Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Vanbeasten skrev:
Mäh, för helvete. Nu får nån moderator stoppa tråden, för det här har spårat ur. TS ursprungliga fråga är besvarad, nu är det bara trams.
Jag håller med till fullo, men jag är för fascinerad över vissa personer/avatarers rättshaveri, samt deras inlägg och motstånd för att sluta skriva. Hur de väljer att tolka mina svar samt deras försök till att rättfärdiga deras inlägg. Fortsätter så länge de andra fortsätter. :)(eller tills moderator stänger)

thomasx skrev:
Jag har nyligen i en annan tråd diskuterat möjligheterna och svårigheterna med att fabricera material som inte är med sanningen överensstämmande.

När man som TS hittar på en massa saker och sedan fabricerar bevis i form av bilder för att försöka bevisa sina lögner måste man vara mycket noggrann. Betydligt mer noggrann än vad slarvern till TS är.

Eftersom jag vet att det är en fabricerad bild, vet jag också att han måste ha klippt in mitt namn i den. Alltså är det där jag ska leta efter de klassiska misstagen sådana här lögnare gör.

Kolla på mitt namn i hans bild. Titta på andra namn i era egna skickade loggar här på bygga hus.
Jämför positionen på mitt namn på TS bild med era egna. Är ni noggranna kopierar ni in allt i photoshop och konstaterar att TS har placerat mitt namn för långt till vänster jämfört med brevikonen ovan, om än bara några pixlar, så ändå för långt åt vänster. Samt även för långt upp.

Avslöjad TS, igen!
Hej thomasx, bevisa gärna detta tack, känns litegrann som mycket ord men ingen verkstad just nu. fina ord lurar ingen riktigt. Som tidigare skrivet, mitt första meddelande var skickat till dig, thomasx, gruppas/klumpas de ihop när fler meddelanden skickade läggs på? Detta vet jag inte och måste reservera mig lite för. Annars så. :)

Villa vista skrev:
Men vad är syftet med detta, jag måste erkänna att jag är totalt oinsatt i detta med forumtrollande… OmTS ljuger… Att engagera sig i flera dar för att få oss att tro att han/hon har blåst en hantis på typ 1500 spänn och skall få 3000 i ersättning. Det är att sikta lågt.
Jag håller helt med. Vad är egentligen syftet med detta... Jag har fått det jag ville ha och allt sånt. Jag fortsätter att svara tills att jag slutar att roas av hantverkare1, samt thomasx försök till att försöka "vinna". :thumbup: De tror jag har hittat på alltihop om jag förstår saken rätt. Iaf, min lediga tid är räddad framöver då jag tycker detta är jättefascinerade. Hur man kan låtsas/försöker att "vinna" ett argument/meningsskiljaktighet på detta sätt är helt otroligt.:p

MaxPax skrev:
Det här är ju helt vrickat! TS snackar om förtal och sånt, sedan gör han sig själv skyldig till detsamma, urkundsförfalskning och säkert fler brottsliga handlingar. Bara för att detta är internet gör det inte laglöst...

Kan nån ringa Janne Josefsson!?
Hej, vad är det för brott jag har begått enligt dig? urkundsförfalskning är väl att kopiera/förfalska ngn namn/underskrift eller protokoll, intyg, etc? Jag har inte förtalat ngn, då detta inbegriper att någons uppgifter är igenkännande till denne. Ett telefonnr till en telefonsvare utan" hej du har kommit till XXX XXX" etc. samt som ej går att spåra är för mig konstigt att det skulle leda till förtal.

thomasx skrev:
Katching, där kom den :)

Var borta hos mina kolleger på juristavdelningen och bjöd på hemmalagad glass (en liten hobby jag har) till fredagsfikat efter en mycket trevlig och lyckad om än långdragen förhandling vi jobbat med mellan ett av världens och ett av europas största företag.
Berättade då också om farsen i denna tråd. En av mina kollegor där läste igenom den och föreslog mig för en stund sedan att det kunde vara läge att anmäla TS för förtal eftersom TS kallat mig diverse saker som inte är sanna och dessutom lagt ut mitt telefonnummer här. Men nu är det ju inte mitt nummer påpekade jag. Men, fick jag förklarat för mig, det spelar ingen roll, om TS tror att det är mitt nummer så är det förtal i alla fall, eftersom det finns ett uppsåt.

