136 815 läst ·
769 svar
137k läst
769 svar
Så här fungerar lantmäteriet
Det är väl lite tveksamt ändå?R Renoverajämt skrev:vad är din poäng med detta?
Forum som detta fyller en enormt viktig roll att förmedla enskilda fall då lagstiftningen och myndigheter inte fungerar
Demokrati klarar inte av enskilda fall då sådana som du inte inser att alla händelser är enskilda
Kollektiva lösningar täcker bara äldre redan generaliserade fall så
Modernisera ditt tänkande och framtiden blir lite bättre
Många på forum gillar att diskutera saker utifrån vad de själva anser, personligt tyck och tänk. Det kan vara roande, givande och ofta mycket bra åsikter som framförs med logiska resonemang. Vad många tycks glömma är att vi alla är bundna av lagstiftning oavsett. När du sedan ska bemöta dessa enligt dig, brottsliga monster till myndigheter, har du då mest hjälp av den på forumet som hänvisat till lagtext och gällande rätt eller den som klappat dig om ryggen och eldat på era egna personliga åsikter utan någon som helst förankring i lag?
Som tidigare sagt så hjälper sunt förnuft och lag oftast ibland klickar lagen ibland förnuftet då hjälper bara information och god viljaSarB skrev:
Det är väl lite tveksamt ändå?
Många på forum gillar att diskutera saker utifrån vad de själva anser, personligt tyck och tänk. Det kan vara roande, givande och ofta mycket bra åsikter som framförs med logiska resonemang. Vad många tycks glömma är att vi alla är bundna av lagstiftning oavsett. När du sedan ska bemöta dessa enligt dig, brottsliga monster till myndigheter, har du då mest hjälp av den på forumet som hänvisat till lagtext och gällande rätt eller den som klappat dig om ryggen och eldat på era egna personliga åsikter utan någon som helst förankring i lag?
Hån grupptävlingar och myndigheter har då inte någon positiv betydelse
Det uppfyller en viktig roll om det går att diskutera på ett vettigt sätt. I tex detta fallet går det inte att komma fram till något vettigt eftersom vi bara har en insändare att utgå från. Det skulle behövas en dom för att få lite klarhet i vad som skett och på så sätt kanske förklara hur LM tänkt och varför dom gjort som dom gjort. Det finns tyvärr folk som inte är intresserade av det utan accepterar helt enkelt bara det någon skriver som fakta. Ofta har folk för dålig kunskap kring hur juridiken fungerar och då är det enklast att bara acceptera det folk skriver och fasas över hur hemskt allt är och hur myndigheter missbrukar sin makt hit och dit.R Renoverajämt skrev:vad är din poäng med detta?
Forum som detta fyller en enormt viktig roll att förmedla enskilda fall då lagstiftningen och myndigheter inte fungerar
Demokrati klarar inte av enskilda fall då sådana som du inte inser att alla händelser är enskilda
Kollektiva lösningar täcker bara äldre redan generaliserade fall så
Modernisera ditt tänkande och framtiden blir lite bättre
Något lite ligger det i vad du skriver... tyvärr har du ett beteende som är direkt olämpligt mot några du på olika sätt inte respekterarN Nils ST skrev:Det uppfyller en viktig roll om det går att diskutera på ett vettigt sätt. I tex detta fallet går det inte att komma fram till något vettigt eftersom vi bara har en insändare att utgå från. Det skulle behövas en dom för att få lite klarhet i vad som skett och på så sätt kanske förklara hur LM tänkt och varför dom gjort som dom gjort. Det finns tyvärr folk som inte är intresserade av det utan accepterar helt enkelt bara det någon skriver som fakta. Ofta har folk för dålig kunskap kring hur juridiken fungerar och då är det enklast att bara acceptera det folk skriver och fasas över hur hemskt allt är och hur myndigheter missbrukar sin makt hit och dit.
