AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ingen skillnad, low som det varit hela tiden
Var bara en tanke. Kanske är hastigheten som höjts? Den tar mindre el när den kör snabbare (eftersom knivarna drar rätt mycket).

Edit: rättstavning

Redigerat:
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Eriksgatan
Eriksgatan Eriksgatan skrev:
Vet inte vem du är Festlund och ifall du har en Mammotion robotgräsklippare. Kanske inte eftersom du skriver OT i tråden och agerar polis. Är själv medlem sedan 2012. Jag har skrivit mycket om robotgräsklippare här sedan ca 2013 och hunnit avverka 9 st. Just nu kör jag med en Mammotion själv. Därtill har jag byggt min AI-tjänst själv. Frågan om hur det kan komma sig att man som konsument inte kan lita på "säkerhetsstandarder" är både relevant i denna tråd, samt ger generell viktig information, anser jag. Anmäl gärna detta till en bedömning, är du snäll.
Och där plockade fru Eskilsson bort mitt inlägg om hur det kan bli så att man inte kan lita på att en CE-märkning från en tillverkare och vad en generalagent påstår uppfyller skyddskraven och varför man måste tänka själv och ställa rätt frågor till säljaren.

Detta, på grund av att medlem Festlund anmält att jag varit öppen med att jag använde ett av mig själv byggt verktyg för research och sammanställning baserat på mina 40 år inom produktsäkerhet och import, så att detta ska gå enkelt att förstå även för någon icke-professionell inom produktsäkerhet och standarder.

Jag hoppas att ingen här använder ordbehandlare på någon elektronisk enhet utan alltid skickar med gåspenna handskrivna inlägg till forumet, för annars måste det plockas bort i konsekvensens namn eftersom moderatorn inte begriper skillnaden mellan vad som är rent AI-producerat och vad som har sammanställts efter research i proprietära databaser ägda av mig och sammanställda av mig själv, en medlem sedan mer än 15 år.

Jag förutsätter nu att moderatorerna förstår kopplingen mellan sitt handlande och resultatet det tyvärr kan leda till.

• Älska
LaT och 2 till
  • Laddar…
Eriksgatan Eriksgatan skrev:
Och där plockade fru Eskilsson bort mitt inlägg om hur det kan bli så att man inte kan lita på att en CE-märkning från en tillverkare och vad en generalagent påstår uppfyller skyddskraven och varför man måste tänka själv och ställa rätt frågor till säljaren.

Detta, på grund av att medlem Festlund anmält att jag varit öppen med att jag använde ett av mig själv byggt verktyg för research och sammanställning baserat på mina 40 år inom produktsäkerhet och import, så att detta ska gå enkelt att förstå även för någon icke-professionell inom produktsäkerhet och standarder.

Jag hoppas att ingen här använder ordbehandlare på någon elektronisk enhet utan alltid skickar med gåspenna handskrivna inlägg till forumet, för annars måste det plockas bort i konsekvensens namn eftersom moderatorn inte begriper skillnaden mellan vad som är rent AI-producerat och vad som har sammanställts efter research i proprietära databaser ägda av mig och sammanställda av mig själv, en medlem sedan mer än 15 år.

Jag förutsätter nu att moderatorerna förstår kopplingen mellan sitt handlande och resultatet det tyvärr kan leda till.
Jag har haft mycket nytta av dig med min robot när den var ny typ 2013 och vet att du är utan bias och mycket kunnig.

Vi måste till slut inse att bara för att man använder ny teknik är det inte fel...om man är varsam och kritisk.

• Gilla
  • Älska
LaT och 1 till
  • Laddar…
Eriksgatan
D Dilato skrev:
Jag har haft mycket nytta av dig med min robot när den var ny typ 2013 och vet att du är utan bias och mycket kunnig.

Vi måste till slut inse att bara för att man använder ny teknik är det inte fel...om man är varsam och kritisk.
Åh tack! Bosch Indego FTW😅 @pacman42 är också här ju. Härligt.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Vi måste till slut inse att bara för att man använder ny teknik är det inte fel...om man är varsam och kritisk
Vi måste även inse att det är ett svårt jobb att vara moderator på ett sätt så att alla blir nöjda...

pacman42 pacman42 skrev:
Var bara en tanke. Kanske är hastigheten som höjts? Den tar mindre el när den kör snabbare (eftersom knivarna drar rätt mycket).

