17 442 läst ·
657 svar
17k läst
657 svar
Ransonering på drivmedel
Om Putin vågar sig ut från Ryssland til ett civiliserat land så kan vi låta juridiken agera...men han är en fegis som inte törs stå för vad han gjort.
Tänk att sitta hemma och planera utlandssemester och för nästan varje land säga " oops, nä det går inte, då arresterar dom mig på flygplatsen för mina krigsbrott...visst låter Krim bra?"
Tänk att sitta hemma och planera utlandssemester och för nästan varje land säga " oops, nä det går inte, då arresterar dom mig på flygplatsen för mina krigsbrott...visst låter Krim bra?"
Tror du han behöver åka utom landet? Tänker att han har ett stort land nog😉D Dilato skrev:Om Putin vågar sig ut från Ryssland til ett civiliserat land så kan vi låta juridiken agera...men han är en fegis som inte törs stå för vad han gjort.
Men så himla tråkigt, hälften är ju sibiriska gulags och där vill man ju inte vara.Frerider skrev:
Från Uralbergen österut är det ju ingen som vill varken bo eller ens vara där, till och med Putin håller sig till den Europeiska delen.
Han nöjer sig med rysk vodka lite fruntimmer och björnar kanske😉D Dilato skrev:
Vad är ryssarna villiga att förhandla bort?B Bitterhetsakademin skrev:
Slippa betala skadestånd till Ryssland?
https://www.svd.se/a/7pyQ5B/ryssar-...n-i-mojlig-ny-massflykt-undan-ny-mobiliseringB Bitterhetsakademin skrev:
Hur kan välden acceptera att ett land går in och mal ner och spränger sönder samhälle, byggnader, industrier och människor till smulor, sitt grannland och "sitt eget folk".B Bitterhetsakademin skrev:
De känner sig förstås hotade av en granne som skulle kunna utvecklas, öka levnadsstandarden, växa ekonomiskt, integrera sin ekonomi är väster isf åt norr.
Civiliserat😁. Det är Europa och Kanske Kanada, eller? Vet du i vilka länder han är efterlyst i? Jag gissar att han har tillräcklig att välja på i alla fall.D Dilato skrev:
Enligt Ryssland bedriver de ett försvarskrig och med den logiken är han oskyldig och då är det naturligtvis inte "fegt" att undvika högafflarna.D Dilato skrev:
Som sagt. USA, Kina, indien (?) En hel drös afrikanska stater. Ja, du ser. Hur många länder är det egentligen.D Dilato skrev:
Jag tror att du kraftigt överskattar Europas dragningskraft och betydelse.
Här är en bild på den ukrainska riksåklagerens kassaskåp. Som synes är han väldigt mån om att våra skattepengar inte kommer i fel händer😁.
https://t.me/DDGeopolitics/192752
Hur många sådana avslöjanden till tål Ukraina och våra frikostiga politiker.
Att ukrainska FBI och CIA nu skjuter på varandra tyder på stora splittringar eller kanske bara ren frustration?
Vem Vet. Oljan kanske börjar flöda obehindrat snarare än vi tror?
https://t.me/DDGeopolitics/192752
Hur många sådana avslöjanden till tål Ukraina och våra frikostiga politiker.
Att ukrainska FBI och CIA nu skjuter på varandra tyder på stora splittringar eller kanske bara ren frustration?
Vem Vet. Oljan kanske börjar flöda obehindrat snarare än vi tror?
Redigerat:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 397 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 397 inlägg
Världen har knappast accepterat, ett tjugotal sanktionspaket, vapenbistånd, stöd i tusenmiljardersklassen, konfiskering av ryska medel samt mycket annat har inte lett till något avgörande. Utan att sätta in europeiska trupper i massiv skala att strida i Ukraina kan kriget knappast vinnas och det vore politiskt helt omöjligt.blackarrow skrev:
Vad är ryssarna villiga att förhandla bort?
Slippa betala skadestånd till Ryssland?
[länk]
Hur kan välden acceptera att ett land går in och mal ner och spränger sönder samhälle, byggnader, industrier och människor till smulor, sitt grannland och "sitt eget folk".
De känner sig förstås hotade av en granne som skulle kunna utvecklas, öka levnadsstandarden, växa ekonomiskt, integrera sin ekonomi är väster isf åt norr.
Vi ser också Rysslands vapenutveckling, de gamla iranska mopeddrönarna byts nu i rask takt mot jetdrivna höghastighetsdrönare och även helt autonoma ai-styrda drönare.