58 737 läst ·
507 svar
59k läst
507 svar
Saltad faktura? Ja eller Nej? Snälla hjälp.
- Status
- Inte öppen för fler kommentarer.
Hej nino, Hur ska jag som en vanlig person veta detta? att ytskiktet var så pass dåligt menar jag? Jag ställer kravet på hantverkaren, som yrkeskunnig gällande detta. Han borde ha sett detta utan att behöva borra hela vägen ner till grunden. Dessutom gjordes borrningen för att undersöka om jag hade ett golv under det jag har.nino skrev:
Så var det inte, mitt golv är ett originalgolv.
Detta borde han också ha sett utan att behöva borra. Detta bedömer jag på höjdskillnader mot golv i andra rum samt golvmaterialet och just skicket som du beskriver. Jag bor i ett hus byggt 1996. Jag kan någonstans känna så här i efterhand att det var en dum tanke att undra om det fanns andra golv under. Det har endast varit en ägare innan mig i lägenheten.
Det verkar som att ni tror att denna Spjuvern är en nyskapad profil av mig efter att jag gick ut och festade igår kväll. Säg mig, var det inte någon som upptäckte att denna Spjuvern var en profil/alias som hade cirkulerat länge på byggahus.se? "nygammal" tror jag ordet var. Jag ser också inlägg där medlemmar anser att det är skillnad på oss och vårt sätt att skriva. Jag blev medlem här januari iaf i år.Talbo skrev:
Nä men hallå där din spjuver, trevligt att ha dig tillbaka igen, ja, i din ursprungliga gestaltning alltsåListos89 skrev:Hej thomasx, Snälla gör det. Då jag har fått ditt fulla godkännande på denna tråd att lägga upp ditt telefonnummer(som du då inte vill kännas vid) så vill jag gärna se detta. BTW, jag har fotat ditt inlägg med detta insisterande på att lägga upp ditt telfonnr.
Uppsåt blev istället godkännande från dig, bra visst?![]()
Du får läsa på om uppsåtet, det finns många olika sätt att identifiera mig och för den som vill är det enkelt, telefonnumret kan vara ett sätt. Men det är inte det det handlar om och det har ingen betydelse för anmälan, utan att du förtalar mig, för det gör du, ganska grovt också har jag fått veta. Du behöver inte göra något för att göra mig identifierbar, det är jag redan.
Lite synd bara för tråden att du inte kan ta det hela vidare, vare sig med de belägg som efterfrågas eller rent sakligt på annat vis, utan istället snurrar tillbaka till händelser flera hundra inlägg bakåt och börjar upprepa samma saker. Historien börjar upprepa sig och då har vi nog tyvärr börjat närma oss slutet.
Att du varken vill rapportera undermåliga hantverkare här på forumet eller promota bra hantverkare är så klart tråkigt för hela byggahus community och jag kan bara beklaga det. För att använda dina egna ord, fegt.
Vad gäller mina bevis, så är de just det, bevis. Ett bevis kan inte bevisas, ett bevis är ett bevis. Som sagt, återigen blev du avslöjad!
Och DU vet att jag vet att DU ljuger, den känslan kommer du aldrig undan, din spjuver
Och DU vet nu att ditt slarveri med ditt fusk-meddelande avslöjade dig inför alla andra, och det faktum att du reagerade och agerade på det avslöjande som alla skyldiga som inte kan hantera ett avslöjande gör bekräftade det hela.
BUSTED!
Du blev medlem på forumet häromkvällen och ditt första inlägg var att starta denna tråden, sedan har du inte skrivit något i någon enda annan tråd.Listos89 skrev:
Spjuvern blev också medlem häromkvällen och engagerade sig också enbart i denna tråden, förutom att han snabbt skrev två andra inlägg i tron att ett så tafatt försök skulle ge någon form av trovärdighet och inte genomskådas på tre sekunder.
Nej, TS, du är alldeles för slarvig i att bygga upp ditt förtroende, dina falsarium och dina alibin, och kan inte komma med ett enda konkret belägg för dina påståenden, trots att det är hur enkelt som helst.
Jag är lite osäker på din övertygelse om att det kommer att öka trovärdigheten.Ingper skrev:Det har thomasx redan redogjort för. Och flera av oss har kollat, och det stämmer.
Ser av det du skrev i natt att du missat något väsentligt, och därför är rätt frågande till vad vi talar om. Men jag har full förståelse att man inte kan tillgodogöra sig allt halvfyra på morgonen efter festande ute. Ett tips är att kolla #366 och #370.
