Frerider
Fairlane Fairlane skrev:
Det står sig fritt att älska Putin, men du får stå ut med att bli kritiserad
Vart har @Smv440 skrivit att han älskar Putin?

• Gilla
  • Älska
Smv440 och 1 till
  • Laddar…
Om Putin vågar sig ut från Ryssland til ett civiliserat land så kan vi låta juridiken agera...men han är en fegis som inte törs stå för vad han gjort.

Tänk att sitta hemma och planera utlandssemester och för nästan varje land säga " oops, nä det går inte, då arresterar dom mig på flygplatsen för mina krigsbrott...visst låter Krim bra?"

• Gilla
kashieda
  • Laddar…
Frerider
D Dilato skrev:
Om Putin vågar sig ut från Ryssland til ett civiliserat land så kan vi låta juridiken agera...men han är en fegis som inte törs stå för vad han gjort.

Tänk att sitta hemma och planera utlandssemester och för nästan varje land säga " oops, nä det går inte, då arresterar dom mig på flygplatsen för mina krigsbrott...visst låter Krim bra?"
Tror du han behöver åka utom landet? Tänker att han har ett stort land nog😉

• Haha
  • Gilla
Intet och 1 till
  • Laddar…
Frerider Frerider skrev:
Tror du han behöver åka utom landet? Tänker att han har ett stort land nog😉
Men så himla tråkigt, hälften är ju sibiriska gulags och där vill man ju inte vara.

Från Uralbergen österut är det ju ingen som vill varken bo eller ens vara där, till och med Putin håller sig till den Europeiska delen.

Frerider
D Dilato skrev:
Men så himla tråkigt, hälften är ju sibiriska gulags och där vill man ju inte vara.

Från Uralbergen österut är det ju ingen som vill varken bo eller ens vara där, till och med Putin håller sig till den Europeiska delen.
Han nöjer sig med rysk vodka lite fruntimmer och björnar kanske😉

• Haha
Dilato
  • Laddar…
Fairlane
Frerider Frerider skrev:
Vart har @Smv440 skrivit att han älskar Putin?
Svaret finns i #486

• Haha
Smv440 och 1 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Efter den senaste tidens bakslag för Ryssland verkar det ha skett en viss omsvängning från deras sida vilket kan öppna för någon form av fredsförhandlingar.
Vad är ryssarna villiga att förhandla bort?
Slippa betala skadestånd till Ryssland?
Det ligger i båda parters intresse att få fred
https://www.svd.se/a/7pyQ5B/ryssar-...n-i-mojlig-ny-massflykt-undan-ny-mobilisering
och snart har en hel generation av ukrainska män stupat och betydande delar av landet ligger i ruiner.
Hur kan välden acceptera att ett land går in och mal ner och spränger sönder samhälle, byggnader, industrier och människor till smulor, sitt grannland och "sitt eget folk".

De känner sig förstås hotade av en granne som skulle kunna utvecklas, öka levnadsstandarden, växa ekonomiskt, integrera sin ekonomi är väster isf åt norr.

• Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Frerider
Fairlane Fairlane skrev:
Svaret finns i #486
Som vanligt ingett substans bara fantasier.

• Haha
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Om Putin vågar sig ut från Ryssland til ett civiliserat land så kan vi låta juridiken agera...
Civiliserat😁. Det är Europa och Kanske Kanada, eller? Vet du i vilka länder han är efterlyst i? Jag gissar att han har tillräcklig att välja på i alla fall.
D Dilato skrev:
men han är en fegis som inte törs stå för vad han gjort.
Enligt Ryssland bedriver de ett försvarskrig och med den logiken är han oskyldig och då är det naturligtvis inte "fegt" att undvika högafflarna.
D Dilato skrev:
Som sagt. USA, Kina, indien (?) En hel drös afrikanska stater. Ja, du ser. Hur många länder är det egentligen.
Jag tror att du kraftigt överskattar Europas dragningskraft och betydelse.

Här är en bild på den ukrainska riksåklagerens kassaskåp. Som synes är han väldigt mån om att våra skattepengar inte kommer i fel händer😁.

https://t.me/DDGeopolitics/192752

Hur många sådana avslöjanden till tål Ukraina och våra frikostiga politiker.

Att ukrainska FBI och CIA nu skjuter på varandra tyder på stora splittringar eller kanske bara ren frustration?

Vem Vet. Oljan kanske börjar flöda obehindrat snarare än vi tror?

Redigerat:
  • Gilla
Smv440
  • Laddar…
Fairlane
Frerider Frerider skrev:
Som vanligt ingett substans bara fantasier.
Då kan du få en fråga tillbaka, så får vi se om du kan komma med substans, inte bara fantasier.

Var jag jag skrivit att Smv440 älskar Putin?

• Gilla
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
blackarrow blackarrow skrev:
Vad är ryssarna villiga att förhandla bort?
Slippa betala skadestånd till Ryssland?

[länk]

Hur kan välden acceptera att ett land går in och mal ner och spränger sönder samhälle, byggnader, industrier och människor till smulor, sitt grannland och "sitt eget folk".

De känner sig förstås hotade av en granne som skulle kunna utvecklas, öka levnadsstandarden, växa ekonomiskt, integrera sin ekonomi är väster isf åt norr.
Världen har knappast accepterat, ett tjugotal sanktionspaket, vapenbistånd, stöd i tusenmiljardersklassen, konfiskering av ryska medel samt mycket annat har inte lett till något avgörande. Utan att sätta in europeiska trupper i massiv skala att strida i Ukraina kan kriget knappast vinnas och det vore politiskt helt omöjligt.
Vi ser också Rysslands vapenutveckling, de gamla iranska mopeddrönarna byts nu i rask takt mot jetdrivna höghastighetsdrönare och även helt autonoma ai-styrda drönare.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Frerider
Fairlane Fairlane skrev:
Då kan du få en fråga tillbaka, så får vi se om du kan komma med substans, inte bara fantasier.

Var jag jag skrivit att Smv440 älskar Putin?
Du insinuerar ganska kraftigt, tråkigt sätt att välkomna nya skribenter i tråden!

• Gilla
  • Älska
Smv440 och 1 till
  • Laddar…
Trevligare välkomst än den Ukraina ger till ryssarna i alla fall 🌻

• Gilla
  • Älska
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Trevligare välkomst än den Ukraina ger till ryssarna i alla fall 🌻
Och vad är det för dålig ursäkt.
Den var inte riktigt genomtänkt. Eller?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.