjäsk..... vi är rädda om våra kunder ::)

Slipper altså "böket med byte etc.

kacklaren skrev:
Hej

Jag kan meddela att min bank FSB möter SBAB och ger mig exakt likadana villkor som SBAB ;D. Var hos min bankman i dag och fjäsk fjäsk..... vi är rädda om våra kunder ::)

konkurrens é underbart ;D ;D

fick själv samma svar ;D

sen såg jag att de sänker ännu mer idag, och nu fegar alla så kallade experter ur och säger att det troligtvis kan sjunka än mer...

antar att det då är dags att göra tvärtom? ;D

kacklaren skrev:
Hej

Får man fråga i vilken stad den fina banken finns i?

//Benny

På tal om bottenlån o topplån, vår bank, fsb (än så länge), dillade ngt om borgenärer då vi sa att det kanske blir ngt högre summa att låna. Då vi ifrågasatte detta så kollade hon med sina chefer o fick grönt utan borgenär. För att i nästa andetag fråga: -Hur mycket är er husvagn värd?
Det är så man slår av.

//Benny

f_n så kul att läsa att fler använder sbab som "hot"...

äntligen har vår svenska sjuka bankverksamhet blivit ifrågasatt... de måste jobba för att behålla kunderna...

jobbar själv inom it, så förbannat kul att se att de lixom alla andra normala branscher måste dra ner på sina marginaler...

nu ska samma sak bara hända med alla f-benade myndigheter... bilfirmor... ELBOLAG!!!... etc etc...

Var inte bitter för att IT-branschen fick en nyttig väckarklocka efter några år med orimliga timdebiteringar och konsultlöner, som varken motsvarade utbildning eller prestation.

com skrev:
Var inte bitter för att IT-branschen fick en nyttig väckarklocka efter några år med orimliga timdebiteringar och konsultlöner, som varken motsvarade utbildning eller prestation.
Ja som mäklarna idag då. När hamnar de i samma sits?

Läser om USA marknaden...man skulle tro att bankerna och mäklarna här kopierar alla argument till varför pris på hus gått upp så mycket. Undrar om de kopierar även när det går ner. Kul med konkurrans i alla fall :)

com skrev:
inte det minsta bitter, var inte en av de pizzabagare eller rockmusiker som fick sitt microsoft/sun/novell certifikat via ams ;D

jag ansåg att det var bra, men att det inte bara är den branschen som är sjuk... :P

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.