G g.kraft skrev:
Vore intressant att se hur detta påverkas av "right to repair" rimligen vill EU stävja att tillverkare har för stela processer där stöldskydd gör fullt fungerande och ej stulna produkter görs obrukbara.
Detta bör ju också påverka molntjänster som läggs ned eller spelservrar som läggs ned och gör spelen oanvändbara...

• Gilla
Festlund och 2 till
  • Laddar…
G g.kraft skrev:
Vore intressant att se hur detta påverkas av "right to repair" rimligen vill EU stävja att tillverkare har för stela processer där stöldskydd gör fullt fungerande och ej stulna produkter görs obrukbara.
Egentligen är det ju helt logiskt ur ett resursperspektiv, tappet i nykonsumtion i tillväxten kanske kan vägas upp av reparationstjänster i viss mån?

G g.kraft skrev:
EU har ju inte jobbat lika hårt som usa med "right to repair"

Vi är jättedåliga på reparationer i sverige för att arbetskraften är dyr, det är billigare att importera nya grejor från länder där folk jobbar för slavlöner.

Jag är i västafrika nu och här är det billigare att tillverka ett nytt bakslag till en båtmotor än att beställa ett nytt.
Jag tror grundproblemet är djupare än

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Vi är jättedåliga på reparationer i sverige för att arbetskraften är dyr, det är billigare att importera nya grejor från länder där folk jobbar för slavlöner.

Jag är i västafrika nu och här är det billigare att tillverka ett nytt bakslag till en båtmotor än att beställa ett nytt.
Jag tror grundproblemet är djupare än
"right to repair" handlar inte om att arbetskraften är dyr handlar om privatpersoner ska ha rätten till att mecka själva

• Gilla
Per Sandberg1
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.