Så det som kom nu, det var förtalsanmälan som min juristkollega skrivit ihop. Hon är en pärla! :)

Lämnar in den imorgon fm på väg ner till stan.
Hej thomasx, Snälla gör det. Då jag har fått ditt fulla godkännande på denna tråd att lägga upp ditt telefonnummer(som du då inte vill kännas vid) så vill jag gärna se detta. BTW, jag har fotat ditt inlägg med detta insisterande på att lägga upp ditt telfonnr. :)

Uppsåt blev istället godkännande från dig, bra visst? :)

Ingper skrev:
Jag skulle ju hålla mig borta från tråden.....
Men med den vändningen som kom nu var det ju det mest underhållande på flera veckor ! Och vart tog TS vägen nu, hade ju inget att göra ikväll mer än glo på TV:n och datorn. Och ändå inget livstecken på flera timmar.

Sällan ett Troll varit så underhållande. Säga vad man vill, men något positivt om TS är faktiskt att han höll ut ganska länge med trollandet. Och mobiliserat oss alla att tänka till. Men ingen slog thomasx med sitt lugn och sinne för detaljer.

Tycker absolut inte tråden spårat ur eller att det finns anledning att låsa den. Det är ju den mest spännande på länge, med en TS som likt en hal ål hela tiden flyttar fokus och vi andra som hela tiden försöker hänga med. Fast likt en riktig deckare gör förövaren så småningom några små, små misstag som så småningom ger ett otvetydigt bevis för det som alla egentligen visste.....men ändå inte var helt säkra på.
Gäsp.. jag har haft en trevlig kväll denna fredag. Därför hänger jag inte här på forumet jämnt. Du skriver: "Och vart tog TS vägen nu, hade ju inget att göra ikväll mer än glo på TV:n och datorn. Och ändå inget livstecken på flera timmar." Som jag skrev i ett tidigare inlägg, så satt jag och glodde på TV och dator mycket riktigt, fram till KVÄLLEN, då det blev bra festande denna fredag. ;)

Du får jättegärna fortsätta att spåra dessa "små små misstag" du säger dig hitta, vore intressant att se. :)

hantverkare1 skrev:
Ts:
Du har nu minst 3 saker att förklara:

1: vart är bilden där man ser att hålet är i mitten av golvet?

2 Hur kommer det sig att den bild du påstår ska visa thomasx telefonnummer, dvs pm:et är photoshopad?

3: Du skrev att du inte skrivit någon text i pm:et utan bara skrivit numret xxxxxxxxx. På bilden ser man bara texten: Numret. Hur kommer det sig?
Bilden på hålet har jag tidigare lagt upp? Har du inte sett detta?

Återigen, så har jag tagit en ruta och täckt över telefonnumret(det är helt vitt) då det är mitt personliga telefonnummer. Det står alltså Bakom texten: "Numret" i rubrik raden. Själva Pm:et är tomt. Endast rubrik skriven.

thomasx skrev:
Samt telefonnumret till den nya hantverkaren!
Hej Thomasx,

Jag tror vi båda vet hur det blir isf.. Låt mig dock påminna dig.(se bild) Jag tror alla gånger att du vill försöka sabotera för mig igen. Endast min vaksamhet med att lämna ut mitt egna nummer hindrade detta.
001.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag måste dock ge dig lite beundrande, Du var smart nog att inte lägga upp mitt riktiga namn genom numret du skickade till, för det skulle alla ggr leda till förtal. ;)

hantverkare1 skrev:
Ja, och gärna den förra också men det lär ju inte ske...
Då thomasx inte direkt har visat prov på förtroende av detta samt dennes försök att sabotera för mig med min nya hantverkare så kan du säkert förstå varför detta inte kommer att ske. Men jag antar att detta blir som ett ytterligare "bevis" för din ståndpunkt och åsikt. ;)

hantverkare1 skrev:
Så hantverkare måste jobba dygnet runt, inga raster, ingen fritid, jobba jobba jobba??

