Fairlane Fairlane skrev:
Det ligger då i Rysslands intresse att visa tydligt att man är beredd att förhandla och släppa på sina krav, men alltid verkar det bara handla om vad Ukraina ska/måste göra.
Som i alla förhandlingar blir det ett givande och tagande där den part som är mest angelägen till en uppgörelse gör de största eftergifterna.

• Gilla
Intet
  • Laddar…
A ajn82 skrev:
Den enda som brukar ha anledning att fira av Trumps "fredsplaner" är Putin, vill han återigen tvinga Ukraina att ge bort sitt land som så många har dött för att förvara, och etablera att stora länder med våld har rätt att annektera sina grannar tro?
USA agerar som de alltid gjort. För deras del är det bättre att ha goda relationer med stora Ryssland, än med det krympande Ukraina. Enkel matematik som vem som helst förstår.
Som sagts; Rysslands ockuperade områden kommer naturligtvis inte att lämnas tillbaka oberoende av hur många ovilliga Ukrainare som tvingas till fronten efter en mycket kort utbildning.

Jag gjorde lumpen i 7 månader och var inte ens i närheten av att vara färdigutbildad. Så att skicka ut totalt oförberedda unga, rädda män, är inte mod. Det är mord.
Ukrainas ledning känner naturligtvis till detta. Ändå fortsätter de sin kamp. Cui bono?

Det är redan en mycket väletablerad sanning att stora slår små.
@ajn82 Läs första bästa historiebok om Europa så får du kanske upp ögonen.
Tyskland som nu rustar upp IGEN har under de senaste 150 åren invaderat sin granne, Frankrike -TRE GÅNGER!

Det var först på 1950-talet som Europas frihetsälskande demokratier gav tillbaka alla länder de stulit och tömt på tillgångar. Inte av godhet utan för att de var förbrukade och kostade mer än det smakade att ha kvar. Som en rostig bil.

Men du kan börja i liten skala och bara läsa om den svenska historien. Här hemma finns 10 band fyllda av erövringar enligt "Den stores rätt att anektera sin granne".

Bokhylla med tio volymer av "Den svenska historien", numrerade 1 till 10, fokuserade på olika historiska perioder i Sverige.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Bitterhetsakademin
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Mycket märklig stavning av Putin
Oj då. Tydligen måste man älska Zelensky i detta forum.

• Gilla
Frerider och 1 till
  • Laddar…
Smv440 Smv440 skrev:
Inte ens när han försökte stoppa antikorruptionsbyrons arbete när den den kom honom för nära, får Zelenskyj ifrågasättas.
Rätt kul att vuxna män kan bli så trofasta mot en annan karl de aldrig träffat.😀

• Gilla
Frerider och 2 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Rätt kul att vuxna män kan bli så trofasta mot en annan karl de aldrig träffat.
Vuxna och mogna män vet hur man skiljer på rätt och fel, resten gör väl så gott de kan....

• Gilla
  • Haha
[SKPG]Zamora och 7 till
  • Laddar…
Fairlane
Smv440 Smv440 skrev:
Det står sig fritt att älska Putin, men du får stå ut med att bli kritiserad

• Gilla
BirgitS och 6 till
  • Laddar…
Intet Intet skrev:
Jag gjorde lumpen i 7 månader och var inte ens i närheten av att vara färdigutbildad
Här är en punkt vi är överens om

• Gilla
Intet
  • Laddar…
Fairlane
B Bitterhetsakademin skrev:
Som i alla förhandlingar blir det ett givande och tagande där den part som är mest angelägen till en uppgörelse gör de största eftergifterna.
Så det där med att om att det verkar ha skett en omsvängning från Rysslands sida var rent skitsnack, det är fortfarande Ukraina som ska lägga sig ner och ta order av Putin, för att du vill, inte för att de själva vill?

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
A Abies koreana skrev:
Vuxna och mogna män vet hur man skiljer på rätt och fel, resten gör väl så gott de kan....
Som Zelenskyj, när han tog kontroll över antikorruptionsbyron, menar du?

Ser du inte att det är liiite problematiskt för en president som påstår sig bekämpa korruption?

Fairlane Fairlane skrev:
Så det där med att om att det verkar ha skett en omsvängning från Rysslands sida var rent skitsnack, det är fortfarande Ukraina som ska lägga sig ner och ta order av Putin, för att du vill, inte för att de själva vill?
Ukrainas styrande gör som de vill och det ukrainska folket får leva med konsekvenserna, vad du eller jag önskar är knappast något de fäster avseende vid.

Intet Intet skrev:
Som Zelenskyj, när han tog kontroll över antikorruptionsbyron, menar du?
Min värld är aldrig någonsin svart eller vit men jag vet var mina sympatier finns.

• Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
B Bitterhetsakademin skrev:
Rysspropagandist eller dito troll kallas idag alla som genomskådat västs propaganda och tänker själv.
Nuförtiden är det rent av en hedersbetygelse och visar att man är immun mot statens propaganda och kan dra egna slutsatser.
Hej
Ska genast meddela mitt 10 åriga barnbarn att hon får sluta med sin västliga propaganda.
Jag har ju läst av flera på detta forum att det hon säger inte stämmer.
Att hennes skola är träffad av splitter, grannarnas hyreshus som är jämnat med marken, släktens firma som träffas lite då och då.
Allt är ju gjort med kärlek från Putin och hans lakejer.
Det hade ju varit mycket bättre att bara hissa vit flagg så hade alla fått det jättebra.
Det brukar ju alla ockuperade länders befolkning tycka.
Lite indoktrinering så är allt perfekt.
Slava Ukraini

• Gilla
  • Älska
[SKPG]Zamora och 7 till
  • Laddar…
O [old rusty] skrev:
Som jag tolkar ukrainas inställning på sistone så är mark av mindre betydelse. Vad som faktiskt betyder något är ett pålitligt system att tvinga ryssarna att hålla det som skrivs under.

För ingen tror på ett papper underskrivet av Ryssland längre.
Det får backas upp med löfte om våld om det inte hålls. Det är löftet om våld som saknas för ukraina. Annars är ett fredsavtal bara dasspapper som gör att ryssarna har tid att ladda om.
Det är ju redan underskrivet i Budapest avtalet.
Så bra funkade det.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Budapestuppgörelsen

• Gilla
Abies koreana och 5 till
  • Laddar…
MultiMan
Ingenting som Ryssland gör blir mer rätt för att det skrivits böcker om vad som hände förr, i Sverige eller utanför:

Bokhylla med 15 band av "Den Svenska Historien" i vit rygg, numrerade 1 till 15.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Abies koreana och 2 till
  • Laddar…
MultiMan MultiMan skrev:
Ingenting som Ryssland gör blir mer rätt för att det skrivits böcker om vad som hände, i Sverige eller utanför:

[bild]
Vem har påstått det. Namn och adress på en, räcker. Samt gärna lite bevis med.😀

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.