Edit: rättstavning
Nope, samma 0.4 som jag kört sedan start :)

Alfredo Alfredo skrev:
Vi måste även inse att det är ett svårt jobb att vara moderator på ett sätt så att alla blir nöjda...
Säkert, men vad blir sannare/bättre om man raderar inlägg bara för att en extern tjänst validerat innehållet?
Om det är osant eller fel, jovisst ta bort, men om inte ??

• Gilla
Eriksgatan
  • Laddar…
Nope, samma 0.4 som jag kört sedan start :)
Då har jag slut på idéer!

• Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Säkert, men vad blir sannare/bättre om man raderar inlägg bara för att en extern tjänst validerat innehållet?
I take the fifth, eller snarare §8. 😀

• Haha
LaT och 2 till
  • Laddar…
Eriksgatan
Alfredo Alfredo skrev:
Jo, men rollen som moderator är ändå att moderera - inte att göra alla nöjda.

Att den som inte ens har den aktuella klipparen och istället gjorde ett OT inlägg om AI, inte blir struken är märkligt, men det kan jag leva med. Konstanta kverulanter som inte bidrar har jag blockat här i 15 år. Jag har Mammotion-klippare och hade tänkt följa upp precis som 2013 och senare med att lägga upp filmer här med egna tester med backning, men kommer inte att göra detta nu. Har tappat lusten eftersom allt du kan filma med använder AI för att justera ljus, fokus för att inte tala om när jag klipper ihop filmen till något kort och tydligt.

• Gilla
  • Ledsen
LaT och 1 till
  • Laddar…
Eriksgatan
D Dilato skrev:

Då vet du också att jag alltid skrivit omfångsrika inlägg med mycket text. Jag har alltid velat få in allt direkt så att det blir enkelt att kopiera, men också för att jag har en rädsla för att bli missförstådd. Så jag ställer upp ett helt resonemang ibland och skrev nog som en AI om robotgräsklippare innan AI ens fanns.

Håller så väl med dig om det du skriver i det andra stycket. Har tänkt på det under kvällen och om varför jag numera så sällan är här mot förr i tiden. Det beror förstås på att även jag numera snabbare och helt utan konflikter och förnedrande behandling hittar det jag söker genom att låta AI ta fram källor - därtill verifierade best practices och inte gissningar.

Denna utveckling drabbar givetvis forumägarnas intäkter. Att man verkar ha gjort något så att svar här inte ska bli funna i sökningar - till skillnad från t ex Reddit som nu är världens tredje största sökkälla, förstärker utförsbacken.

Så går det tyvärr när man dogmatiskt försöker bekämpa utvecklingen istället för att berika sökningar med den skatt av frågor/svar som finns här. Man kan t ex bygga Byggahus-verktyg som med hjälp av AI sållar ut godbitarna, kontrollerar dess aktualitet, och ger snabba svar - och därmed dra nytta av denna utveckling och skapa nya intäktsströmmar för forumägarna. Men då behöver man öppna ögonen och släppa in lite ljus först.

• Älska
LaT och 1 till
  • Laddar…
P
S styren skrev:
Däremot så verkar privatpersoner satsa på robotar i trädgård alltmer- dessutom i hushållet. (robotdammsugare)
Vi köpte en robotdammsugare för 10-15 år sen, men använder den inte längre. Är nyare robotdammsugare riktiga dammsugare som suger med undertryck eller sopar de bara fortfarande?

P
Vet inte om det är för den lärt sig min tomt eller om det är pga updates men den har blivit så effektiv att den klarar hela tomten på en laddning så den slipper pausa för att ladda, sweet.

[bild]
Är det där typiska siffror för gräsklipparrobotar? Mindre än 100 kvadratmeter per timme.

Hur beräknar din klippare koldioxidreduktion?

P
D Dilato skrev:
Om det är osant eller fel, jovisst ta bort, men om inte ??
Generativ AI är inte alltid pålitlig än så länge. Om forumägarna överväger att tillåta inkopierade svar från AI så föreslår jag att det blir obligatoriskt att ta med källreferenser.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
P pmd skrev:
Är det där typiska siffror för gräsklipparrobotar? Mindre än 100 kvadratmeter per timme.

Hur beräknar din klippare koldioxidreduktion?
Det är nog tom rätt snabbt. De är inte lika snabba som människor

• Gilla
pmd
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.