Ts är minst lika duktig som alla att hålla igång tråden
Det är förvissa sant, jag finner det mycket fascinerande att se era försök till misskreditering av min frågeställning och hantverkarproblemet jag beskriver. Trots min överenskommelse med min gamla hantverkare samt det nya avtalet med ny hantverkare som kommer imorgon(idag egentligen) så vill ni fortsätta att "ha rätt" på ngt konstigt sätt. till och med försöka sabotera för mig på grund av vad ni anser är en "felaktig moralisk kompass" typ hos mig typ? Beskriver jag det rätt? Fullständigt fascinerande är detta hur som helst. :)

Ingper skrev:
Du skriver också att vi skall "tagga ner" och att "Jag vet att TS har alla emot sig...". Tror du missat något väsentligt:

Vi har under två dygn och nästan 400 inlägg dribblats runt av en person som drivit med oss. Nu står vi i ringen och skrattar åt både det och den gastkramande upplösningen. Personen vet ingen här vem det är, och denne har nu gjort sitt och lyser med sin frånvaro. Tyckte nog själv det var ganska kul att lyckas driva med hela "panelen".

Har du verkligen läst hela tråden ? Har du förstått vad som menas med "Troll" ? TS rop på hjälp och historia var alltså inte på allvar (vilket så småningom bevisades), men gav en otrolig underhållning och är något man kan skratta åt nu när man ser det i efterhand.
Får vi inte raljera lite över den personen som lyckats driva med oss alla menar du ?
Vilken upplösning? ;)
Jag har varit ute på fest denna fredagkväll, här kommer jag tillbaka och tar bort min "frånvaro" på 4-5h :p, jag kan tyvärr inte sitta inne på detta forum jämnt, hur roligt det än skulle vara. Mitt rop på hjälp var allvarligt tills jag fick mitt problem löst.

Efter detta försökte jag ett tag övertyga om det felaktiga hantverkaren hade gjort. När jag sedan insåg att allt jag sade ifrågasattes och misskrediterades/saboterades(!) så blev jag istället fascinerad över hur långt vissa människor sträcker sig för att bevisa detta för andra, hävda att man har "rätt". Oavsett om det är korrekt eller ej, Kan man säga att det beror på ngn hederskodex i er egna värld eller ngt liknande? thomasx?, ingper?, hantverkare1? :)

hantverkare1 skrev:
Det här handlar ju inte om att gapa troll för att man inte håller med någon.

Ts har kommit med så många olika påstående så man blir helt snurrig. Jag har tappat räkningen på hur många gånger han ändrat historien osv

Jag är övertygat om att han driver med oss.

Ts verkar vara en riktig spjuver :-)
Hej, citera gärna de inlägg(gärna med inläggsnr) jag har skrivit som säger emot sig själva, då de på så sätt ändrar historien som du menar, blir intressant läsning. :)

Yez! 😄

• Gilla
Listos89
  • Laddar…
Otippat att du kom tillbaka direkt efter att Spjuvern blev bannad Listos89..

Listos89 skrev:
Du får jättegärna förklara hur meddelandet jag skickade till dig är falskt. Jag vill dock reservera mig för skillnader då jag endast har skickat ett(1st) meddelandet under tiden jag varit på detta forum. Om detta nu inverkar på hur min inkorg av skickade meddelanden ser ut. Har ingen aning om detta, men iaf. :)
Jag vill gärna höra din förklaring kring hur man kan se detta.
Det har thomasx redan redogjort för. Och flera av oss har kollat, och det stämmer.
Ser av det du skrev i natt att du missat något väsentligt, och därför är rätt frågande till vad vi talar om. Men jag har full förståelse att man inte kan tillgodogöra sig allt halvfyra på morgonen efter festande ute :D. Ett tips är att kolla #366 och #370.

Men oavsett jag vill fortfarande se en mer helhetsbild av golvet med hålet mitt i. Det skulle - förutom att stilla min nyfikenhet - faktiskt öka trovärdigheten.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.