Precis. Jag har själv fjärrvärme. Lade in en större pott och köper nu för 41 öre/kWh, rak taxa. Inga andra kostnader.
MEN, som ni säger så tar man ju en politisk risk, som är svårare att bedöma (med kommunalt fjärrvärmebolag). Så vi får se hur länge det varar.
(I mitt fall så fick jag fiber, i öppet stadsnät på köpet, och eftersom huset gick på elpanna innan, så var det till slut ett ganska lätt val). Fördelarna är ju många, "obegränsat" med varmvatten (genomströmningsberedare), stor effektreserv, tar ingen plats, okomplicerat = driftsäkert, och billigt. Men som sagt en politisk risk.