136 810 läst ·
769 svar
137k läst
769 svar
Så här fungerar lantmäteriet
Att missnöje finns respekterar och förstår jag, kritiken du framför nu hör hemma i grupper på fb som argenterar för att jorden är platt. Det finns ingen bärighet alls i det. Riktiga problem med exempel lyssnar jag gärna till dock.R Renoverajämt skrev:
Har du inte fått riktiga problem från tråden?SarB skrev:
Jag uppfattar att de berättar från sin verklighet
Typiskt illa att förneka Transportstyrelsens katastrofala digitaliserings katastrof och skandal
Min berättelse ger bara möjligheter för PK att fortsätta sin agenda förfölja och skada enskilda
Ja verkligheten är ju just att gränser ska hindra andra försöka egenmäktigt förfoga över annans egendomtio_Pepe skrev:
Nu för tiden ökar konflikterna exponentiellt med allt mindre fastigheter och politiskt tryck att förnedra enskilt ägande
Skogsägare
· Stockholm och Smålands inland
· 23 210 inlägg
Fast det var ju inte exempel på något Lantmäteriet gjort, och inte heller riktat som kritik mot att det händer för lite på myndigheterna. Det var ett av flera exempel på att staten pressar på för att digitalisera, samtidigt som det togs med för att visa på att ett starkt ledningstryck också kan slå fel.R Renoverajämt skrev:
Och ja, jag hävdar tolkningsföreträde här eftersom att det var jag som skrev inlägget ifråga.
Nötgubbens resonemang stämmer ju inte alls vilket varit enkelt att konstatera i forumet.Nötegårdsgubben skrev:
Fast det var ju inte exempel på något Lantmäteriet gjort, och inte heller riktat som kritik mot att det händer för lite på myndigheterna. Det var ett av flera exempel på att staten pressar på för att digitalisera, samtidigt som det togs med för att visa på att ett starkt ledningstryck också kan slå fel.
Och ja, jag hävdar tolkningsföreträde här eftersom att det var jag som skrev inlägget ifråga.![]()
Så för sin egen trovärdighet hoppas jag att Nötgubben skämtar..
Suck poängen i tråden är att onödiga konflikter uppstår beroende på dålig attityd hos LM som ger utrymme för brottslighet kring fastighetsbildning och gränsutsättningarNötegårdsgubben skrev:
Fast det var ju inte exempel på något Lantmäteriet gjort, och inte heller riktat som kritik mot att det händer för lite på myndigheterna. Det var ett av flera exempel på att staten pressar på för att digitalisera, samtidigt som det togs med för att visa på att ett starkt ledningstryck också kan slå fel.
Och ja, jag hävdar tolkningsföreträde här eftersom att det var jag som skrev inlägget ifråga.![]()
JA det är tillåtet att tänka själv och yttra sig utanför partiet och vara kritisk mot foliehattar än så längeN Nils ST skrev:
Märkligt att partiet förnekar brottslighet inom myndigheter?
Dan Eliasson har ju en mängd brott på sin meritlista ännu inte LM
Attitydproblem är inte brottsligt ännu men kan bli när det blir riktat mot folkgrupper och idpolitik
Brottsligheten jag tagit upp är indirekt och hjälps av attitydproblem på LM
Om du anser dig ha helt rätt och tycker att Lantmäteriet har fel vid LM- förrättningen så ska du inte tveka att överklaga till Mark och Miljödomstolen (MMD).R Renoverajämt skrev:
En överklagan dit är kostnadsfri för din del.
MMD brukar vara väldigt noggranna i sitt arbete och går på djupet i sitt utredande.
Tack men brotten i mitt fall och många liknande mitt ledde till tragedier som var avsikten från myndighetspersoner LM var bara ett av verktygen mobben använde...B nord123 skrev:
Jag vann i alla instanser men myndigheter och kommun bara väntade ut verkan av systematisk terror i vetskap att fel inte leder till annat än jämkning för små människor som inte kan ställa LM inför rätta
Konfliktsjuka borde följas till källan politiker och avundsjuka på våra offentliga institutioner
LM är bara en i mängden