137 052 läst ·
1 247 svar
137k läst
1,2k svar
Qvantum QE frånluftsvärmepump
Eller Sylomer pads, men då behövs en tryckavlastare/plåt. Ganska enkelt att sätta dit i efterhand. En kofot och ett par klossar/regelbitar, och så tar man en i taget.ClasseClas skrev:
Har lite problem att ansluta via Blåtand till pumpen, även om man står brevid den så blir det alltid "fjärranslutning" och via wifi.
Har provat att radera appen från iPhone och sen installerat den igen, men utan framgång. Nån som haft liknande och lyckats få bukt på det?
Funkade bra med min gamla telefon, men har uppdaterat till en nyare modell och tänker att det kanske är nått som är lagrat nånstans.
Skulle gärna testa nya "Vädertjänsten" som lagts till i senaste versionen av appen.
Har provat att radera appen från iPhone och sen installerat den igen, men utan framgång. Nån som haft liknande och lyckats få bukt på det?
Funkade bra med min gamla telefon, men har uppdaterat till en nyare modell och tänker att det kanske är nått som är lagrat nånstans.
Skulle gärna testa nya "Vädertjänsten" som lagts till i senaste versionen av appen.
Husägare
· Västmanland
· 127 inlägg
Har inte haft detta problem, har du testat att starta om displayen, om det kan hjälpa? Jag undrar dock vad ”Vädertjänsten” är. Jag aktiverade den, men sen då? Hittar ingen inställning eller att den visar utetemperaturen på något annat sätt. Varför skulle man inte vilja använda sig av utegivaren? En vädertjänst visar ju bara snittemperaturen.P perstr skrev:Har lite problem att ansluta via Blåtand till pumpen, även om man står brevid den så blir det alltid "fjärranslutning" och via wifi.
Har provat att radera appen från iPhone och sen installerat den igen, men utan framgång. Nån som haft liknande och lyckats få bukt på det?
Funkade bra med min gamla telefon, men har uppdaterat till en nyare modell och tänker att det kanske är nått som är lagrat nånstans.
Skulle gärna testa nya "Vädertjänsten" som lagts till i senaste versionen av appen.
väldigt oklart vad det är.JudgeSweden skrev:
Har inte haft detta problem, har du testat att starta om displayen, om det kan hjälpa? Jag undrar dock vad ”Vädertjänsten” är. Jag aktiverade den, men sen då? Hittar ingen inställning eller att den visar utetemperaturen på något annat sätt. Varför skulle man inte vilja använda sig av utegivaren? En vädertjänst visar ju bara snittemperaturen.
Väderprognosskärmen på flvp har väl alltid varit där..?
Husägare
· Västmanland
· 127 inlägg
Naja, i senaste appen finns under avancerade inställningar en möjlighet att ha en vädertjänst som alternativ till en utegivare.perosb skrev:
Men kräver blåtand och den lirar inte.
Hur startar man om displayen? Jag har startat om hela värmepumpen. Men kan klart testa att stänga av den och sen bryta strömmen till den ifall det hjälper.
I min app ser jag bara att den scannar och scannar men ansluter inte. Men på displayen står att det är anslutet via blåtand.
Husägare
· Västmanland
· 127 inlägg
Displayen startar man om genom att lossa på Ethernet-kabeln som går in i den på baksidan av fronten.P perstr skrev:Naja, i senaste appen finns under avancerade inställningar en möjlighet att ha en vädertjänst som alternativ till en utegivare.
Men kräver blåtand och den lirar inte.
Hur startar man om displayen? Jag har startat om hela värmepumpen. Men kan klart testa att stänga av den och sen bryta strömmen till den ifall det hjälper.
I min app ser jag bara att den scannar och scannar men ansluter inte. Men på displayen står att det är anslutet via blåtand.
Beroende lite på vilken vädertjänst klart, men SMHI i tex HA kan ge prognos per timme. Med sån funktion skulle värmepumpen rent teoretiskt kunna agera i förväg på en prognos isf att reagera på aktuell temp. Men som sagt, vet ej då det som vanligt är skralt med info från Qvantum ;0)JudgeSweden skrev:
Har inte haft detta problem, har du testat att starta om displayen, om det kan hjälpa? Jag undrar dock vad ”Vädertjänsten” är. Jag aktiverade den, men sen då? Hittar ingen inställning eller att den visar utetemperaturen på något annat sätt. Varför skulle man inte vilja använda sig av utegivaren? En vädertjänst visar ju bara snittemperaturen.
Du rycker ut sladden ur displayen bara.P perstr skrev:
Skumt...jag har bara en knapp där "Aktivera vädertjänster".P perstr skrev:
Trycker man på den blir det en grön notis "Vädertjänster aktiverade" (efter man godkänt plats), men händer inte mycket mer än så....inget under avancerat...och Aktivera knappen är fortfarande "Aktivera"...
Husägare
· Västmanland
· 127 inlägg
Då förstår jag bättre, tack. Att agera i förtid kan göra mycket, speciellt för de som har golvvärme ingjuten i betong, som är ett väldigt trögt system.P perstr skrev:
Husägare
· Västmanland
· 127 inlägg
Precis vad jag upplevde också.perosb skrev:
Du rycker ut sladden ur displayen bara.
Skumt...jag har bara en knapp där "Aktiver vädertjänster".
Trycker man på den blir det en grön notis "Vädertjänster aktiverade" (efterman godkänt plats), men händer inte mycker mer än så....inget under avancerat...och Aktivera knappen är fortfarande "Aktivera"...
Husägare
· Västmanland
· 127 inlägg