Lagen är meningslös om den inte används då domstolar inte längre löser vanligt folks frågor
LM borde kunna ge service till drabbade på bättre sätt... innan tvister uppkommer
Tyvärr verkar jurister leva av tvister
Men vänta lite nu.. domstolar löser inte längre vanligt folks frågor?R Renoverajämt skrev:Något lite ligger det i vad du skriver... tyvärr har du ett beteende som är direkt olämpligt mot några du på olika sätt inte respekterar
Lagen är meningslös om den inte används då domstolar inte längre löser vanligt folks frågor
LM borde kunna ge service till drabbade på bättre sätt... innan tvister uppkommer
Tyvärr verkar jurister leva av tvister
Du menar att du inte har fått tillåtelse att dra någon inför rätta? Eller har du försökt överklaga ett beslut från tex LM men eftersom du tillhör vanligt folk så vägrar domstolen?
LMs service, fortfarande så är det enda exemplet på denna kassa service du gett att kommuner fifflar och eftersom LM är bundna av lagen så blir de en del av fifflet/brottsligheten?
Ge exempel på dina påståenden och vad du behöver hjälp med så kan du ju få svar istället. Vad är det du vill få för hjälp och service av LM som du nekas egentligen?
Vanligt folk söker sig bort från att via lagen få rätt då det ändå slutar i förlikningarSarB skrev:
Men vänta lite nu.. domstolar löser inte längre vanligt folks frågor?
Du menar att du inte har fått tillåtelse att dra någon inför rätta? Eller har du försökt överklaga ett beslut från tex LM men eftersom du tillhör vanligt folk så vägrar domstolen?
LMs service, fortfarande så är det enda exemplet på denna kassa service du gett att kommuner fifflar och eftersom LM är bundna av lagen så blir de en del av fifflet/brottsligheten?
Ge exempel på dina påståenden och vad du behöver hjälp med så kan du ju få svar istället. Vad är det du vill få för hjälp och service av LM som du nekas egentligen?
Detta betyder att det finns systematiska krav från vissa som leder till orättvisa genom att olagliga krav vid förlikning leder till hälften av kravet vilket är stöld
LM ser bara kraven som ett jobb och verkar inte inse de är del av en systematisk brottslighet
Men det är ju frivilligt att ingå en förlikning. Ingen tvingas till det, så det du framför här innebär inte alls att vanligt folk inte får sina saker prövade.R Renoverajämt skrev:Vanligt folk söker sig bort från att via lagen få rätt då det ändå slutar i förlikningar
Detta betyder att det finns systematiska krav från vissa som leder till orättvisa genom att olagliga krav vid förlikning leder till hälften av kravet vilket är stöld
LM ser bara kraven som ett jobb och verkar inte inse de är del av en systematisk brottslighet
Om jag tex, som anställd på LM, inte följer den lag vi har att förhålla oss till så bryter jag ju mot lagen och kan räkna med att få sparken. Du kan ju inte på allvar mena att LM är en dålig myndighet som följer lag?
Du är fri att tycka så men jag håller inte med dej. Det jag stör mig på i det du skrivit hela tiden är att du framför dina åsikter som om det vore fakta. Det är direkt olämpligt. Det är mycket lättare för dig att nå fram med dit budskap om du faktiskt lägger fram det fakta du har och inte bara dina egna åsikter.R Renoverajämt skrev:Något lite ligger det i vad du skriver... tyvärr har du ett beteende som är direkt olämpligt mot några du på olika sätt inte respekterar
Lagen är meningslös om den inte används då domstolar inte längre löser vanligt folks frågor
LM borde kunna ge service till drabbade på bättre sätt... innan tvister uppkommer
Tyvärr verkar jurister leva av tvister
jag vet att du skriver att du fått rätt i all instanser hit och dit och att någon kommun ändå inte vill göra som domstolen beslutat men av erfarenhet vet jag att folk i allmänhet misstolkat domen i sådana här fall. Kommunen eller LM gör inte som dom gör bara för att jävlas. Även om dom har gjort fel så har dom garanterat utgått från att det är korrekt och det då antagligen är en tolkningsfråga som inte vart helt glasklar.
Men du har ju för f*n suttit i en annan tråd och varit förbannad över att registerkartan inte är helt uppdaterad?B nord123 skrev:
Nej du, digitaliseringen är ett måste av så många anledningar.