3 714 läst ·
80 svar
4k läst
80 svar
Rör bakom gammal radiator, gurmassa/asbest?
Dammsuga är dumt om man inte har en dammsugare med väldigt bra filter som man sen byter. För då hamnar ju -vad-det-nu-är- i dammsugaren och kommer fortsätta damma nästa gång du dammsuger.
Jag skulle ta en borste och försiktigt sopa upp skiten, sen våttorka och kasta trasorna.
Spelar egentligen ingen roll om det är asbest, mögel eller svett och fett. Du vill ha ut det utan att det hamnar i dammsugaren eller i lägenheten och därav är våttorka det bästa.
Jag skulle ta en borste och försiktigt sopa upp skiten, sen våttorka och kasta trasorna.
Spelar egentligen ingen roll om det är asbest, mögel eller svett och fett. Du vill ha ut det utan att det hamnar i dammsugaren eller i lägenheten och därav är våttorka det bästa.
Låter väldigt klokt av dig!J JohanLun skrev:Dammsuga är dumt om man inte har en dammsugare med väldigt bra filter som man sen byter. För då hamnar ju -vad-det-nu-är- i dammsugaren och kommer fortsätta damma nästa gång du dammsuger.
Är helt inne på ditt spår.
Dammsuga är det absolut sämsta alternativet.
Ja.S Slottsfrun skrev:
Ja.S Slottsfrun skrev:
Nej.S Slottsfrun skrev:
Ja. Nej.S Slottsfrun skrev:
Ja.S Slottsfrun skrev:
Varsågod.S Slottsfrun skrev:
Moderator
· Stockholm
· 57 598 inlägg
Nu är det inte asbest vi ser på bilderna. Men OM det nu vore så att dte finns absest där bakom radiatorn. Vem skulle bry sig? Hyresvärden kommer absolut inte att bry sig.
Är det inte damm tillsammans med gipsslipdamm från olika ommålningar av lägenheten genom åren. Och kanske ett och annat organiskt material från blommorna som har ramlat ned från fönsterbrädan och torkat fast där på röret?S Slottsfrun skrev: