Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Polis då?

Villa vista skrev:
Polis då?
Det är ett brott att utge sig för att bara polis om man inte är det.
Så det är nog bäst att jag säger att jag inte är det ;)
Men det är ju å andra sidan inte Leif GW heller......

Nä nu får ni sluta! Min hustru börjar kalla mig osocial och säger "vem sms'ar du med" börja hota med skilsmässa!!
Försöker förklara att jag läser en deckare, fast i verkligheten!! Bra mycket mer spännande än Twin Peaks på 80-talet !! 😄

• Gilla
Listos89 och 3 till
  • Laddar…
Men vad är syftet med detta, jag måste erkänna att jag är totalt oinsatt i detta med forumtrollande… OmTS ljuger… Att engagera sig i flera dar för att få oss att tro att han/hon har blåst en hantis på typ 1500 spänn och skall få 3000 i ersättning. Det är att sikta lågt.

Mattiaz skrev:
Tycker precis det börjar bli intressant, fredagskvällen är räddad!:beer:
Håller med! Kan du skicka popcornen :D

• Gilla
Listos89
  • Laddar…
M
Det här är ju helt vrickat! TS snackar om förtal och sånt, sedan gör han sig själv skyldig till detsamma, urkundsförfalskning och säkert fler brottsliga handlingar. Bara för att detta är internet gör det inte laglöst...

Kan nån ringa Janne Josefsson!?

verktygsgurun skrev:
Nä nu får ni sluta! Min hustru börjar kalla mig osocial och säger "vem sms'ar du med" börja hota med skilsmässa!!
Försöker förklara att jag läser en deckare, fast i verkligheten!! Bra mycket mer spännande än Twin Peaks på 80-talet !! 
Vadå twin peaks var väl bra? :mad: :)

Annars är jag mest imponerad av att TS inte blir förbannad. Trådskapare annars som inte får de svar som förväntas brukar gå i taket rätt snabbt. Huruvida det beror på att TS trollar eller är en cool snubbe kan inte jag svara på.

• Gilla
Listos89
  • Laddar…
Katching, där kom den :)

Var borta hos mina kolleger på juristavdelningen och bjöd på hemmalagad glass (en liten hobby jag har) till fredagsfikat efter en mycket trevlig och lyckad om än långdragen förhandling vi jobbat med mellan ett av världens och ett av europas största företag.
Berättade då också om farsen i denna tråd. En av mina kollegor där läste igenom den och föreslog mig för en stund sedan att det kunde vara läge att anmäla TS för förtal eftersom TS kallat mig diverse saker som inte är sanna och dessutom lagt ut mitt telefonnummer här. Men nu är det ju inte mitt nummer påpekade jag. Men, fick jag förklarat för mig, det spelar ingen roll, om TS tror att det är mitt nummer så är det förtal i alla fall, eftersom det finns ett uppsåt.

Så det som kom nu, det var förtalsanmälan som min juristkollega skrivit ihop. Hon är en pärla! :)

Lämnar in den imorgon fm på väg ner till stan.

Redigerat:
  • Gilla
Listos89
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Håller med! Kan du skicka popcornen :D
Ja fasiken, nu är groggvirket slut här också, nån som har lite cola att skicka över!
Äsch, får köra on the rocks istället, blir ju bara desto roligare då :)

• Gilla
Listos89
  • Laddar…
quattro1 skrev:
Mycket underhållande tråd en sån här fredagsafton nu när man druckit ett par pilsner:D

Men jag hoppas vi slipper dylikt på arbetsveckorna:)

Du gör det förjävla bra thomasx, skulle ha exploderat för länge sen, tvivlar inte en sekund på dig
Jag försov mig till jobbet härom dagen då jag ivrigt legat och läst följetongen och inte kunde somna utan bara var tvungen att kolla om det skrivits något mer och sen kolla igen och igen... :D
Nu är det ju flera lediga kvällar här så kör på nu! Heja thomasx, hantverkare1 och alla övriga inblandade! :thumbup:

• Gilla
Listos89
  • Laddar…
Jag skulle ju hålla mig borta från tråden.....
Men med den vändningen som kom nu var det ju det mest underhållande på flera veckor ! Och vart tog TS vägen nu, hade ju inget att göra ikväll mer än glo på TV:n och datorn. Och ändå inget livstecken på flera timmar.

Sällan ett Troll varit så underhållande. Säga vad man vill, men något positivt om TS är faktiskt att han höll ut ganska länge med trollandet. Och mobiliserat oss alla att tänka till. Men ingen slog thomasx med sitt lugn och sinne för detaljer.

Tycker absolut inte tråden spårat ur eller att det finns anledning att låsa den. Det är ju den mest spännande på länge, med en TS som likt en hal ål hela tiden flyttar fokus och vi andra som hela tiden försöker hänga med. Fast likt en riktig deckare gör förövaren så småningom några små, små misstag som så småningom ger ett otvetydigt bevis för det som alla egentligen visste.....men ändå inte var helt säkra på.

• Gilla
WaldenWoods och 2 till
  • Laddar…
thomasx skrev:
Ja fasiken, nu är groggvirket slut här också, nån som har lite cola att skicka över!
Äsch, får köra on the rocks istället, blir ju bara desto roligare då :)
Ojojoj, TS skulle bara vetat vem han försökte dupera och vilken skit han skulle hamna i!

Redigerat:
  • Gilla
Listos89
  • Laddar…
Ts:
Du har nu minst 3 saker att förklara:

1: vart är bilden där man ser att hålet är i mitten av golvet?

2 Hur kommer det sig att den bild du påstår ska visa thomasx telefonnummer, dvs pm:et är photoshopad?

3: Du skrev att du inte skrivit någon text i pm:et utan bara skrivit numret xxxxxxxxx. På bilden ser man bara texten: Numret. Hur kommer det sig?

Samt telefonnumret till den nya hantverkaren!

thomasx skrev:
Samt telefonnumret till den nya hantverkaren!
Ja, och gärna den förra också men det lär ju inte ske...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.