Men oavsett jag vill fortfarande se en mer helhetsbild av golvet med hålet mitt i. Det skulle - förutom att stilla min nyfikenhet - faktiskt öka trovärdigheten.
Jag har hittills lagt upp bilder på hålet, som bevis när ni tyckte det lät orimligt att en borrning hade gjorts. Ni har uppmanat efter telefonnumer till min gamla samt nya hantverkare, för att anställa denna enligt er då han är så snäll och billig. Sedan skickat sms för att försöka sabotera, vilket jag screenfotar och lägger upp som bevis. Då har jag tydligen bildmanipulerat den på ngt sätt.
Personen ifråga hävdar att så inte är fallet. Att jag ljuger, på allmän uppmaning så screenfotar jag PM:et jag skickade. Detta är också bildmanipulerat då.
På så sätt kan man ju lätt få intrycket att vad för bilder ni än vill ha, så kommer det bli samma svar från er sida: Bildmanipulerat!
Då jag har varit så pass tillmötesgående som jag har varit, så skulle jag jättegärna be om en liten ynnest. Vad sägs om att få en bild från thomasx inkorg? Jag antar att detta också bevisar att min bild var manipulerad. Jättegärna lägga dem bredvid varann för jämförelse. På det sätt det förklaras på #366 och #370?
Du vet bättre hur ingper kommer att uppfatta något än ingper själv?Listos89 skrev:
Nu börjar du sjunka under din egen värdighet tycker jag. Om ingper säger att det är något som ger honom ökat förtroende, så är det det.
För min del kommer det bara att ge mig en uppfattning om hur skicklig du är på photoshop och om du lärt dig något
under denna resa.....
Listos89 skrev:
Ja, det är den situation man sätter sig själv i när man agerar just så. Tragiskt, tycker du inte. Så, gör nu vad du kan för att återupprätta ditt förtroende. Berätta SANNINGEN om det du vet att du har ljugit om och leverera resterande bitar som efterfrågats, utan vidare marjasintaffel
Jag vill veta lite mer om de här förfalskade sms:et och bilden från utkorgen. Det är fasen att driva det ganska långt.
Sms:et är ju ganska enkelt. Bara att skaffa ett kontantkort och skicka meddelandet. Det kan vem som helst göra.
Men det här med bilden från utkorgen på ett påstått skickat pm. Det borde väl inte vara helt lätt att förfalska?
Antingen är TS van att göra detta, eller så borde det synas väl att det är förfalskat. Det kom en förklaring senast om att namnet var förskjutet något. Men det borde väl synas mer tydligt?
Nu är inte det här flashback, men kan ingen publicera en riktigt bild på en utkorg, jämfört med den bilden här och påpeka skillnaderna.
För det här är ju otroligt. Antingen ljuger en gammal och pålitlig forummedlem här eller så har ju TS slagit alla rekord vad det gäller att smutskasta en person med ett förfalskat sms och en manipulerad utkorg.
Jag gillar dessutom Tomasx förslag till spjuvern. Lägg upp det han bad om på din hemsida, så blir du trovärdig. Nu är din trovärdighet noll. Vilken återspeglar trovärdigheten för ts dessutom....
Sms:et är ju ganska enkelt. Bara att skaffa ett kontantkort och skicka meddelandet. Det kan vem som helst göra.
Men det här med bilden från utkorgen på ett påstått skickat pm. Det borde väl inte vara helt lätt att förfalska?
Antingen är TS van att göra detta, eller så borde det synas väl att det är förfalskat. Det kom en förklaring senast om att namnet var förskjutet något. Men det borde väl synas mer tydligt?
Nu är inte det här flashback, men kan ingen publicera en riktigt bild på en utkorg, jämfört med den bilden här och påpeka skillnaderna.
För det här är ju otroligt. Antingen ljuger en gammal och pålitlig forummedlem här eller så har ju TS slagit alla rekord vad det gäller att smutskasta en person med ett förfalskat sms och en manipulerad utkorg.
Jag gillar dessutom Tomasx förslag till spjuvern. Lägg upp det han bad om på din hemsida, så blir du trovärdig. Nu är din trovärdighet noll. Vilken återspeglar trovärdigheten för ts dessutom....
Hej, Oj, jag gick tillbaka och tittade. Så här skrev ingper och jag gick på det liksom.thomasx skrev:Du blev medlem på forumet häromkvällen och ditt första inlägg var att starta denna tråden, sedan har du inte skrivit något i någon enda annan tråd.
