17 063 läst ·
643 svar
17k läst
643 svar
Ransonering på drivmedel
Som i alla förhandlingar blir det ett givande och tagande där den part som är mest angelägen till en uppgörelse gör de största eftergifterna.Fairlane skrev:
USA agerar som de alltid gjort. För deras del är det bättre att ha goda relationer med stora Ryssland, än med det krympande Ukraina. Enkel matematik som vem som helst förstår.A ajn82 skrev:
Som sagts; Rysslands ockuperade områden kommer naturligtvis inte att lämnas tillbaka oberoende av hur många ovilliga Ukrainare som tvingas till fronten efter en mycket kort utbildning.
Jag gjorde lumpen i 7 månader och var inte ens i närheten av att vara färdigutbildad. Så att skicka ut totalt oförberedda unga, rädda män, är inte mod. Det är mord.
Ukrainas ledning känner naturligtvis till detta. Ändå fortsätter de sin kamp. Cui bono?
Det är redan en mycket väletablerad sanning att stora slår små.
@ajn82 Läs första bästa historiebok om Europa så får du kanske upp ögonen.
Tyskland som nu rustar upp IGEN har under de senaste 150 åren invaderat sin granne, Frankrike -TRE GÅNGER!
Det var först på 1950-talet som Europas frihetsälskande demokratier gav tillbaka alla länder de stulit och tömt på tillgångar. Inte av godhet utan för att de var förbrukade och kostade mer än det smakade att ha kvar. Som en rostig bil.
Men du kan börja i liten skala och bara läsa om den svenska historien. Här hemma finns 10 band fyllda av erövringar enligt "Den stores rätt att anektera sin granne".
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 18 395 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 18 395 inlägg
Så det där med att om att det verkar ha skett en omsvängning från Rysslands sida var rent skitsnack, det är fortfarande Ukraina som ska lägga sig ner och ta order av Putin, för att du vill, inte för att de själva vill?B Bitterhetsakademin skrev:
Ukrainas styrande gör som de vill och det ukrainska folket får leva med konsekvenserna, vad du eller jag önskar är knappast något de fäster avseende vid.Fairlane skrev:
HejB Bitterhetsakademin skrev:
Ska genast meddela mitt 10 åriga barnbarn att hon får sluta med sin västliga propaganda.
Jag har ju läst av flera på detta forum att det hon säger inte stämmer.
Att hennes skola är träffad av splitter, grannarnas hyreshus som är jämnat med marken, släktens firma som träffas lite då och då.
Allt är ju gjort med kärlek från Putin och hans lakejer.
Det hade ju varit mycket bättre att bara hissa vit flagg så hade alla fått det jättebra.
Det brukar ju alla ockuperade länders befolkning tycka.
Lite indoktrinering så är allt perfekt.
Slava Ukraini
Det är ju redan underskrivet i Budapest avtalet.O [old rusty] skrev:Som jag tolkar ukrainas inställning på sistone så är mark av mindre betydelse. Vad som faktiskt betyder något är ett pålitligt system att tvinga ryssarna att hålla det som skrivs under.
För ingen tror på ett papper underskrivet av Ryssland längre.
Det får backas upp med löfte om våld om det inte hålls. Det är löftet om våld som saknas för ukraina. Annars är ett fredsavtal bara dasspapper som gör att ryssarna har tid att ladda om.
Så bra funkade det.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Budapestuppgörelsen
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 7 125 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 7 125 inlägg