47 830 läst ·
413 svar
48k läst
413 svar
Rekar för inbrottsförsök
Verktygstokig
· Västerbotten
· 692 inlägg
Verktygstokig
· Västerbotten
· 692 inlägg
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 647 inlägg
Det behöver man inte om man bor i "höghusen" heller. Jag bor i just "höghusen", dom sprängde i huset mittemot (ca. 30 m) för ganska exakt 5 år sedan. Jag är inte orolig, inte heller mina grannar. Åtminstone inte dom jag känner. Området i sig har massor av problem som det jobbas med att minska varje dag men otrygghet, nja.G Greger_08 skrev:
Upplevd otrygghet är i mina ögon farligare för samhället än faktiskt otrygghet. Faktisk otrygghet går att kartlägga, bekämpa etc. medans upplevd otrygghet är betydligt komplexare att kartlägga och bekämpa etc.
Måhända att jag generaliserar å det grövsta men jag tror knappast att TommyC och en del andra medlemmar på BH tillhör dom speciellt utsatta i samhället som faktiskt har anledning att känna sig otrygga i samhället. Därför blir det en aning löjeväckande när just dessa tvärtemot tillgänglig statistik etc. menar att samhället är så otryggt.
Att överdriva problemen och därmed förstärka den upplevda otryggheten är ett val!
Verktygstokig
· Västerbotten
· 692 inlägg
Verktygstokig
· Västerbotten
· 692 inlägg
Visst är du läskunnig? Står per 100.000 invånare.D Dilato skrev:
Hur förklarar du bort resten av brotten som ökat?
Mer benägenhet att anmäla även där?
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 647 inlägg
Alltså @Silly Bear jag respekterar verkligen ditt frenetiska googlande efter "källor" men du verkar helt ha missat det där med trovärdighet och källkritik. Tvärtemot dig skulle jag nog vilja påstå att dom flesta vid detta laget fattat att Aftonbladet och Expressen är kvällstidningar/tabloider etc. och knappast främst kända för sin seriositet. Den ena av blaskorna är dessutom starkt partifärgad.
Verktygstokig
· Västerbotten
· 692 inlägg
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 647 inlägg
Verktygstokig
· Västerbotten
· 692 inlägg
BRÅ inte nog seriöst för dig?B Bästerortarn skrev:Alltså @Silly Bear jag respekterar verkligen ditt frenetiska googlande efter "källor" men du verkar helt ha missat det där med trovärdighet och källkritik. Tvärtemot dig skulle jag nog vilja påstå att dom flesta vid detta laget fattat att Aftonbladet och Expressen är kvällstidningar/tabloider etc. och knappast främst kända för sin seriositet. Den ena av blaskorna är dessutom starkt partifärgad.
Samma parti som är knutet till Aftonbladet är väl också det parti som inte alls har delat min syn på utvecklingen fram till typ det senaste åren eller två.
Så hur får du ihop det?
Verktygstokig
· Västerbotten
· 692 inlägg
Verktygstokig
· Västerbotten
· 692 inlägg