Spjuvern blev också medlem häromkvällen och engagerade sig också enbart i denna tråden, förutom att han snabbt skrev två andra inlägg i tron att ett så tafatt försök skulle ge någon form av trovärdighet och inte genomskådas på tre sekunder.
Nej, TS, du är alldeles för slarvig i att bygga upp ditt förtroende, dina falsarium och dina alibin, och kan inte komma med ett enda konkret belägg för dina påståenden, trots att det är hur enkelt som helst.
Jag har en skarp aning om att flera av hans alias användes under forumet på något sätt, Sojuvern, pellemonia eller ngt sånt. Men hur som helst, det är inte jag.Ingper skrev:Det kom en Spjuver och hoppade in, tydligen en nygammal medlem som varit med i stridigheter längre tillbaka och som inte riktigt förstod det roliga i tråden. Tyckte sammanfattningsvis vi var fega som inte vågar skriva våra riktiga namn, tror - i motsats till samtliga som varit med - inte alls tråden är en bluff och tolkar som att vi dessutom varit jätteosams och mobbat TS. Allt medan det egentligen är TS som lyckats driva med oss istället....
Då tråden hamnar högst upp men innehåller många sidor, läser nytillkomna bara de sista, och pajkastningen som Spjuvern lyckats åstadkomma här drar till sig fler som vill kasta paj.
Så vi får nog inte höra av TS något mer, för moderatorn lär nog stänga tråden nu. Även om jag hoppas på en uppstädning i första hand.
För denna tråden var den mest underhållande på länge. Min fru satte sig och läste den och aldrig har skratten blandats med sådan spänning. Tills nyss....
Sms:et är busenkelt, be en kompis skicka eller skicka till dig själv från din egen telefonAnna1984 skrev:Jag vill veta lite mer om de här förfalskade sms:et och bilden från utkorgen. Det är fasen att driva det ganska långt.
Pm är nästan lika enkelt, det är löjligt enkelt tom med ett så enkelt program som paint
Det är gjort på ett kick. Får jag bara en stund i lugn och ro ska du snart se att jag har fått ett meddelande från dig som du aldrig har skickat till mig. Om du vill att jag ska göra det. Så här går det till:Anna1984 skrev:Jag vill veta lite mer om de här förfalskade sms:et och bilden från utkorgen. Det är fasen att driva det ganska långt.
[/quotre]
1. Skicka meddelandet du vill förfalska till dig själv, skriv det förfalskade namnet i meddelandet någonstans.
2. Om du kör windows 7 klipper du nu ut en bild av det med snipping tool
3. Ta in den i photoshop och byt ut namnet på dig själv till mottagaren/avsändaren
4. Spara
5. lägg upp på byggahus.se
Skitenkelt.
Det är busenkelt att göra och rätt gjort går det inte att bevisa enbart med bilden att den är förfalskad.Anna1984 skrev:
Men TS klantade sig och därför var det enkelt att bevisa förfalskningen. Se mitt tidigare inlägg #369 tror jag någon skrev att det var eller därikring
Förstora upp bilden så att du ser på pixelnivå så syns det direkt om du jämför med en icke förfalskad version från din egen utbox.Anna1984 skrev:
SKa försöka finna tid, om ingen annan hinner före.Anna1984 skrev:
TS har slagit alla rekord, med hästlängderAnna1984 skrev:
Antingen har spjuvern stulit en identitet, vilket kan vara ganska allvarligt, eller så har han en koppling till sidan på ett eller annat vis, och kanske kan få till nämnda ändring. Men det är inte hans egen sida, då hade det redan varit fixat, därom är jag övertygad.Anna1984 skrev:
SPjuvern/TS har missat en grej där som han tydligen inte insett själv.
Administrator
· Skåne
· 8 684 inlägg
Den här tråden har för länge sedan spårat ur, jag stänger den.
Lite info jag kan bidra med:
- Spjuvern och Listos89 har helt olika ip-adresser.
- thomasx har inte något meddelande med hantverkarens telefonnummer i sin inbox, vilket jag nu kontrollerade på thomasx begäran.
Lite info jag kan bidra med:
- Spjuvern och Listos89 har helt olika ip-adresser.
- thomasx har inte något meddelande med hantverkarens telefonnummer i sin inbox, vilket jag nu kontrollerade på thomasx begäran.
Redigerat:
Produkter som diskuteras i tråden